PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Branża motoryzacyjna przeciwko wyższej akcyzie na samochody z importu. W połowie września Jadwiga Emilewicz jeszcze jako wicepremier i minister rozwoju podczas konferencji prasowej poświęconej elektromobilności wskazała, że rząd rozważa powrót do regulacji, która podnosi akcyzę na samochody używane. Jak...
  • Temat Akcyzy powraca. Zmiany już od 1 października. Rząd wraca do opublikowanego w poprzedniej kadencji Sejmu projektu nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym (UD 557), którego głównym celem jest wyeliminowanie nieprawidłowości w obszarze opodatkowania akcyzą wyrobów akcyzowych oraz „uszczelnienie...
  • Jak uzasadnić niższą wartość pojazdu i wygrać z Urzędem Skarbowym w Sądzie Wielu z nas sprowadza samochody i w związku z tym płacimy podatek akcyzowy. Często Urząd Skarbowy wzywa nas do skorygowania deklaracji AKC-U lub uzasadnienia dlaczego zadeklarowana przez nas wartość pojazdu...
  • Akcyza – Nowe dokumenty od 1 marca 2020 roku Na stronie Rządowego Centrum Legislacji, opublikowane zostały dwa projekty rozporządzeń Ministra Finansów: w sprawie zmiany rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu...
  • Sejm przyjął ustawę obniżającą Podatek Akcyzowy! Na dzisiejszym, ostatnim w tej kadencji posiedzeniu, Sejm przyjął ustawę obniżającą o 50% akcyzę na samochody osobowe. „Obniżką” objęte zostaną samochody osobowe o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna...

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !
02 grudnia
21:10 2015

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Polska. Piękny kraj. Firmy płacą podatki, urzędy kontrolują firmy. Firmy płacą kary, Klienci narzekają na firmy. Sejm uchwala prawo, Minister pisze rozporządzenia (*albo i nie) a firmy za to wszystko płacą. Oczywiście znajdą się również Ci, którzy chcą szybko zarobić chociażby na tym, że posiedli „wiedzę tajemną”. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ pisząc o faktach dotyczących Recyklingu od stycznia 2016 roku dotarliśmy do firm, które już dzisiaj proponują oferty podpisywania umów na „zapewnienie sieci”. Sprawdziliśmy oferty kilku takich firm (niektóre z nich robią ogromną tajemnicę z tego czego dotyczy umowa którą oferują i nie chcą jej nawet udostępnić w celu spokojnego zapoznania się z nią!)

Wniosek jest jeden: – wstrzymajmy się z podpisywaniem umów na „zapewnienie sieci”!

Nie podpisujcie takich umów już dzisiaj, ponieważ nadal nie ma wykładni, która dokładnie określa wszystkie zasady, które dotyczyć będą recyklingu od stycznia 2016 roku. Póki co, nadal nie wiadomo jakie powinny być zapisy w umowie i ile musimy za nie zapłacić. Ceny jakie oferują firmy których oferty przeanalizowaliśmy są różne. Od 100 zł netto miesięcznie do nawet 600 zł netto za miesiąc. Umowy tych firm są albo już na pierwszy rzut oka nie do przyjęcia (np. dlatego że “sieć” nie ponosi żadnej odpowiedzialności) lub po głębszej analizie znajdujemy w nich “niejasności”.

Zapytacie ile powinna kosztować taka usługa? Odpowiem szczerze że nie mam pojęcia…

Ewentualne podpisanie umowy może w najlepszym wypadku skończyć się stratą pieniędzy, ponieważ powtórzę to raz jeszcze – nadal nie znamy wszystkich zasad funkcjonowania przepisów od Nowego Roku.

Decydując się na zawarcie umów z „firmami recyklingowymi” nie zabezpieczacie swoich interesów, ponieważ umowa ma być, zgodnie z art. 11a zawarta:

  • „w formie pisemnej pod rygorem nieważności”
  • „z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu” – a nie „firmą zapewniającą sieć” !

Mało tego. Umowa „pod rygorem nieważności” zapewnić ma (zgodnie z art. 11a Ustawa z dnia 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw):

1) sieć przyjmowania pojazdów wycofanych z eksploatacji przez stację demontażu;
2) finansowania przez wprowadzającego pojazd kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, uwzględniając liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego pojazd.– do tej części mamy najwięcej pytań bez odpowiedzi (przypominamy, że stosowne pismo w tej sprawie złożyliśmy już w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska i czekamy odpowiedź).

Podpisując umowę już dzisiaj możesz:

  • Stracić pieniądze, ponieważ umowa może nie spełniać warunków ustawy, lub co gorsza:
  • Narazić się na olbrzymie konsekwencje finansowe.

Wiadomo, kontrola z GIOŚ-u najprawdopodobniej nie przyjdzie za miesiąc. Jeśli będziecie kontrolowani za 3 lata i okaże się że Wasze umowy są nie ważne lub nie zgodne z ustawą, to za taki okres będziecie musieli zapłacić opłaty wyliczone na podstawie wzoru:

wzór 100 aut(wyliczenie dla 100 sprowadzonych aut rocznie)

i Art.17 ust. 1 i 2 ustawy

Art.17
1. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzający pojazd, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie uiścił opłaty za brak sieci albo uiścił opłatę w wysokości niższej od należnej, Główny Inspektor Ochrony Środowiska wydaje decyzję, w której określa wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci.
2. W przypadku niewykonania decyzji, o której mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna, Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę za brak sieci w wysokości odpowiadającej 20% kwoty nieuiszczonej opłaty za brak sieci.

Czyli po trzech latach może okazać się że w ciągu 14 dni będziecie musieli zapłacić 114.000 zł plus odsetki i ewentualne 20% dodatkowej opłaty czyli łącznie ponad 150.000 zł! Jeśli sprowadzacie więcej aut kwota będzie oczywiście jeszcze większa…

Stać Was na takie ryzyko?

Wyjaśnienie wszystkich wątpliwości w zakresie „akcji”: „Recykling 2016” jest jednym z Naszych priorytetów w najbliższym czasie, chociażby dlatego, że problem bezpośrednio dotyczy autora tej strony 😉

Podobne artykuły

3 komentarze

  1. DM1972
    DM1972 06 grudnia, 13:53

    Znając życie coś tam w noc sylwestrową uchwalą.

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. JEDRAS
    JEDRAS 14 stycznia, 09:35

    CZEKAM NA INFORMACJE !!!

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Jak Rząd zablokował Wydziały Komunikacji

Archiwum

wyszukaj na stronie

NEWSLETTER


    Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


    Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.