Recykling 2016 – Sieć za DARMO!

Data:

Poniżej do pobrania, umowa o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, uwzględniająca stanowisko Ministerstwa Środowiska opublikowanego 24.12.2015 rok

Umowa.pdf do pobrania: TUTAJ

Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ

UWAGA !!!

PROSIMY ZAPOZNAĆ SIĘ Z POSTEM PONIŻEJ!

TUTAJ: Stanowisko Ministerstwa Środowiska i dostosowanie umów firmy Ambit.

 Firma Ambit dostosuje umowy do stanowiska Ministerstwa Środowiska. Udostępnimy je zaraz po Świętach.

 

 

 

Propozycja Darmowej SIECI zbierania pojazdów!

Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ

 

Oferta Ambit Sp. z o.o. wzór UMOWY i ZGŁOSZENIA dostępne na TUTAJ!

Na stronach PolskiegoAutohandlu.pl już kilka razy pisaliśmy na temat nowych przepisów dotyczących recyklingu pojazdów w 2016 roku. Od Naszych czytelników dostaliśmy dziesiątki maili, za które bardzo dziękujemy. Bardzo często przesyłaliście Nam propozycje i wzory umów firm, które zgłaszały się do Was z ofertami. Propozycje tych firm są różne. Jedne lepsze, inne gorsze. Zazwyczaj jednak wszystkie propozycje dbają głównie lub tylko, o interesy stacji demontażu, lub różnego rodzaju pośredników. W Naszej opinii proponowane umowy bardzo często obejmują zapisy skrajnie nie korzystne dla Komisów, często nad interpretują przepisy, czasami wprowadzają dokumenty o których ustawa o recyklingu w ogóle nie wspomina!  Wszystko po to by chronić własne interesy a dodatkowo zarabiać na niejasnych przepisach i ogólnie niskim stanie wiedzy na temat nowych rozwiązań, które obowiązywać będą już od 1 stycznia 2016 roku.

My jako PolskiAutohandel.pl również szukaliśmy propozycji na rynku, zwłaszcza takich które będą tanie i przede wszystkim bezpieczne dla sprzedawców samochodów a nie firm „recyklingowych”, czy stacji demontażu. Na tą chwilę jednak nie ma 100% pewności, że podpisanie którejkolwiek umowy zabezpieczy sprzedawców samochodów przez ewentualnymi konsekwencjami finansowymi. Spowodowane jest to tym, że nadal nie otrzymaliśmy jednoznacznej i wiążącej odpowiedzi z Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, a jak wiemy czas Nas goni. Poniżej rekomendujemy jednak propozycję firmy Ambit z Białegostoku, która zapewnia BEZKOSZTOWĄ SIEĆ DEMONTAŻU POJAZDÓW i której umowa nie jest wypełniona karami, zakazami i nakazami.

Właściciel firmy Ambit jest również od wielu lat Prezesem Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów FORS.

W Naszej opinii proponowane przez Ambit rozwiązania są bezpieczne, a samo podpisanie umowy zapewnia spełnienie warunku Ustawy. Co ważne proponowane przez Ambit  rozwiązanie jest bezpłatne dla Komisów. Nie oznacza to jednak, że wszystkie oferty firm, które proponują Wam swoje rozwiązania są złe same w sobie i w żaden sposób nie odradzamy współpracy z żadną konkretną firmą, ani tym bardziej nie próbujemy określać wysokości opłat, które należne są którejkolwiek ze stron. Wybór pozostawiamy zainteresowanym, podpowiadamy jednak żeby bardzo dokładnie czytać proponowane Wam umowy. Szczególnie wzmożoną czujność należy zachować zwłaszcza wtedy, gdy nie macie możliwości wcześniejszego zapoznania się z warunkami umowy ponieważ co najmniej jedna z istniejących na rynku firm nie pokazuje umów przed ich podpisaniem.

Oferta Ambit Sp. z o.o. wzór UMOWY i ZGŁOSZENIA dostępne na TUTAJ!

Przekażcie link do strony swoim znajomym. Zapraszamy również do dyskusji na nasz Fanpage na Facebooku.

Jeśli macie konkretne pytania dotyczące proponowanych Wam rozwiązań piszcie na: info@polskiautohandel.pl

Postaramy się wskazać Naszym zdaniem nie korzystne rozwiązania.

179 KOMENTARZE

  1. wiele firm próbuje naciągnąć komisy chcąc podpisać umowę nakladajaca comiesięczne abonamenty.
    W październiku stawała wynosiła 400zl, dzisiaj zeszli do 150zl

    • To że ktoś chce za to pieniądze to nie problem. Gorzej że niektóre firmy mają gdzieś interesy wprowadzających czyli Nasz, a inne nie chcą pokazać i udostępnić umowy przed jej podpisaniem…

    • O jacyś cie są biedni. Jak to was wszyscy chcą naciągnąć na kasę. Wystarczy pooglądać TVN turbo i zobaczyć kto kogo nadciąga.

      • Roco ta strona skierowania jest do osób zajmujących się handlem samochodami i nas te problemy dotyczą i interesują. Jeśli masz ochotę przyłączyć się do merytorycznej dyskusji, to proszę bardzo. Jeśli masz ochotę rozmawiać o TVN Turbo to polecam Ci ich profil na Facebooku…

  2. Jako strona „branżowa” więcej uwagi przykładałbym do poznania przepisów (ustaw) o których piszecie. Jeżeli wydaje wam się że ktoś może zapewnić sieć za darmo to życzę powodzenia. W ustawie jest wszystko opisane wystarczy przeczytać lub poradzić się prawnika (tak wiem to kosztuje a my nie lubimy wydawać kasy) Powodzenia przy rozliczaniu tak wspanaiałej umowy którą rekomendujecie w GIOŚ. I piszę to jako komisant. Po sms od was myślałem,że to jakiś poważny portal branżowy, ale widzę, że jestem tu po raz ostatni.

    • Autorem umowy jest właściciel firmy Ambit i jednocześnie Prezes FORS, który jest na bieżąco z przepisami i ustawami. Jack podaj mi proszę paragraf z ustawy, który mówi o tym jaki koszt powinien ponieść wprowadzający. Jeśli jesteś wprowadzającym to informuję Ciebie że nadal czekamy na odpowiedź z GIOŚ na zadane ponad 2 tygodnie temu pytania dotyczące określenia kosztów i sposobu rozliczania się wprowadzających ze stacjami demontażu. Jeśli z odpowiedzi GIOŚ i Ministerstwa Środowiska wynikać będzie że umowa bezkosztowa jest niedopuszczalna, firma Ambit przygotuje umowę, która będzie zgodna z ich stanowiskiem i nie będzie generować kosztów dla wprowadzających. Jeśli piszesz jako stacja demontażu, rozumiem że w Twoim interesie jest zebrać jak najwięcej kasy w krótkim czasie i nasze interesy nie będą zgodne ponieważ strona ta skierowana jest i ma służyć WPROWADZAJĄCYM.

      • Admin od 20 lat prowadzę komis. Prowadzę też biznes w innej branży. Trochę tych ustaw już przeczytałem ponieważ nie wychodze z założenia, że ktoś mi poda rozwiązanie „na tacy” a szczególnie strona rządowa. Ja prowadzę działalność i ja mam być na bieżąco z przepisami. Taką mam zasadę i od 20 lat dobrze na niej wychodzę. Jeżeli bezrefleksyjnie chcecie uczestniczyć w „gierkach” firmy Ambit – jak sami to opisali – robia to na znak protestu – to jeszcze raz napiszę – powodzenia. ps. Dzisiaj Ambit pisze że bezkosztowo a jutro

        • Ja również zajmuję się samochodami od 15 lat. PolskiAutohandel.pl ma działać w imieniu i na korzyść komisów i innych tego typu firm z branży. Jack nie uczestniczymy w żadnych girkach. Przeanalizowaliśmy kilka umów innych firm i nie znaleźliśmy takiej która dbała by i zabezpieczała interesy komisów w 100%. Właściciel firmy Ambit jest osobą bardzo dobrze zorientowaną w branży i ustawach. Jeśli stanowisko GIOŚ będzie wyraźnie na nie w stosunku do umów bezkosztowych w umowie pojawi się symboliczna opłata. Na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze odpowiedzi GIOŚ, ponieważ Oni nie dostali odpowiedzi z Departamentu Prawnego Ministerstwa Środowiska. Tak jak napisałem wcześniej, jak tylko otrzymamy odpowiedź z GIOŚ opublikujemy ją. Jeśli masz jakieś oficjalne stanowisko GIOŚ lub Ministerstwa Środowiska w tej sprawie, podziel się nim z nami proszę.

          • Przepraszam,ale wysłałem dwa razy podobny komentarz. Myślałem że pierwszy przypadkowo skasowałem.

  3. Admin od blisko 20 lat prowadze autokomis jak również biznes w innej branży i zawsze wychodziłem z założenia, że to ja jako przedsiębiorca musze dbać o znajomość przepisów które mnie dotyczą. Wy chcecie zaufać komuś kto jak sam napisał użądza sobie heppening czy protest Waszym kosztem. Co to znaczy, że Ambit dostosuje umowę do przepisów która dalej będzie bezkosztowa dla nas. Kto odpowiada za podposaną umowę my czy Ambit? Z mojej wiedzy tylko my jako wprowadzający. Dzisiaj umowa jest bezkosztowa a co jak za parę miesiecy okaże się niezgodna z ustawą? Ambit zapłaci karę czy komisant? Co do odpowiednich zapisów w ustawie proszę nie oczekiwać, że ktos Wam na „tacy” poda rozwiazanie. Trzeba troche pomyśleć a nie ufać komuś kto rozgrywa swoje gierki.

    • Jack generalnie zgadzam się z Tobą. Jasną sprawą jest to że każdy z nas zapłaci ewentualne kary za siebie sam. Dlatego też nie czekamy że ktoś poda nam rozwiązanie na tacy. Zadaliśmy konkretne pytania do GIOŚ. Nie odpowiedziałeś na pytanie czy masz jakieś oficjalne stanowisko GIOŚ lub Ministerstwa Finansów?

  4. Ja nie mam oficjalnych informacji z urzędów bo i tak umowy bezkosztowej nie podpiszę. Nikt mnie nie będzie trzymał w niepewności – ile to bedzie kosztowało z jak ktoś zakwestionuje umowę bezkosztowa. Nie mam czasu na takie sprawy. Ja analizuje dostępne na rynku umowy i niebawem wybiore tą którą wskaże mi moj prawnik. Nie wchodziłem na ten portal żeby kogoś przekonywać do swoich racji. Dostałem od Was sms-a dlatego się zainteresowałem. Poprostu jakbym miał taki portal to bym poszukał rozwiązań w intrrnecie.

    • Jack myślę że przejrzałem wszystkie dostępne na rynku umowy po za jedną tajemniczą umową firmy z Rzeszowa, która nie udostępnia jej do zapoznania się. Większość z nich zabezpiecza tylko interesy firm podpisujących je. Niektóre umowy wprowadzają do obrotu dodatkowe dokumenty nie zapisane w ustawie. Z jakiego powodu nie podpiszesz umowy bezkosztowej? Jeśli Twoje obawy budzi bezkosztowość umowy z Ambit, to zapytaj Swojego prawnika jaka powinna być opłata. Na dzień dzisiejszy nie wiedzą tego nawet w GIOŚ czyli w instytucji, która będzie nas kontrolować. Zapytałem ich o to i do dziś nie dostałem odpowiedzi. Pytania zadałem 26.11.2015 roku.

      • Zapewniam cię,że nie ma czegoś takiego jak umowa bezkosztowa. I pewnie sie o tym przekonacie. Umowe firmy z Rzeszowa mam i ją analizuję. Ustawa ani nikt z urzędów nie może narzucić konkretnej ceny bo jest wolny rynek. Cena powinna wynikac z ilości wprowadzonych pojazdów i na pewno nie może być taka sama dla kogoś kto sprowadza 5/miesiąc a 30/miesiac. Poprostu dogadują się dwie firmy i podpisują. Tyle mojej wiedzy. Ze wzgledu na obowiązki nie bedę mógł dzisiaj kontynuować wymiany pogladów. Pozdrawiam.

        • Zgadzam się z Tobą, że cena nie wynika jednoznacznie z ustawy. Zgadzam się również że jest wolny rynek i podmioty mogą się dogadać w sprawie ceny. Firma Ambit twierdzi że nie ponosi żadnych kosztów i ma ochotę podpisać umowy nie biorąc za to opłat dlaczego według Ciebie nie może tego zrobić? Jeśli Firma Ambit nie ponosi żadnych kosztów to jak może „poprostu się dogadać z drugą firmą i podpisać” umowę bezkosztową. Jak tylko dostaniemy oficjalną odpowiedź na zadane pytania będziemy będziemy mieli jasność w tym temacie. Na chwilę obecną uważamy że umowy bezkosztowe i kosztowe są dopuszczalne. Będziemy na bieżąco informowali wszystkich zainteresowanych o tym co ustaliliśmy. Moim zdaniem podpisywanie umów za które mamy płacić, przy dzisiejszym stanie wiedzy jest bezcelowe. Jeśli komuś nie podoba się umowa firmy Ambit, powinien poczekać na oficjalne stanowisko GIOŚ i Ministerstwa Środowiska.

    • Jack. Pierwsza kontrola wioś-u pokazała że umowa bez kosztów jest w porządku.
      Przyznaj się wreszcie że masz firmę pseudorecyklingową i chciałeś na Nas kasę zarabiać!!!
      Rozumiem że Cię to boli ale to strona która jest po stronie handlarzy !!! Tutaj nie zarobisz !!!

  5. Witam. Wiadomo coś bliżej na temat tych „naciągaczy” od Rzeszowa? Jak ich rozpoznać? Z góry dzięki za pomoc

    • Witam, Nie możemy mówić o „naciągaczach” ponieważ nie wiemy jak wygląda ich umowa. Mimo kilku kontaktom z przedstawicielami firmy, nie otrzymaliśmy od nich umowy do zapoznania się i przeanalizowania jej. Dostaliśmy jedynie informację, która potwierdzona została między innymi przez kolegę z Poznania że umowę można przejrzeć bezpośrednio przed podpisaniem. Jeśli ktoś mam taką umowę proszę o podesłanie jej na: info@polskiautohandel.pl Osobiście nie odpowiada mi takie podejście do podpisywania umowy z której wynikać mogą duże koszty…

  6. Czy ktoś z Was słyszał o tym że od 01.01.2016 ma zostać wprowadzona jakaś dodatkowa opłata przy rejestracji pojazdu uzależniona od normy EURO? jakiś czas temu słyszałem o tym i dzisiaj temat powrócił w kręgu moich znajomych importerów.Z góry dzięki za odpowiedź.Jeśli sam coś ustalę to oczywiście również wrzucę info na ten temat.

  7. Jeszcze jedno pytanie. Co z zakupionymi samochodami w roku 2015, które stoją gdzieś w komisie i „przejdą” na 2016rok. Czy recykling na nie będzie podlegał nowym czy starym przepisom?

    • Za samochody zakupione w 2015 roku trzeba zapłacić opłatę recyklingową 500 zł. Nie ma znaczenia czy auto jest w Polsce w komisie czy stoi jeszcze w Niemczech. Liczy się data zakupu.

      • Teoretycznie znaczenie powinna mieć data przekroczenia granicy czyli wjazdu na Polski obszar celny tak jaj jest z akcyzą liczy się data wjazdu do RP a nie zakupu.Q–a chory kraj chore interpretacje

        • Jak będziesz wstanie udowodnić że wprowadziłeś auto po 01.01.2016 do Polski to możesz nie płacić opłaty recyklingowej.
          Tak mówi o tym ustawa:
          art. 4 otrzymuje brzmienie:
          „Art. 4. 1. Wprowadzenie na terytorium kraju następuje z dniem:
          1) wydania pojazdu z magazynu lub przekazania innemu podmiotowi – w przypadku pojazdu wyprodukowanego
          na terytorium kraju;
          2) dopuszczenia pojazdu do obrotu na terytorium kraju – w przypadku importu;
          3) wystawienia faktury albo przywozu pojazdu na terytorium kraju – w przypadku wewnątrzwspólnotowego
          nabycia.
          2. Jeżeli z przepisów ust. 1 wynika, że wprowadzenie na terytorium kraju mogło nastąpić w różnych terminach,
          za dzień wprowadzenia na terytorium kraju uważa się dzień najwcześniejszy.
          3. Ciężar udowodnienia, że wprowadzenie na terytorium kraju nie nastąpiło albo nastąpiło w innym dniu niż
          określony w ust. 1, spoczywa na wprowadzającym pojazd.”;

  8. Prezecież do akc-u podajemy datę wjazdu do RP. i na potw.zapłacenia akcyzy widnieje data zapłacenia akcyzy.Przecież data nabycia nie musi równać się dacie wjazdu do RP.Wiem dla nas to jest oczywiste ale dla urzędasów którzy znają temat tylko z teorii i paragrafów to czarna magia

    • Tak tylko musisz pamiętać że to na Tobie będzie ciążył obowiązek udowodnienia tego…
      „3. Ciężar udowodnienia, że wprowadzenie na terytorium kraju nie nastąpiło albo nastąpiło w innym dniu niż
      określony w ust. 1, spoczywa na wprowadzającym pojazd.”;

    • Logiczne jest że nie udowodnisz 🙂 „urzędas” kieruje się tym co widzi a nie tym co sobie ktoś wymyślisz, musisz mieć papier na to i tyle, ile jest komisów które kupują samochód za granicą i czekają na dostawę do polski? 🙂 sporadycznie może się taka sytuacja zdarzyć w przypadkach 1 na 1000 🙂

    • Moim zdaniem to nie jest problemem. Gorsze jest to że nie ma żadnego wzoru umów, co stwarza pole do popisu dla różnego rodzajom naciągaczy i nieuczciwych zachowań. Mam nadzieje że w końcu otrzymamy konkretną odpowiedź z GIOŚ, o czym oczywiście bezzwłocznie poinformujemy na Naszej stronie.

  9. Do Admin i Jack…
    Mam kilka pytań do admina i JAcka:
    1. Kto finansuje i w jakim celu tą stronę? – to do admina – jeśli to nie tajemnica
    2. Do Jack: Prowadzę legalny komis 7 lat. Też nie wiem jak się zachować w sprawie recyklingu. Moi znajomi też nie wiedzą. Byłbym wdzięczny gdybyś szczegółowo opisał swoje wątpliwości… i podesłał kontakt do firmy z której sam skorzystasz

    • Maciej Szymajda, jestem właścicielem PHU „FOX” w Olsztynie. Od ponad 15 lat sprowadzam auta głownie z Niemiec i sprzedaję w Polsce. Stronę finansuję z własnych środków. Strona ma być z założenia pomocna dla osób zajmujących się profesjonalnie handlem samochodami w naszym kraju.
      Jeśli chodzi o Twoje wątpliwości Zuch to najprościej będzie jak skontaktujesz się z GIOŚ czyli instytucją która będzie nas ewentualnie kontrolować lub Ministerstwem Środowiska odpowiedzialnym za ustawę.
      GIOŚ – Wydział Kontroli Rynku tel. (22) 36-92-349 Pani Katarzyna Chmielewska
      Mimisterstwo Środowiska – Biuro Finansowe tel. (22) 36-92-732

      26.11.2015 zadałem pytania GIOŚ na, które do dziś nie dostałem odpowiedzi.
      Jeśli ustalisz coś więcej niż już dziś wiemy, podziel się informacjami ze swoimi kolegami z branży.

  10. Panie Macieju czyli adminie może napisze Pan coś o Pana powiązania z firmą Ambit i jej prezesem której to firmy usługi tak Pan gorąco poleca…

    • Tak jak już zauważyliście temat nowej ustawy nie jest jasny i nie mamy do kogo zwrócić się o jego wyjaśnienie. Sam zajmuję się samochodami od wielu lat i wiem że jeśli coś nie jest jasne, za kilka lat może wiązać się z problemami. Dlatego postanowiłem zająć się tematem recyklingu i nowej ustawy. Zapoznałem się z większością umów, które oferują firmy zajmujące się zapewnieniem „sieci”. Żadnej z nich osobiście nie zdecydował bym się podpisać ponieważ wiążą się z tym dość duże koszty a 100 % pewności że uchronią nas przed opłatami niestety nie dają. Rozmawiałem z kilkoma właścicielami tych firm i mogę powiedzieć że część z nich ma gdzieś interes wprowadzająch i liczy się dla nich tylko wizja szybkiego dużego zysku. Właściciel firmy Ambit ma zdecydowanie inne podejście do tematu. Jest prezesem FORS i zna temat od podszewki.
      Prywatnie i biznesowo, nie łączy mnie z Panem Adamem absolutnie nic.

  11. Jak to jest w takim razie że pomimo braku odpowiedzi na Pana zapytania z GIOŚ i Ministerstwa Środowiska już Pan zdecydował, że tylko i jedynie umowa z Firmą Ambit zabezpiecza Pana obowiązki jako wprowadzającego. Co takiego się wydarzyło od dnia w którym składał Pan zapytanie do urzędów do dnia wczorajszego że Pan z taką pewnością poleca tą Firmę. Przecież sam Pan pisze że nie ma oficjalnej odpowiedzi jak powinna wyglądać umowa?

    • Mocny chcesz zaproponować Swoją umowę? Uważam, że na chwile obecną jest to jedyna umowa, która nie generuje kosztów. Mam również zapewnienie właściciela firmy Ambit, że jeśli GIOŚ zakwestionuje bezkosztowe umowy, Pan Adam sporządzi umowy zgodne z oficjalnym stanowiskiem i wymogami MŚ i GIOŚ, które będą w najmniejszym możliwym stopniu obciążały komisy, np z kwotą 0,01 zł za auto.

  12. Ciekawe jak Pan Adam Małyszko wytłumaczy się członkom stowarzyszenia któremu prezesuje że odbiera wszystkim stacją demontażu możliwość finansowania przez wpeowadzających co jest założeniem ustawodawcy.

    • O to musisz zapytać Pana Adama. Rozmawiałem z nim kilka razy i zgadzam się z jego założeniami. Jeśli masz jakieś wątpliwości, skontaktuj się z nim bezpośrednio i porozmawiaj.

    • Powiem tak!
      Jestem przekonany, że Pan Adam jeszcze wszystkim wyjdzie bokiem – cała branża Recyklerów poznała go bardzo dobrze i wie doskonale jaki „gest” ma Pan Adam (za darmo nic nie robi!!!). A wtedy my będziemy mieli super problem…

      • Silny, jeśli masz coś do Pana Adama proszę zwrócić się do niego bezpośrednio. Nikomu nie nakazujemy współpracy z Firmą Ambit. Jeśli masz inną firmę, której umowa bardziej Ciebie przekonuje, podpisz ją.

  13. Tak tak wiem że Pan rozmawiał z Panem Adamem wielokrotnie. Zarówno po powstaniu portalu polskiautohandel jak i przed…

    • Mocny mocno błądzisz… Strona ta powstała zanim poznałem Pana Adama. Głównym powodem jej powstania były podwyżki cen na ogłoszeń samochodów i chęć pomocy portalom ogłoszeniowym oraz komisom. Temat recyklingu wyszedł w międzyczasie i w związku z tym że mnie również bezpośrednio dotyczy postanowiłem się nim zająć. Jeśli masz konkretne zarzuty do umowy to proszę przekaż je nam. Postaramy się rozwiać wszelkie Twoje wątpliwości.

  14. Zawsze można podpisać umowę bezpłatną i z inną firma umowę płatną. W ustawie jak mi się zdaje jest napisane że sieć ma składać się minimum z 3 umów ze stacjami ale jak ktoś chce to może mieć umowy i z 50 stacjami.
    Jedno jest pewne, poprzedni rząd zostawił „ustawę bubla”, może napisaną pod duże firmy czy raczej pod dealerów nowych samochodów bo ci i tak mają już sieć a tak głupio napisana ustawa kosi z rynku małe komisy. Pewnie też każdą umowę będzie można podważyć stwierdzając jej pozorność, bo de facto każda z tych umów jest pozorna i ma za zadanie obejść „system”. Tak, tak to jest właśnie „polski kapitalizm” mający wspólnego z kapitalizmem to co krzesło elektryczne z ze zwykłym krzesłem.

    • Dokładnie tak. Osobiście uważam, że jeśli nie ma w 100% jasnej sytuacji można podważyć każdą umowę. Dlatego na chwilę obecną jestem za umową bezkosztową, która nie generuje dodatkowych kosztów. Każdy może podjąć decyzje jaką uważa za słuszną i korzystną dla siebie.

      • Z tego co widzę to admin powinien przedstawić taką ofertę żeby stacja demontażu płaciła kasę za podpisanie z nią umowy i wtedy nikt by nie protestował i nie doszukiwał sie w ofercie jakiegoś podstępu.Chociaż znając życie i mentalność to pewnie by było że za mało dopłacają:)

        • DM1972 obowiązek zapewnienia sieci dotycz mnie również.
          Powiedzcie mi drodzy moi w ilu miejscach w internecie znaleźliście informacje na temat poruszany przeze mnie?
          Ilu z Was z tej strony dowiedziało się w ogóle, że oprócz skasowania opłaty recyklingowej od nowego roku zmieni się coś jeszcze? Postanowiłem zająć się tym tematem ponieważ zauważyłem, że wiedza moich kolegów w te kwestii jest żadna… Niestety nie ma w chwili obecne jednoznacznej odpowiedzi jak powinna wyglądać umowa.
          Jeśli chcecie zagłębić się w temat zerknijcie na obrady komisji: Wypowiedź ws. zerowego finansowania (18:36:02-18):
          http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp?unid=F0140849FC087BC4C1257E05004BEE49
          Pan Adam jest na tej sali i uczestniczy w pracach nad ustawą.
          Ilu z właścicieli firm oferujących umowy widzicie przy tych pracach?
          Uważam że właściciel firmy Ambit działa na Naszą – Wprowadzających, korzyść i o ile rozumiem rozczarowanie i niechęć Stacji demontażu do Pana Adama, to nie mogę zrozumieć niechęci ze strony Wprowadzających. Dla mnie jedynym wytłumaczeniem tego, jest podszywanie się tutaj Stacji pod Wprowadzających…

  15. Mam uwierzyć we wspaniałomyślność firmy Ambit ? Pan właściciel firmy Ambit zapłaci za papier i tonery do drukarek przecież przy takiej ofercie ” za darmo” to będzie miał tysiące chętnych, a może o to chodzi ? może chodzi o stworzenie bazy komisów

    • Auto Cyk tu nie chodzi o kwestie wiary. Prowadzisz Swoją firmę i masz wolny wybór. Możesz podpisać umowę z firmą Ambit lub inną umowę. Masz prawo podpisać dwie równocześnie. Za papier zapłacisz sam, bo to Ty musisz wydrukować umowę, przesłać ją na własny koszt w kopertą i znaczkiem zwrotnym. To dlaczego tak, a nie inaczej postanowił zrobić właściciel firmy ambit masz dokładnie opisane w poście.

  16. każdy ma wybór z kim podpisze umowę. Przypuszczam, że posty krytykujące bezpłatną umowę dodawane są przez inne stacje demontażu. Podziwiam admina za wytrwałość w odpisywaniu na te posty.

    • Dokładnie. Wolny kraj i jeśli ktoś ma ochotę zapłacić za coś co może mieć za darmo 1000 czy 3000 zł to niech płaci.
      Jeśli chodzi o temat staram się być z nim na bieżąco i o wszystkim co ustalę i czego się dowiem będę Was bezzwłocznie informować.

        • Niektóre firmy kasują jeszcze więcej. Tylko jaki jest sens płacenia za coś co można podpisać bez kosztów?
          Małe tego, z umów którymi się zapoznałem, co najmniej dwie nie spełniają wymogów ustawy. Są też takie, które dbają tylko i wyłącznie interesy firmy z którą się podpisuje umowę interesy wprowadzających czyli nasze za nic…
          Ale jak ktoś ma ochotę podpisywać takie umowy to nikt mu nie będzie tego zabraniać…

  17. Adam Małyszko to się skompromitował…a jego portal reklamowy polskiautohandel.pl razem z nim.Śmierdzi to na odległość.

    • Strona PolskiAutohandel.pl prowadzona jest przez Macieja Szymajda i nie ma biznesowo żadnych powiązań z Panem Adamem.
      Myślę że dla wszystkich Wprowadzającym odwiedzających tą stronę jasne jest to że tego typu komentarze będą się pojawiać ze strony firm oferujących odpłatne umowy.
      Żeby było jasne, rozumiem Wasz interes i nie mam nic przeciwko.
      Jeśli czyta ten wpis ktoś, kto zapewnia Sieć Stacji Demontażu i chciał by przedstawić na łamach PolskiAutohandel.pl ZA DARMO swoją ofertę, prosimy o kontakt na info@PolskiAutohandel.pl

    • Marku. Ja rozumiem że w necie jest się anonimowym. Zauważ jednak że to prywatna strona internetowa na której jej właściciel może pisać co zechce.
      Obrażanie admina jest mało eleganckie podobnie jak bezsensowne zarzuty.
      Osobiście dziwię się że tego nie zmoderował …
      Do admina.
      Może warto wprowadzić na tej stronie logowanie i weryfikować użytkowników tak aby byli tu tylko Ci co handlują autami a nie foremki recyklingowe …

  18. Czytam tą stronę od czasów kiedy była jeszcze pod innym adresem 🙂
    Pamiętam, dlaczego powstała. Pamiętam też jak byłem w Poznaniu pod siedzibą jednej ze znanych firm. Maciek, który prowadzi tą stronę również tam był. Szacun, że nadal konsekwentnie trzyma się swojej linii i WIELKIE DZIĘKI za to że prowadzi tą stronę. Po co ona jest można przeczytać pod tym linkiem:
    https://polskiautohandel.pl/2015/11/14/witamy-na-naszej-stronie/
    Maciek. Tak trzymaj i nie martw się o to, że ktoś oskarży Cię zaraz że jesteś właścicielem kilku portali ogłoszeniowych – w tym gratka.pl, firm do eksportów ogłoszeń, stacji demontażu i jeszcze kilku innych.
    Dla tych którzy mają problem aby czytać ze zrozumieniem: TO PIERWSZA STRONA W INTERNECIE KTÓRA MA SŁUŻYĆ HANDLARZOM SAMOCHODÓW UŻYWANYCH !!! Aż dziw bierze, że tak mało ludzi jest tu aktywnych.

  19. Popieram Pana Macieja wielki szacunek!!!
    Strona polskiautohandel jest pierwszym nie zależnym portalem wspierającym Polskie auto komisy, pokazującym prawdziwe realia z jaki wzmagają się polscy handlarze.

  20. Ja też popieram Pana Macieja i portal który stworzył. Portal jest nie zależny, profesjonalny i idealnie pokazujący naszą branżę samochodów używanych-autokomisów. Jedyny portal na naszym poziomie. Tak czymać Panie Macieju.

    • Nie rozumiem tych wszystkich , którzy tak najeżdżają na Pana Macieja – no chyba że nie piszą to właściciele komisów tylko stacji demontażu . Przeczytajcie ustawę (23 strony + załącznik ) , podzwońcie do GIOŚ lub do Wydziałów Komunikacji to przekonacie się , że robi dla nas fajną robotę dzieląc się z nami bardzo cennymi dla nas informacjami i podając nam gotowe rozwiązania.

  21. Pan Maciej to jedyny gość który ma czas i chęć nam pomóc, jak czytam wypowiedzi tych hejtòw to gratuluje cierpliwości bo ja już bym pogryzl komputer 🙂 pozdrawiam Pana Macieja i jeszcze raz dziękuję za wszystkie info uzyskane na tej stronie

  22. Mam pytanie do Admina jako chyba najbardziej biegłego w kwestii art.13 ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Działalność gospodarczą w zakresie handlu samochodami założyłem w sierpniu tego roku i jak dotychczas sprowadziłem 7 aut, dla których zapłaciłem opłatę recyklingową w kwocie 500 zł. Pytanie czy już w tym roku powinienem zgłosić działalność do GIOŚ?Jeżeli nie, to czy teraz, po podpisaniu umowy o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, zawiadamiając GIOŚ, jako datę podjęcia działalności w zakresie sprowadzania samochodów podać datę 1 stycznia 2016 czy też sierpień 2015? A czy w określeniu rodzaju działalności wpisać importer czy wewnątrzwspólnotowy nabywca? Proszę o odpowiedź.

    • Powinieneś zgłosić już w sierpniu… Nie mam pojęcia jak teraz GIOŚ będzie podchodzić do takich firm i jak to dobrze zrobić… Myślę że powinieneś zgłosić to jak najszybciej licząc się z konsekwencjami nie zgłoszenia w terminie…
      Jeśli chodzi o drugą część pytania to powinieneś zaznaczyć zgodnie z tym skąd sprowadzasz auta.
      Unia Europejska – wewnątrzwspólnotowy nabywca, z poza Unii – importer.

      • Witam. Mam Pytanie do Admina . Czy jak prowadzę działalność od 1998 r ale sprowadzać zacząłem póżniej to miałem obowiązek zgłoszenia tego do GIOŚ .Ja nawet nie pamiętam kiedy sprowadziłem pierwsze auto z zagranicy.
        Bardzo proszę o odpowiedż

        • Tak, miałeś taki obowiązek. Nie wiem kiedy wprowadziłeś pierwsze auto, ale na pewno powinieneś zgłosić po wejściu z życie USTAWY
          z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
          do której odnosi się również Art. 13. USTAWY z dnia 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw:
          „Wprowadzający pojazd podlega wpisowi do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.”

          • admin doradź co teraz zrobić jak byś mógł , bo takich jak ja jest pewnie więcej.

          • Przed chwilą ustaliłem temat w GIOŚ.
            Jest dobrze:)
            Musimy złożyć zgłoszenie i podać datę rozpoczęcia działalności, w Twoim wypadku 1998 rok.
            Co dla nas najważniejsze NIE BĘDZIEMY KARANI za nieterminowe zgłoszenie:)

  23. UPS. Chyba mam podobną sytuację jak hose25. Zobaczymy kiedyś ile ta niewiedza kosztuje. Pytanie do forumowiczów: Jakie jest poprawne PKD przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu pojazdów (Holandia) i ich zbywaniu w Polsce bez rejestracji? (marża).?

    • Nie tylko Ty jesteś w takiej sytuacji. Wielu z nas będzie w podobnej za rok lub dwa jeśli nie dowie się o nowych obowiązkach wynikających z ustawy o recyklingu.
      W PKD powinieneś mieć 45.11.Z i 45.19.Z – czyli w skrócie handel samochodami osobowymi i ciężarowymi.

  24. Mam pytanie dotyczy informacji ze strony MOS a chodzi mi konkretnie o te informacje:

    Podmiot wprowadzający pojazdy w ilości poniżej 1000 sztuk w roku, który zdecyduje się na złożenie oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci, powinien uwzględnić przepisy art. 14 ustawy. W przypadku, gdy na danym obszarze kraju nie będzie istniał punkt zbierania pojazdów lub stacja demontażu oraz gdy nie zostanie dotrzymany warunek dotyczący odległości 50 km w linii prostej od miejsca zamieszkania albo siedziby właściciela pojazdu do punktu zbierania pojazdów lub stacji demontażu, wprowadzający pojazd jest obowiązany do naliczenia i wpłacenia opłaty za brak sieci.

    Co z tą odległością ktoś się orientuje.

    • Ciebie dotyczy Art. 11 a punkt:
      2. Wprowadzający pojazd, który wprowadza na terytorium kraju nie więcej niż 1000 pojazdów w ciągu roku
      kalendarzowego, jest obowiązany zapewnić sieć obejmującą co najmniej trzy stacje demontażu lub punkty zbierania
      pojazdów, w tym co najmniej jedną stację demontażu, położone w różnych miejscowościach na terytorium kraju.
      3. Wprowadzający pojazd zapewnia sieć wyłącznie przez własne stacje demontażu i punkty zbierania pojazdów
      lub na podstawie umów z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu.”
      Nie ma w nich mowy o zachowaniu odległości tylko o różnych miejscowościach na terytorium kraju.

  25. Witam.
    Mam pytanie czy ktoś z Was wie jak będzie to wyglądało z recyklingiem od osób sprowadzające samochody prywatnie lub od szarej strefy bez prowadzonej działalności?

    • Osoby nie prowadzące działalności gospodarczej (czyli „szara strefa” również) nie będą płacić opłaty recyklingowi i nie mają żadnych dodatkowych obowiązków.

  26. Przepis o finansowaniu kosztów gospodarowania odpadami mówi też, że umowa powinna uwzględniać liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego. Rozumiem że tą bezkosztową umowę podpisuje zarówno wprowadzający do kilkudziesięciu pojazdów jak i ten wprowadzający kilkaset pojazdów rocznie. Jak zamierzacie więc spełnić ten artykuł?

    • Ambit rozwiązał to tak:
      Umowa
      Paragraf 3, ust. 2:
      Ambit oświadcza, że koszty gospodarowania pojazdami wycofanymi z eksploatacji ponosi we własnym zakresie, a z tytułu wykonywania niniejszej umowy nie dochodzi do powstania kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w tym z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej niezależnie od ilości pojazdów wprowadzanych przez Wprowadzającego na terytorium kraju.

  27. Może warto się zastanowić dlaczego akurat umowę z firmą AMBIT tak Pan faworyzuje. Może macie Panowie wspólny interes w obsłudze tych umów lub w innym ukrytym aspekcie prawnym tego przedsięwzięcia???

    Jestem głęboko zaniepokojony tym co sprawia, że przedstawiciel „naszej społeczności” importerów samochodów, wyczynia pod przykrywką zmiany przepisów prawa i dobrym sercem cudownego Pana Adama…

    • To że jest to umowa bezkosztowa zawarte jest w umowie w paragrafie 3, ustęp 2:
      Ambit oświadcza, że koszty gospodarowania pojazdami wycofanymi z eksploatacji ponosi we własnym zakresie, a z tytułu wykonywania niniejszej umowy nie dochodzi do powstania kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w tym z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej niezależnie od ilości pojazdów wprowadzanych przez Wprowadzającego na terytorium kraju.
      Jeśli masz jakieś wątpliwości dopytaj bezpośrednio w Kancelarii która przygotowała i obsługuję te umowy:
      Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Misiejuk
      M. Skłodowskiej – Curie 3 lok. 26
      15-094 Białystok
      Kontakt:
      telefon: 85 74 11 706

    • Autokom.
      Na stronie prezentowane są subiektywne oceny autora tej strony. Podobnie jak w przypadku cepiku, zefira, portali ogloszeniowych i innych.
      Podobnie jak gratka.pl nie bierze odpowiedzialności za samochody wystawiane w ogłoszeniach tak Pan Maciek nie może brać odpowiedzialności za umowy które podpisujemy!
      Poza tym tylko Pan Maciek występuje tu pod swoim nazwiskiem a to jak dla mnie świadczy o jego uczciwym podejściu.
      Tak dalej Panie Maćku ????

  28. Tak się składa że kolega właśnie dostal umowę z Ambit zwrotnie i jest ona k……. daleko od bezkosztowej. To może ty Admin dopytaj w tej kancelarii którą tak reklamujesz zanim dalej będziesz wszystkich wprowadzał w błąd.

    • Pokaż proszę publicznie tą umowę która zawiera jakieś koszty.
      Jeśli masz jakieś wątpliwości co do umowy skontaktuj się proszę z Panem Adamem Małyszko Tel 602 711 991
      lub
      Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Misiejuk
      M. Skłodowskiej – Curie 3 lok. 26
      15-094 Białystok
      Kontakt:
      telefon: 85 74 11 706

    • autokom, poza prowadzeniem tej strony, prowadzę swoją działalność i mam pewne obowiązki z tym związane. Nie mogę 24h na dobę siedzieć przy komputerze. Dlatego niektóre komentarze pojawiają się później.

    • autokom chłopie Zlituj się …
      Poproszono Cię o skan umowy po to abyś udowodnił że coś tu jest nie tak jak być powinno. Jak mielesz tylko jęzorem bez sensu to przestań, albo prześlij konkrety.
      Albo lepiej zaprezentuj tu swoją umowę. I napisz ile to ma kosztować…

  29. Mam pytanie bo doszły mnie słuchy ze po wysłaniu umowy do firmy Ambit firma odesłała umowę i do zapłaty 300zł to skąd te koszty

    • Nie ma takiej możliwości. Jeśli ktoś ma taką umowę z firmą AMBIT z której wynikają jakiekolwiek koszty proszę o przesłanie jej na: ifno@PolskiAutohandel.pl
      Być może ktoś podszywa się pod firmę AMBIT. Sprawdzimy to jak tylko dostaniemy od Was taką umowę.

    • Tak jak odpisałem Anicie, nie ma takiej możliwości. Autokom, przestań pomawiać bez podstawnie. Jeśli masz taką umowę z firmą AMBIT z której wynikają jakiekolwiek koszty proszę o przesłanie jej na: ifno@PolskiAutohandel.pl
      Jedyny biznes jaki dla nas Wprowadzających jasny od początku, to ten firm oferujących odpłatne sieci.
      Oświadczam po raz kolejny, jeśli któraś z firm oferujących sieć, chce umieścić swoją ofertę ZA DARMO na tej stronie, proszę o podesłanie jej na: ifno@PolskiAutohandel.pl

      • Witam . Ja tez dostałem informację , że po podpisaniu umowy z firmą Ambit dostanę fakturę na 300 zł i rozwiązanie tej umowy , ale informację tą prawdopodobnie rozsiewa firma która nie chce pokazać swojej umowy chociaż tego nie jestem pewien. Ja na razie dostałem umowę bez żadnej faktury . Pożyjemy zobaczymy.

          • Nie dostałem tego na e-mail , to była luźna rozmowa z kolegą , nie chcę nikogo oczerniać bezpodstawnie . Tak jak pisałem wcześniej to wyszło najprawdopodobniej od konkurencji.Na razie się nic nie potwierdziło i oby tak dalej.

          • Mam prośbę. Nie mieszajmy ludziom w głowach pomówieniami firm którym przeszkodziłem szybko wyrwać kasę od wprowadzających… Wystarczy że ja słucham ich żali przez telefon…
            Jeśli ktoś masz sztywne dowody, proszę je przedstawić.

  30. Witam, prowadzę komis od ponad 20 lat i tak przyglądam się dyskusji o straszeniu tymi umowami. Podpisałem umowę abonamentową 200/miesiąc, generalnie przy kosztach jakie generuje prowadzenie komisu to czy to będzie umowa darmowa czy 100 czy 200 na miesiąc to bez znaczenia.
    Natomiast mam pytanie co moze być nie halo w takie umowie i jakie konsekwencje z tym się wiążą w stosunku do mnie?

    • Falco, umowy muszą być zgodne z wymogami Ustawy. Interpretacji Ministerstwa Środowiska nie ma do dziś. Moim zdaniem nadal powinniśmy czekać na te informacje. Zapytajcie firmy, które oferują Wam umowy w jaki sposób zabezpieczają Wasze interesy, czy oddadzą Wam pieniądze jeśli z wytycznych MŚ wynikać będzie że ich umowy nie spełniają wymogów ustawy? Czy oddadzą Wam kasę jak za miesiąc czy dwa firma z którą podpisujecie umowy przestanie działać?
      Jasne że 100 czy 200 zł to żaden koszt. Tylko co zrobisz jeśli za 3 lata okaże się ze umowa jest nieważna i będziesz miał przez to do zapłaty w ciągu 14 dni kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy złotych?

    • Brawo Falco. Zgadzam się z Tobą że 200 pln na miesiąc to nie majątek. Można pewno takich umów podpisać wiele.
      Czy możesz przez admina wrzucić taką umowę? Może warto by ją porównać do tej bezkosztowej?

  31. Zgadza się że to inne firmy mącą. Mnie przekonywali ze nie może być podpisana umowa darmowa bo w ustawie jest że ma być to umowa odpłatna. Tylko nie potrafili mi wskazać tego w przepisach. Nie mogą przyrzec ze ktoś im psuje biznes. Jak to powiedział pan z jednej firmy co to jest 150 zł dla nas miesięcznie to jak za darmo. Ale poco płacić jak można to mieć za darmo.

    • Najważniejsze jest to że firmy oferujące odpłatne umowy mają gdzieś interesy WPROWADZAJĄCYCH czyli nasze. Interesuje ich tylko szybkie zebranie kasy z rynku…

  32. Prześledziłem tę dyskusję do tego momentu i jestem w szoku.
    Dyskusja polega na ataku administratora i na firmę ambit.
    Trudno się oprzeć wrażeniu ,że jest to atak firm chcących zarabiać pieniądze za tworzenie sieci [czytaj integratorów] i braku wiedzy merytorycznej zarówno handlujących pojazdami [czytaj komisy] jak i stacji demontażu.
    Pamiętam taki okres, w którym wprowadzający do tysiąca pojazdów w roku mieli obowiązek tworzenia sieci.Proszę mi pokazać,jakie korzyści z tego miały stacje demontażu,ja ich nie znam.
    Wiem natomiast,że były prowadzone postępowania prokuratorskie w sprawie tzw. integratorów.
    Moim zdaniem bezkosztowa sieć działa pośrednio na korzyść stacji demontażu: niższe ceny sprzedawanych samochodów ponieważ ludzie będą więcej kupować i więcej będzie trafiać na szrot.
    Dla wprowadzających również to będzie korzyść -będą ponosić mniejsze koszty oraz przynajmniej w tej dziedzinie konkurencja z szarą strefą wprowadzających będzie dla nich łatwiejsza.
    Rozumiem w tej dyskusji poirytowanie”integratorów”którym może umknąć łatwy pieniądz.
    Podziwiam profesjonalizm i wytrwałość administratora.
    Wyrażam szacunek dla pana Małyszko za dalekowzroczność i transparentność w działalności na rzecz branży motoryzacyjnej.

  33. Witam, jestem Stacją Demontażu. Mam prośbę do was prowadzacych komisy. Udostępnijcie mi nieodpłatnie czyli bezkosztowo kilka samochodów. Przecież macie ich na placu dużo. Mogę nawet na tych samochodach zamieścić waszą reklamę. Tak że odniesiecie korzyść. Jeżdżąc tymi samochodami odkupując stare samochody od klientów doprowadzę do tego, że więcej samochodów sprzedacie – kolejna korzyść. Prawda że super zadbam o wasze interesy – bezkosztowo!!!

    • Ekolog – przeczytałeś to co napisałeś?
      Po pierwsze nikt od Ciebie nie wymaga podpisywania bezkosztowych umów. Firma Ambit sama zaproponowała takie rozwiązanie.
      Po drugie – to co napisałeś miało by sens gdyby właściciele komisów przyszli do Ciebie i poprosili: „daj nam Swoją maszynę do zgniatania aut. Powiesimy na niej Twoją reklamę i będziemy jej używać u Siebie reklamując Ciebie.” Żaden wprowadzający niczego od Ciebie nie chce. Jeśli nie masz ochoty organizować bezkosztowych sieci to tego nie rób. Jeżeli chcesz za to kasę, ok.

  34. Nie to ty Admin nic nie rozumiesz. Ustawa zakładała finansowanie recyklingu przez wprowadzających pojazd. Nie wiem skąd wy bierzecie takie duże koszty. Spokojnie można zapewnić sieć za 150 miesięcznie za 3 SD. CZYLI PO 50 ZA JEDNA STACJE.Zapewniam was że jakąkolwiek podpiszecie umowe ze SD o zapewnienie sieci będzie ona zaakceptowana. Wystarczy zadzwonic do GIOŚ i zapytać. Nie ma naprawde w tej ustawie żadnej filozofi. Trudnośći tworzy tylko właściciel tego portalu. Kolejna sprawa to do Admina żeby nie wprowadzał w błąd wszystkich prowadzacych komisy. Nie jest prawdą że za parę lat ktoś każe wam płacic karę. Rozliczenie zapewnienia sieci trzeba zrobić najpózniej do marca 2017 roku a najlepiej zaraz w styczniu wysłac umowę do GIOS zeby byc pewnym.

    • Rozumiem, że działam wbrew interesom stacji demontażu. Koszty bierzemy z umów, które są dostępne na rynku.
      Jeśli jest tak jak piszesz: „Zapewniam was że jakąkolwiek podpiszecie umowę ze SD o zapewnienie sieci będzie ona zaakceptowana.”
      to po co płacić za zapewnienie sieci jeśli Ambit oferuje to za darmo?
      Nasze interesy w tym miejscu nie będą nigdy zgodne bo ja jestem WPROWADZAJĄCYM i chce spełnić wymogi ustawy jak najniższym kosztem, a WY Stacje Demontażu i firmy zapewniające sieć chcecie szybko zarobić duże pieniądze. Od jednego z Was usłyszałem że ma w planie do końca roku zarobić 500.000 zł a ja mu przeszkadzam!
      Strona ta skierowana jest do wprowadzających i o nasz interesy będę dbał. Przepraszam ale to moją branża.
      Jako stacje demontażu możecie sobie zrobić podobną stronę i działać w swoim interesie….
      Nie wprowadzam nikogo w błąd.
      Zapytaj ile osób będących WPROWADZAJĄCYMI dowiedziało się o nowej ustawie dzięki moim działaniom.
      Co WY zrobiliście żeby poinformować komisy o tym co zawiera nowa ustawa?
      Piszesz: „Rozliczenie zapewnienia sieci trzeba zrobić najpózniej do marca 2017 roku” Czyli ktoś kto dziś podpisze umowę, sprowadza cały 2016 i 2017 rok do marca uważając że ma załatwiony temat. Do końca 2017 roku może sprowadzić powiedzmy 400 aut. Ile w takim wypadku zapłaci WPROWADZAJĄCY za niezapewnienie sieci jak GIOŚ uzna za niezgodną z ustawą umowę?

    • ekolog, ja rozumiem, że stacje demontażu oczekują wynagrodzenia za swoją pracę. I to jest zupełnie normalne a ja to popieram.
      Proszę jednak o zrozumienie. Osobiście wybrałem ofertę za którą nie muszę nic płacić ????
      Na marginesie. Przerzucanie przez ustawodawcę własnych obowiązków na prywatne firmy to BANDYTYZM! Może od jutra przestaną płacić za policję, straż pożarną albo szkolnictwo i każą Nam wszystkim podpisać odpowiednie umowy!!! Bandytyzm

  35. I nie pisz do mnie Admin że żaden wprowadzajacy nic odemnie nie chce bo akurat dużo odemnie chcą. Nie mam problemu z podpisywaniem umów. I to od nich sie dowiedziałem że nie podpiszą umowy bezkosztowej bo jest to poprosztu niezgodne z prawem. Nawet mocno zaniżona cena do rynkowej jest delikatnie mówiąc kontrowersyjna. Musicie pamiętać że nie tylko GIOŚ przejrzy te umowy. Są jeszcze inne instytucje. Ja znam przynajmniej dwie. I wtedy Admin na pewno nie będzie taki aktywny. No chyba że w reklamowaniu kancelarii adwokackiej z białegostoku.

    • Ekolog czytaj ze zrozumieniem proszę… Chodziło mi o to że nikt nie chce niczego co jest Twoją własnością.
      Sam napisałeś:”Zapewniam was że jakąkolwiek podpiszecie umowę ze SD o zapewnienie sieci będzie ona zaakceptowana.”
      Jaka jest według Ciebie „cena rynkowa”?
      Zastanów się nad tym co piszesz…
      Albo „Zapewniam was że jakąkolwiek podpiszecie umowę ze SD o zapewnienie sieci będzie ona zaakceptowana.”
      Albo: „Musicie pamiętać że nie tylko GIOŚ przejrzy te umowy.”
      Tylko dla mnie to jest niekonsekwentne i nie logiczne?

      • Co do ceny rynkowej to też nie jest żadna tajemnica. Wszystkie mi znane SD sprzedają usługę zapewnienia sieci od 200 do 100 zł za miesiąc. Często za 3 SD. A więc to jest cena rynkowa. A tylko firma Ambit oferuje za darmo. No to teraz ty przeczytaj ze zrozumieniem.
        To że każda umowa będzie zaakceptowana w GIOŚ to prawda ale te bezkosztowe i z mocno zaniżonym kosztem np.1 zł jak kiedyś pisałeś na pewno będą jeszcze analizowane przez US i np. UOKiK. I tu masz racje w jednym. Do siedmiu lat wprowadzający może się spodziewać tzw. domiaru. Ale ok. wasza sprawa. Bawcie się dalej.

        • ekolog, czy jako czytelnik tej strony mogę poprosić o prezentację Państwa oferty?
          Do mnie osobiście dotarła oferta firmy Zam-Art. Zaproponowali w umowie żebym im płacił kary !!! Ostrzegam wszystkich przed tą firmą !!!

    • O konkretne zapisy dotyczące umowy zapytaj proszę bezpośrednio:
      Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Misiejuk
      M. Skłodowskiej – Curie 3 lok. 26
      15-094 Białystok
      Kontakt:
      telefon: 85 74 11 706
      Otrzymasz dokładne wiadomości na temat umowy.

  36. Admin piszesz bzdury.Po pierwsze: Napisałem że umowe o zapewnieniu sieci możesz wysłać w styczniu 2016 roku. Ja swoje umowy wysyłam w porozumieniu z wprowadzającymi już teraz w grudniu. Po drugie istnieje coś takiego jak nieuczciwa konkurencja – gdzie jednym z elementów jest zaniżenie ceny usługi w celu utrudnienia dostępu do rynku. I uwież mi że znam kolegów z branży ktorzy wykorzystają ten zapis w stosunku do Małyszki i firmy Ambit. A teraz pytanie kto będzie miał problemy razem z nim. A urząd skarbowy nie zainteresuje sie umowami bezkosztowymi? Wątpię. I jeszcze jedno. Admin przedstwiasz tą branżę jako twoją- ok. Tylko w porozumieniu z firmą Ambit wprowadzasz swoją branżę w błąd i narażasz na duże konsekfencje. Ale spoko P.Agnieszka Misiejuk z kancelari prawnej firmy AMBIT was obroni.

  37. Admin jak nie zamieścisz moich dwóch ostatnich komentarzy to i tak wszystko to napiszę na waszej stronie facbookowej.

    • To jakaś kolejna intryga ze strony „niezadowolonego”? Dlaczego miał bym nie opublikować?

      Zastanów się proszę co Ty piszesz. Wprowadzający – sprzedają samochody. Stacje Demontażu – złom , części, odpady, stal.
      Żaden komis nie chciał od Ciebie za darmo części, złomu ani nic innego, a Ty chciał byś dostać od nas auto…

      Piszesz o nieuczciwej konkurencji. A to ciekawe. Powiedz proszę wszystkim wprowadzającym ile płacą od kilku lat producenci aut dla stacji demontażu za podpisane umowy?
      Ponad 200 firm prowadzących stacje demontażu ma od lat podpisane z nimi bezkosztowe umowy.
      Rozumiem że tymi firmami również zajmą się wszystkie wymienione prze Ciebie urzędy?
      Może teraz Wprowadzający powinni zgłosić temat do UOKIK-u, ponieważ my cały czas płacimy po 500 zł, a producenci nie…
      Mówiąc o cenach rynkowych również mijasz się z prawdą. Znam umowy które opiewają na 3600 zł, 1.800 zł a w niedługim czasie zapewne pojawią się firmy które zaoferują sieć za 10 zł.
      Przerabialiśmy to już kiedyś z Oświadczeniami… Dlaczego dziś już nie ma tamtych firm i ich oświadczeń?

  38. Kolego Adminie nie zamieszczałeś komentarza długo bo musiałeś skonsultować odpowiedź z Panem Prezesem Fors. To co napisałeś to są jego słowa które powtarza od dawna. Poprzednio działaliśmy na podstawie innej ustawy a teraz są inne zapisy. A najbardziej mnie śmieszy tekst że teraz to wy płacicie 500 zł za samochód. Więc przypomne ci jak to sie odbywa: w większości to nie wy płacicie 500 zł tylko robią to za was klienci kupujący samochody. Ponieważ bezprawnie każecie im opłatę zrobic w waszym imieniu. I nie pisz mi że tak nie jest bo sie ośmieszysz. Czyli jaki koszt recyklingu ponosicie dzisiaj – 0 zł. Tak że śmiało możesz to zgłosić do UOKIK.

    • Wrzuciłeś 3 komentarze w jednej chwili i insynuujesz tutaj kolejny że czegoś nie chce opublikować.
      Po za tym tak jak już pisałem wcześniej prowadzenie tej strony nie jest moją pracą. Mam również inne obowiązki również rodzinne i nie zawsze mogę odpisać odrazu, chociaż staram się robić możliwie najszybciej.
      Teraz pokazałeś dokładnie jakie masz pojęcie o tym co piszesz…
      Obowiązek uiszczenia opłaty recyklingowej 500 zł ciąży na wprowadzającym samochód do kraju a nie na kupującym go.
      Producenci nie mają takiego obowiązku, a umowy które mają podpisane ze stacjami demontażu nie generują im kosztów.
      Uważasz to za uczciwą konkurencję?

    • Czy mogę prosić o pełne dane firmy, która w tej dyskusji używa nicka „ekolog”???
      Dane admina są wszystkim powszechnie znane.
      To Nam wszystkim ułatwi „zorientowanie” się w dyskusji …

  39. Admin to ty nie rozumiesz co piszesz. Skonsultuj to jeszcze raz z Ambitem. Napiszę to wyraźniej.POPRZEDNIO DZIAŁALIŚMY W MYŚL INNYCH ZAPISÓW USTAWY. Acha chciałem jeszcze zapytać – dlaczego w umowie jest zapis że Ambit może rozwiązać umowę z dwumiesięcznym wypowiedzeniem. Jeżeli jest tak wspaniałomyślny i działa charytatywnie to powinien zapewnić sieć na 12 miesiecy za darmo. Czy uważasz że taki zapis zabezpiecza „interesy wprowadzajacych” na co się cały czas powołujesz. A co jak Ambit wypowie umowę w marcu albo co bardziej prawdopodobne przyśle nagle aneksy z konkretnym kosztem którego nikt dzisiaj nie zna. Czy nie lepiej podpisać umowę gdzie taki koszt jest znany od razu na cały rok?

    • Ekolog do końca roku małe firmy wprowadzające używane auta do Polski płacą 500 zł opłaty recyklingowej?
      Producenci zapewniają sieć za którą nie płacą?

    • ekolog – zacznij czytać ze zrozumieniem i daj już sobie na spokój! Ośmieszasz się tutaj publicznie! Wszyscy już widzą że boli Ciebie że przez tą stronę nie możesz naciągnąć wprowadzających na swoje umowy. Admin – dzięki za pomoc, dzięki tej stronie dowiedziałem się że będę miał jakieś nowe obowiązki w nowym roku. Nigdzie więcej w internecie nie znalazłem nic na ten temat.

    • Ekolog powiedz mi gdzie mogę znaleść Twoja umowę żeby się z nią zapoznać? Rozumiem ze jest lepsza dla komisów niż ta darmowa?

  40. Producenci nie płacą bo dopiszczała to ustawa, a moi koledzy po fachu podpisywali umowy za kilka kombinezonów i breloczków. Małe komisy pomimo że obowiązek opłaty 500 zł spoczywał na nich, opłatę przeżucali na klientów (przekazywali druki wpłaty z danymi komisu do zapłaty) czyli też żadnych kosztów nie ponoszą. Ale nie odpowiedziałeś mi na pytanie dlaczego Ambit nie gwarantuje umowy bezkosztowej na 12 miesiecy? Dlaczego dają sobie furtkę do wypowiedzenia lub wprowadzenia opłaty w trakcie trwania umowy?. I prosze nie odsyłaj mnie do kancelarii prawnej w białymstoku bo przecież jesteś o wszystkim fantastycznie poinformowany i już dawno ogłosiłeś że tylko ta umowa zabezpiecza interesy wprowadzających.

    • Ekolog Przepraszam ale dalszą rozmowę z tobą uważam za bezcelową… Nie rozumiesz, lub nie chcesz przyznać że dziś producenci są w lepszej sytuacji niż firmy sprowadzające używane samochody. Tylko w tym roku wprowadzimy ok 800.000 aut używanych. To daje 400.000.000 złotych z opłat recyklingowych! Takie koszty ponoszą wprowadzający a nie ponoszą ich producenci.

      • Oczywiście że mnie boli. Ponieważ Ambit to sprytnie wymyślił. Stworzył pozorną umowę bezkosztową ale z możliwością wypowiedzenia w każden chwili. Ściągnie co mniej zorientowanych w temacie za pomoca układu z polskiautohandel a w trakcie roku prześle wszystkim aneksy z konkretną kasą i albo akceptujesz albo umowa wypowiedziana. Muszę powiedzieć że sprytnie to Prezes Ambit i Fors wymyślił. Ja zapewniam sieć na cały rok za stosunkowo niska cenę i na pewno przez cały rok nikt nie będzie zaskoczony że jakieś warunki sie zmienią.

        • W końcu przyznałeś o co Tobie chodzi..
          Muszę Ciebie Ekolog zmartwić ponieważ firm myślących podobnie jak właściciel firmy Ambit jest w Polsce dużo więcej. Zgłosiło się do mnie już kilka stacji demontażu, które są skłonne podpisać umowy bezkosztowo i jeśli będzie taka potrzeba możemy zapewnić umowy z innymi firmami, które również będą bezpłatne dla wprowadzających.
          Może nie widziałeś mojej propozycji skierowanej do firm zapewniających sieć wcześniej. Jeśli chcesz ZA DARMO przedstawić Swoją umowę, prześlij je proszę na info@polskiautohandel.pl Zrobię specjalną zakładkę na stronie i udostępnimy umowy wprowadzającym.

        • ekolog
          Czy jak Ambit przyśle aneks i będzie chciał ode mnie kasę to podpiszesz ze mną umowę???
          Jeśli tak to do Ku…y nędzy prześlij wreszcie jej warunki !!! Ile jeszcze razy mam o to prosić? Skoro jesteś taki wspaniały to dlaczego nawet się nie przedstawiasz?

          • Anonimowo łatwo hejtować… Ciekawe czy ten Ekolog w ogóle ma coś wspólnego ze stacją demontażu pojazdów…
            Właściciel firmy Ambit nie obawia się swoich umów. Ciekawy jestem co Ekolog ma w swoich skoro tak mocno boi się je pokazać…

        • ekolog jeżeli firma Ambit rozwiąże z nami umowy to i tak nie poniesiemy żadnych kosztów , a podpiszemy umowy z tobą jeżeli nam je udostępnisz

          • W każdej umowie zawarty jest punkt dotyczący zakończenia jej przed czasem.
            Co najmniej jedna z firm oferujących zapewnienie sieci pobiera opłatę z góry za cały rok. Zapytałem co z tymi pieniędzmi w wypadku kiedy jedna ze stacji będących w sieci przestanie działać po miesiącu lub dwóch. Otrzymałem odpowiedź:
            Po pierwsze – Jego to nie interesuje bo obowiązek zapewnienia sieci leży po stronie Wprowadzającego, a On nie zapewnia ciągłości istnienia sieci.
            Po drugie – kasa nam przepada.
            W umowie inne firmy podana jest cena czyli 1.500 zł za 3 elementy sieci. Nie znalazłem tam nigdzie zapisu mówiącego o tym czy opłata jest za miesiąc, rok a może dożywotnia…
            Czytajcie dokładnie to co Wam oferują te firmy i dopytajcie za co są One odpowiedzialne.

      • Jak ci brakuje argumentów to ok. nie rozmawiaj. Odpowiedz tylko jeszcze na moje pytania odnośnie wypowiedzenia umowy bezkosztowej i możliwości zmiany warunków umowy firmy Ambit oczym może min
        świadczyć &5 umowy Ambit.

        • Ekolog to Ty nie odpowiedziałeś na moje pytania:
          Czy do końca roku małe firmy wprowadzające używane auta do Polski płacą 500 zł opłaty recyklingowej?
          Czy producenci zapewniają sieć za którą nie płacą?

  41. Panie Macieju proszę zastanowić się na moderowaniem komentarzy. Odrazu widać że Ekologa interesuje tylko kasa z umów. Na konkretnie zadane pytania nie odpowiada bo odpowiedzi nie pasują do jego Wizji świata recyklingu…

  42. Sylwia – nie podam ci moich danych pomieważ bez problemów znajdziesz taką ofertę w SD. Nie chodzi mi o reklame swojej firmy tylko nie mogę przejść obojętnie obok „układu”który został tu stworzony. Prezes Ambit i Fors od paru lat niby zabiegał o pieniądze dla SD, ktoś to tak zapisał w ustawie a nie inaczej (nie ja wymyśliłem że to wprowadzający mają finansować recykling) A teraz odbiera możliwość finansowania poprzez własną darmową umowę. Specyficznie działa na rzecz stowarzyszenia SD któremu prezesuje. Jescze raz napiszę koszt zapewnienia sieci za 3 stacje demontarzu nie przekracza 150 zł miesięcznie. Wybierajcie sami.Czy chcecie mieć spokój cały rok czy brać udział w zagrywkach pt. BEZKOSZTOWA SIEĆ?

    • Ekolog zarzuty w stronę innych kierujesz bardzo łatwo i chętnie. Dlaczego nie chcesz pokazać Swojej umowy, która jest taka dobra?

  43. Admin proste pytanie na które nie odpowiadasz- dlaczego darmowa umowa nie zapewnia sieci na 12 miesięcy?. Tylko taki okres zabezpiecza interesy wprowadzających i ty o tym wiesz tylko z niewiadomycj przyczyn nie piszesz. A podobno jesteś jedyny sprawiedliwy tej branży…

    • Ekolog – kilka osób prosiło o Twoje dane i umowę. Przed wszystkimi tymi osobami ukrywasz Swoją tożsamość.
      Wszystkie osoby które pomawiasz i oskarżasz są wszystkim znane. Ambit nie jest firmą anonimową a Adminem tutaj jestem ja, Maciej Szymajda. Jeśli masz ochotę kontynuować dyskusję na tej stronie przedstaw się i powiedz jaką firmę reprezentujesz. Twoich anonimowych komentarzy więcej nie opublikuję.

  44. Wiem, wiem najbardziej pan Adam jest zainteresowany kim jestem. Ale ja chcę jescze poprowadzić swoją firmę parę lat (zresztą do tego się zobowiązałem w umowach z wprowadzającymi) Reprezentuje branżę SDP, klakierów tej strony pozdrawiam a rozumnych wprowadzających zapraszam do najbliższej SDP.

    • Pytają o to osoby zainteresowane podpisaniem umowy, być może wybrały by Twoją skoro jest taka dobra.
      Rozumiem że opublikowanie umowy którą oferujesz mogło by skutkować zamknięciem Twojej działalności:)
      Gratuluję szczerości:)
      Właśnie po to żeby chronić WPROWADZAJĄCYCH przed firmami Twojego pokroju poruszyłem temat recyklingu.
      Ktoś kto ma czyste i klarowne intencję tak jak firma Ambit i Pan Adam Małyszko nie obawiają się, że nie będą mogli dalej prowadzić swojej działalnościi publikują swoje dane i umowy…

  45. „Ktoś kto ma czyste i klarowne intencję tak jak firma Ambit i Pan Adam Małyszko nie obawiają się, że nie będą mogli dalej prowadzić swojej działalnościi publikują swoje dane i umowy…” – Admin POWAŻNIE??? bo bardzo to podobne do cytatu z filmu Bareji – „Łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu…”

    • Poważnie Ekolog. Próbujesz obrócić w żart to że obawiasz się pokazać Swojej tożsamości i umowy?
      Twoja wiarygodność dla mnie równa się 0…

  46. Kilka cytatów z ekologa:
    Tylko ja jestem dobry …
    Tylko moja umowa jest najlepsza…
    Wiem jakie ceny są najlepsze. Moje …
    Do Waszego i mojego dobra nie podam nazwiska …
    Jak powiem kim jestem będę musiał zamknąć firmę, chociaż jestem najlepszy …

    Podsumowując. ekolog jest lepszy niż Turbodymomen. Zawstydził wszystkich ????????????

  47. super fura – sprawdź (jak na ciebie to wikipedia będzie ok) znaczenie słowa cytat. Bo widzę, że masz duże braki.

    • Ekolog dlaczego nie odpowiesz na konkretne pytania Admina? Czego się obawiasz skoro masz tak dobra umowę spełniającą wymogi Ustawy?

  48. Szanowni Państwo,

    W związku z pojawieniem się wypowiedzi na niniejszym forum osoby pod nazwą „ekolog” uprzejmie informuję, że żadne wypowiedzi na tym forum nie są autorstwa firmy Ekolog Sp. z o.o.
    Stosowne stanowisko zostanie również przesłane oficjalnym pismem do administratora strony.
    Firma Ekolog Sp. z o.o. może udzielić wszelkich informacji na temat swojej działalności w formie pisemnej, telefonicznej lub za pośrednictwem oficjalnej poczty elektronicznej.

    Zwracam się również z prośbą do osoby podpisującej się nazwą „ekolog” aby zmieniła nazwę, która nie kojarzy się z naszą firmą. Swoją prośbę kieruję również do administratora strony.

    Z poważaniem
    Jakub Smakulski
    Ekolog Sp. z o.o.
    ul. Świętowidzka 6/4
    61-058 Poznań

    tel. (61) 877-06-05

    • Panie Jakubie tak jak Pan zapewne zauważył osoba podpisująca się Ekolog została przeze mnie poproszona o przedstawienie się.
      Do chwili obecnej nie zrobiła tego. Dlatego podjąłem decyzję o nie publikowaniu kolejnych komentarzy tego użytkowania.

  49. Witaj
    poniżej wklejam jeden z niejasnych
    punktów ustawy i mam związane z nim pytanie czy w przypadku poniżej opisanym będziemy zobowiązani do dodatkowej opłaty jeśli się okaże że odzysk z auta jest ujemny ? nie rozumiem tego !!!
    2finansowania przez wprowadzającego pojazd kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, uwzględniając liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego pojazd.

    • Żadnych dodatkowych kosztów poza tymi związanymi z umową ponisić nie będziemy. Umowa z Ambit jest bezkosztowa.

  50. Nie rozumiem. do kiedy muszę podpisać umowę. Sprowadzam auta z UE. Jak to ma wyglądać. A co z wpisem do rejestru wg ustawy o odpadach. Natknąłem się na to gdy czytałem ustawę o recyklingu. Czy przy sprzedaży muszę pokazać kupującemu taką umowę czy tylko w razie kontroli?

    • Jak podpiszesz do 21.01.2016 to będzie ok. Musisz tez zgłosić rozpoczęcie działalności związanej ze sprowadzaniem aut do GIOS. Wzór zgłoszenia i umowę o zapewnienie sieci znajdziesz na stronie.

  51. Czytam czytam i nadziwić się nie mogę jak zacięta walka cwaniaczków przez małe „c” z normalnością. Wprowadzono pewną furtkę prawną do zarabianie nieuczciwych pieniędzy, w formie obowiązku zapewnienia „sieci” Szanowni Państwo , taka sieć ( jest odpowiednia ilość Stacji Demontażu Pojazdów )istnieje i nie trzeba nic więcej tworzyć. Działania Pana Adama Małyszko są formą protestu wobec pewnym lukom prawnym dającym sposobność wyciągania pieniędzy od osób wprowadzających pojazdy na teren RP. Prawdziwi recyklerzy nie są zainteresowani mafijnymi układami i zarabianiem pieniędzy na „wprowadzających” . My chcemy normalnie pracować , a nie być postrzeganym jako zmora komisów. Proszę zwrócić uwagę , że organizacją tak zwanej sieci, nie zajmują się same Stacje Demontażu Pojazdów ale podmioty z niczym nie powiązane. Jak pisałem na wstępie grupa cwaniaczków „organizuje ” wszystko. Znajdzie się pewna grupa osób która zapłaci gapowe i nawet będzie sądziła , że robi dobrze.
    Ze swojej strony gratuluję Admin pomysłu na stronę i wiem , że dla wielu osób pomożesz. Recykler z 25 stażem pracy.

  52. Witam, czy jest tu ktoś kto podpisał już umowę z Ambit i może coś na ten temat powiedzieć? ( czy warto)

    • Ja podpisałem, dostałem już zwrotnie podpisaną przez Ambit i wysłałem do GIOŚ.
      Moim zdaniem jest to najkorzystniejsza dla Wprowadzających umowa.

  53. Mam pytanie., co znaczy zapis w umowie ambitu „rozliczenie kosztów następować będzie na podstawie pisemnej informacji wprowafzajcego o liczbie wprowadzonych pojazdów” co to znaczy dla nas wprowadzających? Jak to ma wyglądać? To jakiś raport? Zestawienie? Jest jakiś wzór tego?

  54. Tzn że mogę im podać że wprowadzilam 100 a w rzeczywistości było ich 200 i co? Ktoś będzie mi wierzył na słowo? To jest zbyt piękne… Ktoś robi coś całkiem za darmo?

    • To czy podałaś prawdziwe dane zweryfikuje GIOŚ lub WIOŚ w trakcie ewentualnej kontroli. Jeśli podasz nieprawdę to znaczy że nie podane dla Ambitu auta nie miały zapewnionej sieci recyklingu.

  55. No tak ale skoro mam umowę to zapewniam sieć i nie rozumiem po co gioś faktura, w końcu moje koszty, moja sprawa, w umowie jest jej koszt określony -1 zł za auto, nadal nie jestem przekonana czy to nie będzie zbędna dla mnie biurokracja i poważnie się zastanawiam czy nie szukać umowy ze stałym abonamentem… Słyszałam o jakiejś na cały rok za grosze

    • Do GIOŚ mamy obowiązek po zakończeniu roku złożyć zestawienie wprowadzonych aut. Nie ma znaczenia z kim podpiszesz umowę czy wcale jej nie podpiszesz i tak masz taki obowiązek.,.

  56. Witam serdecznie !
    Sprawa jest prosta pan Adam Małyszko tworzy w tym momencie bazę klijentow co najwyżej płaci biedny za obsługę kancelarii prawnej która wynajął ale spokojnie ma z czego w czerwcu br roku dostanie dofinansowanie ostatnie ale dostanie. Po co mu baza klijentow czyli komisów ? Proste pytanie po to zeby w 2017 komis dostał informacje ze umowa na 2017 rok jest i będzie ale płatna powiedzmy 300 złotych netto ! To i tak tanio, ale 300 złotych x 6000 umów bo tyle ma to juz nie mało bo 1,8 mln złotych !!!! Super sprawa jak juz nie ma dotacji można żyć ! Zachodzi jeszcze pewna kwestia a mianowicie prezesury w stowarzyszeniu stacji demontażu czyli Fors! Bo za taki rynkowy chwyt wiele sie ludzi obraziło w w FORS to pytany odpowiedział a co mi tam mogę zrezygnować … pracowałem z ta osoba i gwarantuje głowa ze za darmo nic nie dostaniesz od tego pana …

  57. witam, jestem nowy borykam sie z problemem u kogo w polsce podpisac umowę (ambit, czy np firma z pod rzeszowa autokasacja.eu )
    1. czy ma znaczenie z jakiego terenu jestem i gdzie podpisze umowe bo np bedzie ktos chciał zlomowac auto i mam go dostarczyc na drugi koniec polski ? bo tam podpisałem umowe !

    Proszę o podpowiedz coi jak zrobić. Dziękuję

    • Witam
      Jeśli chodzi o umowę na zapewnienie sieci recyklingu to nie obowiązuje „rejonizacja”. Umowa firmy Ambit spełnia wymogi ustawy. Umowy tej drugiej firmy nie znam…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.