Wczoraj otrzymaliśmy list od właściciela komisu z prośbą o poradę:
„Droga redakcjo
Mam problem. Co robić?
Od kilku lat prowadzę Komis samochodowy. W styczniu tego roku sprzedałem Citroena C4 z 2008 roku. Po około 3 tygodniach Klient zgłosił uszkodzenie silnika – zerwanie paska rozrządu. Oczekiwał zwrotu pieniędzy za naprawę. Niestety prośbę Klienta odrzuciłem, bo nie mogłem wiedzieć o tym, że pasek się zerwie. Dodam, że auto nie miało udokumentowanej wymiany rozrządu. Po kilku tygodniach dostałem wyrok sądu (pomimo tego, że wcześniej nie było żadnego wezwania na rozprawę), który skazał mnie w trybie 24 godzinnym w postępowaniu nakazowym. W między czasie byłem na wakacjach więc pismo z sądu leżało nie otwarte gdzieś w papierach. Byłem w szoku jak dostałem od Klienta wezwanie do zapłaty 4750 pln. Okazuje się, że wyrok jest prawomocny i nie wiem co mogę teraz zrobić. Proszę o radę.
Pozdrawiam
Paweł.”
Powiedzcie co o tym myślicie i co może zrobić nasz czytelnik?
Ktoś z Was był w podobnej sytuacji? Mieliście do czynienia z sądem 24 godzinnym?
Liczymy na Wasze komentarze i z góry dziękujemy w imieniu Pawła za pomoc!
Trzeba by wysłać do sadu prawnika, który mógłby ocenić czy jest możliwość przywrócenia terminu odwołania, z tego co wyczytałem w tej sytuacji jest furtka o ile rzeczywiście nie podpisałeś 1szego zawiadomienia z sadu. No i oczywiście pozostaje rozpoznanie materiału dowodowego.
Dziękujemy za podpowiedź.
Jeśli chodzi o sam powód roszczenia, uważasz że pękniecie paska rozrządu jest wadą ukrytą za którą odpowiada sprzedający?
witam.
skoro jesteś właścicielem komisu to wiesz o tym że każde auto w ciągu 14 dni kupujący może zwrócić pociągają cie o koszty paliwa i napraw. Ale to tylko przez 14 dni i tutaj są ważne daty na umowie kupna sprzedaży, każda umowa również zawiera paragrafy o tym że kupujący zna stan pojazdu i się godzi na kupno takiego auta, poza tym skoro wymiana paska nie była udokumentowana to na własne ryzyko go nie wymieniał, ja też trochę handluje i zawsze mówię klientowi że rozrząd jest mi nie znany i niech sobie w najbliższym czasie wymieni.
Pokażcie mi ten zapis w polskim prawie o zwrocie w ciagu 14 dni… Wiem tylko ze rękojmią obowiązuje przez dwa lata od daty zakupu a kupujący na miesiąc od wykrycia na poinformowanie sprzedającego o wykrytej wadzie samochodu
Klient nie ma prawa zwrócić samochodu, ustawa o której myślisz daje takie prawo tylko i wyłącznie przy umowach zawartych na odległość kiedy nie można naocznie przekonać się o właściwościach danego towaru przed zakupem. A odpowiedzialność za wady sprzedawcy trwa 2 (dwa) lata, można ją skrócić do min. 6 miesięcy (ma to być jasno napisane w umowie)
Pierwszy raz słyszę o Sądzie 24-godzinnym w takim postępowaniu. Miałem natomiast do czynienia z wyrokiem w postępowaniu upominawczym ( Sąd Lublin, chodziło o pojazd fabrycznie nowy). Konieczne jest dochowanie terminu, wysłanie sprzeciwu. Bez tego nie masz szans przy takiej kwocie. Postępowanie i Papuga więcej będą kosztować.
Pytanie do Kamila: Jaki przepis reguluje możliwość zwrotu do 14 dni? Konkretnie. No i przy legalnej działalności ja wystawiam fakturę, a nie umowę kupna na kogoś tam.
Sorry ze tak nie w temat ale jaką firmę ubezpieczeniową polecicie mając autohandel-komis,chodzi o te miesięczne,bo proama wali podwyżki grubo i zmienia warunki korzystania,pozdrawiam
Słyszalem cos o libertydirect . ale moze ktos cos wiecej powie o 30-dnioówkach.
Proama to serio przesadza 59 , wyczuli interes 🙂 ….
pozdrawiam