0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Data:

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Polska. Piękny kraj. Firmy płacą podatki, urzędy kontrolują firmy. Firmy płacą kary, Klienci narzekają na firmy. Sejm uchwala prawo, Minister pisze rozporządzenia (*albo i nie) a firmy za to wszystko płacą. Oczywiście znajdą się również Ci, którzy chcą szybko zarobić chociażby na tym, że posiedli „wiedzę tajemną”. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ pisząc o faktach dotyczących Recyklingu od stycznia 2016 roku dotarliśmy do firm, które już dzisiaj proponują oferty podpisywania umów na „zapewnienie sieci”. Sprawdziliśmy oferty kilku takich firm (niektóre z nich robią ogromną tajemnicę z tego czego dotyczy umowa którą oferują i nie chcą jej nawet udostępnić w celu spokojnego zapoznania się z nią!)

Wniosek jest jeden: – wstrzymajmy się z podpisywaniem umów na „zapewnienie sieci”!

Nie podpisujcie takich umów już dzisiaj, ponieważ nadal nie ma wykładni, która dokładnie określa wszystkie zasady, które dotyczyć będą recyklingu od stycznia 2016 roku. Póki co, nadal nie wiadomo jakie powinny być zapisy w umowie i ile musimy za nie zapłacić. Ceny jakie oferują firmy których oferty przeanalizowaliśmy są różne. Od 100 zł netto miesięcznie do nawet 600 zł netto za miesiąc. Umowy tych firm są albo już na pierwszy rzut oka nie do przyjęcia (np. dlatego że „sieć” nie ponosi żadnej odpowiedzialności) lub po głębszej analizie znajdujemy w nich „niejasności”.

Zapytacie ile powinna kosztować taka usługa? Odpowiem szczerze że nie mam pojęcia…

Ewentualne podpisanie umowy może w najlepszym wypadku skończyć się stratą pieniędzy, ponieważ powtórzę to raz jeszcze – nadal nie znamy wszystkich zasad funkcjonowania przepisów od Nowego Roku.

Decydując się na zawarcie umów z „firmami recyklingowymi” nie zabezpieczacie swoich interesów, ponieważ umowa ma być, zgodnie z art. 11a zawarta:

  • „w formie pisemnej pod rygorem nieważności”
  • „z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu” – a nie „firmą zapewniającą sieć” !

Mało tego. Umowa „pod rygorem nieważności” zapewnić ma (zgodnie z art. 11a Ustawa z dnia 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw):

1) sieć przyjmowania pojazdów wycofanych z eksploatacji przez stację demontażu;
2) finansowania przez wprowadzającego pojazd kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, uwzględniając liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego pojazd.– do tej części mamy najwięcej pytań bez odpowiedzi (przypominamy, że stosowne pismo w tej sprawie złożyliśmy już w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska i czekamy odpowiedź).

Podpisując umowę już dzisiaj możesz:

  • Stracić pieniądze, ponieważ umowa może nie spełniać warunków ustawy, lub co gorsza:
  • Narazić się na olbrzymie konsekwencje finansowe.

Wiadomo, kontrola z GIOŚ-u najprawdopodobniej nie przyjdzie za miesiąc. Jeśli będziecie kontrolowani za 3 lata i okaże się że Wasze umowy są nie ważne lub nie zgodne z ustawą, to za taki okres będziecie musieli zapłacić opłaty wyliczone na podstawie wzoru:

wzór 100 aut(wyliczenie dla 100 sprowadzonych aut rocznie)

i Art.17 ust. 1 i 2 ustawy

Art.17
1. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzający pojazd, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie uiścił opłaty za brak sieci albo uiścił opłatę w wysokości niższej od należnej, Główny Inspektor Ochrony Środowiska wydaje decyzję, w której określa wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci.
2. W przypadku niewykonania decyzji, o której mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna, Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę za brak sieci w wysokości odpowiadającej 20% kwoty nieuiszczonej opłaty za brak sieci.

Czyli po trzech latach może okazać się że w ciągu 14 dni będziecie musieli zapłacić 114.000 zł plus odsetki i ewentualne 20% dodatkowej opłaty czyli łącznie ponad 150.000 zł! Jeśli sprowadzacie więcej aut kwota będzie oczywiście jeszcze większa…

Stać Was na takie ryzyko?

Wyjaśnienie wszystkich wątpliwości w zakresie „akcji”: „Recykling 2016” jest jednym z Naszych priorytetów w najbliższym czasie, chociażby dlatego, że problem bezpośrednio dotyczy autora tej strony 😉

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

GetHELP – Oferta specjalna dla PAH

Gwarancje GetHelp.pl stworzone są tak, abyś zarobił 50% prowizji i by chroniły 100% usterek mechanicznych! Dla Ciebie to dodatkowa kasa na każdym sprzedanym samochodzie i pewność, że nie będziesz wypłacał Klientom za naprawy z rękojmi, ponieważ obsłużymy ich z tytułu Gwarancji.

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...