0,00 zł

No products in the cart.

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Data:

Recykling 2016 – wstrzymaj się z podpisaniem umowy !

Polska. Piękny kraj. Firmy płacą podatki, urzędy kontrolują firmy. Firmy płacą kary, Klienci narzekają na firmy. Sejm uchwala prawo, Minister pisze rozporządzenia (*albo i nie) a firmy za to wszystko płacą. Oczywiście znajdą się również Ci, którzy chcą szybko zarobić chociażby na tym, że posiedli „wiedzę tajemną”. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ pisząc o faktach dotyczących Recyklingu od stycznia 2016 roku dotarliśmy do firm, które już dzisiaj proponują oferty podpisywania umów na „zapewnienie sieci”. Sprawdziliśmy oferty kilku takich firm (niektóre z nich robią ogromną tajemnicę z tego czego dotyczy umowa którą oferują i nie chcą jej nawet udostępnić w celu spokojnego zapoznania się z nią!)

Wniosek jest jeden: – wstrzymajmy się z podpisywaniem umów na „zapewnienie sieci”!

Nie podpisujcie takich umów już dzisiaj, ponieważ nadal nie ma wykładni, która dokładnie określa wszystkie zasady, które dotyczyć będą recyklingu od stycznia 2016 roku. Póki co, nadal nie wiadomo jakie powinny być zapisy w umowie i ile musimy za nie zapłacić. Ceny jakie oferują firmy których oferty przeanalizowaliśmy są różne. Od 100 zł netto miesięcznie do nawet 600 zł netto za miesiąc. Umowy tych firm są albo już na pierwszy rzut oka nie do przyjęcia (np. dlatego że „sieć” nie ponosi żadnej odpowiedzialności) lub po głębszej analizie znajdujemy w nich „niejasności”.

Zapytacie ile powinna kosztować taka usługa? Odpowiem szczerze że nie mam pojęcia…

Ewentualne podpisanie umowy może w najlepszym wypadku skończyć się stratą pieniędzy, ponieważ powtórzę to raz jeszcze – nadal nie znamy wszystkich zasad funkcjonowania przepisów od Nowego Roku.

Decydując się na zawarcie umów z „firmami recyklingowymi” nie zabezpieczacie swoich interesów, ponieważ umowa ma być, zgodnie z art. 11a zawarta:

  • „w formie pisemnej pod rygorem nieważności”
  • „z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu” – a nie „firmą zapewniającą sieć” !

Mało tego. Umowa „pod rygorem nieważności” zapewnić ma (zgodnie z art. 11a Ustawa z dnia 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw):

1) sieć przyjmowania pojazdów wycofanych z eksploatacji przez stację demontażu;
2) finansowania przez wprowadzającego pojazd kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, uwzględniając liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego pojazd.– do tej części mamy najwięcej pytań bez odpowiedzi (przypominamy, że stosowne pismo w tej sprawie złożyliśmy już w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska i czekamy odpowiedź).

Podpisując umowę już dzisiaj możesz:

  • Stracić pieniądze, ponieważ umowa może nie spełniać warunków ustawy, lub co gorsza:
  • Narazić się na olbrzymie konsekwencje finansowe.

Wiadomo, kontrola z GIOŚ-u najprawdopodobniej nie przyjdzie za miesiąc. Jeśli będziecie kontrolowani za 3 lata i okaże się że Wasze umowy są nie ważne lub nie zgodne z ustawą, to za taki okres będziecie musieli zapłacić opłaty wyliczone na podstawie wzoru:

wzór 100 aut(wyliczenie dla 100 sprowadzonych aut rocznie)

i Art.17 ust. 1 i 2 ustawy

Art.17
1. W przypadku stwierdzenia, że wprowadzający pojazd, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie uiścił opłaty za brak sieci albo uiścił opłatę w wysokości niższej od należnej, Główny Inspektor Ochrony Środowiska wydaje decyzję, w której określa wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za brak sieci.
2. W przypadku niewykonania decyzji, o której mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna, Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę za brak sieci w wysokości odpowiadającej 20% kwoty nieuiszczonej opłaty za brak sieci.

Czyli po trzech latach może okazać się że w ciągu 14 dni będziecie musieli zapłacić 114.000 zł plus odsetki i ewentualne 20% dodatkowej opłaty czyli łącznie ponad 150.000 zł! Jeśli sprowadzacie więcej aut kwota będzie oczywiście jeszcze większa…

Stać Was na takie ryzyko?

Wyjaśnienie wszystkich wątpliwości w zakresie „akcji”: „Recykling 2016” jest jednym z Naszych priorytetów w najbliższym czasie, chociażby dlatego, że problem bezpośrednio dotyczy autora tej strony 😉

3 KOMENTARZE

Skomentuj JEDRAS Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Czy to koniec importu aut z USA i innych państw z poza UE?

🚗💰 Nowe przepisy dla sprowadzających auta używane! 📜 Projekt ustawy homologacyjnej wprowadza dodatkowe procedury i opłaty. 🔹 Z UE – nawet +800 zł za nowe świadectwo dopuszczenia. 🔹 Spoza UE – koszt procedur i badań może sięgnąć nawet 18 000 zł ❗ 👉 Sprawdź, co się zmieni i ile naprawdę zapłacisz przy rejestracji auta:

Kolejny krok w stronę zmian korzystnych dla handlarzy samochodami

To bardzo ważny moment dla całej branży handlu samochodami używanymi – zmiany te będą miały realny wpływ na codzienną działalność importerów i komisów.

„UE zaprasza branżę motoryzacyjną do dialogu – weź udział w konsultacjach o ekologicznych flotach korporacyjnych!”

Europejska Komisja przedstawiła projekt mający przyspieszyć wprowadzanie zeroemisyjnych pojazdów do flot firmowych w całej Unii Europejskiej. Teraz Twoja opinia, jako eksperta w branży aut używanych, jest niezbędna. Włącz się w publiczne konsultacje i pomóż kształtować przyszłość rynku samochodów używanych w Polsce!

Aukcja BCA Nordic Mix: auta ze Skandynawii, które warto poznać bliżej.

Import samochodów używanych to wciąż jeden z filarów działalności...
PolskiAutoHandel
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.