0,00 zł

No products in the cart.

Tablice profesjonalne.

Data:

Tablice profesjonalne

W Niemczech czerwone tablice profesjonalne dostępne są od wielu lat. Mogą je otrzymać legalnie działające firmy zajmujące się sprzedażą aut, sprawdzone, które miedzy innymi nie zalegają z zapłatą podatków. Tablice kosztują 46 Euro dla motocykli i 191 Euro dla pozostałych pojazdów rocznie. Do ceny tablic należy doliczyć ubezpieczenie, które jest zależne od przysługujących właścicielowi firmy zniżek. Najniższe zaczyna się od 495 Euro. Ogółem koszt tablic profesjonalnych w Niemczech to ok. 800-1000 Euro rocznie. Co ważne w Niemczech na tablicach profesjonalnych można poruszać się autem nie posiadającym aktualnego badania technicznego TUV. Tablice te są ważne na terenie całej Unii Europejskiej.
Poniżej przedstawiamy Państwu profesjonalną tablice rejestracyjną i dowód rejestracyjny obowiązujące w Niemczech.

IMG_4760

IMG_4761

Tablice profesjonalne w Polsce! Nareszcie! Niestety na razie ustawa umożliwiająca takie rozwiązanie jest jeszcze w fazie konsultacji. StowarzyszenieKomisow.pl zgłosiło swoją chęć udziału w pracach. Postanowiliśmy przeanalizować założenia projektu i w kilku zdaniach opowiedzieć o tym jak będzie wyglądał. Liczymy na Wasze komentarze, które ułatwią wypracowanie stanowiska StowarzyszeniaKomisow.pl.
Kto będzie mógł używać tablic profesjonalnych?
Firmy zajmujące się sprzedażą, produkcją i testowaniem pojazdów.
Jak można będzie uzyskać możliwość używania Profesjonalnych Tablic Rejestracyjnych?
Zgodę na wydawanie profesjonalnych tablic wydaje starosta właściwy dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, a warunkiem uzyskania takiej zgody jest prowadzenie firmy lub jej oddziału na terenie RP, oraz wniesienie opłaty nie wyższej niż 100 PLN.
Jak to będzie działać?
Przedsiębiorca dostanie komplet blankietów Profesjonalnych Dowodów Rejestracyjnych oraz komplet Profesjonalnych Tablic Rejestracyjnych. Zobowiązany będzie prowadzić wykaz pojazdów użytkowanych w ruchu drogowym pod groźbą kary 5 000 pln.
Jak długo ważny będzie Profesjonalny Dowód Rejestracyjny?
Dokument ważny będzie przez 30 dni. Można go będzie jednak wystawić tylko do aut, które mają ważne badanie techniczne oraz polisę OC.
Czy będą jakieś dodatkowe koszty?
Tak. Maksymalne założone koszty to 20 pln za wydanie blankietów Profesjonalnych Dowodów Rejestracyjnych oraz 80 pln za wydanie kompletu Profesjonalnych Tablic Rejestracyjnych.

Jak wam się podobają założenia projektu? Co należy zmienić w projekcie?
Ciekawe jak podejdą do tych tablic firmy ubezpieczeniowe i ile będzie kosztowało ubezpieczenie OC.

41 KOMENTARZE

  1. 20 zł za jeden taki blankiet czy za kilka? Starosta wyda kilka takich blankietów czy za każdym razem do każdego auta będzie trzeba się udawać do urzędu? Jak za każdym razem to tanio nie będzie. OC 50 zł + przegląd 100 zł+ blankiet 30 zł+ czas spędzony w urzędzie. I tak co miesiąc prócz przeglądu. Słabo dopracowane.

    • Na razie jest to tylko projekt. Ma być wydawanych do 100 blankietów dowodów. Wypisywać mamy je sami.
      Taki jest projekt. Jako StowarzyszenieKomisów.pl będziemy brali udział w pracach nad nim.
      Dlatego pytam Was jak Wy byście to widzieli?

      • Pomysł super ale skoro w Niemczech przegląd nie jest wymagany to w Polsce też nie musi. Znowu podnosi to koszta bo trzeba auto na lawetę i na przegląd zawieść. Super by było właśnie opłata jedna za 100 blankietów, jednorazowo za tablice i OC roczne. Koszta wtedy nie duże by były.

        • Powinno być jak w Niemczech jedne tablice przypisane do Firmy plus opłata roczna za ubezpieczenie i możliwość korzystania ze wszystkich pojazdów swojej firmy np. dojazd do zrobienia przeglądu lub jazda próbną z klientem , a nie czas zmarnowany w urzędzie. W Niemczech też to funkcjonuje już od wielu lat i działa to bez problemowo.

      • Tylko błagam, niech ta ustawa będzie tak skonstruowana, żeby zablokować możliwość wszelkich oszustw. Wiecie sami, jaka patologia jest wśród handlarzyn i jak łatwo wyrolować kupującego to niech chociaż pod kątem prawnym będzie OK.

        • Jakie zagrożenia widzisz w tablicach profesjonalnych? Jako StowarzyszenieKomisow.pl będziemy mogli zwrócić na nie uwagę.

  2. Po co OC samochodowi, skoro te tablice maja być ubezpieczone?
    Przegląd techniczny tez zbędny, jak to jest w Niemczech…
    Niech kosztują więcej, ale mają jakiś logiczny sens jak w Niemczech

    • Czekamy na nie długo. Myślę że lepiej zaczekać jeszcze chwilę niż wprowadzić coś co nie będzie funkcjonalne…

  3. Przegląd nie powinien być wymagany gdyz często te tablice wykorzystuje się na przejazd między warsztatami czy dojazd na stacje diagnostyczna. Jesli klient przyjedzie do komisu na jazde testowa w przypadku auta sprowaddzonego tez przeglądu brak, a często w małych miejscowościach czy w weekendy SKP są nieczynne. Pomijam ze niekiedy procedura wymaga pobrania PL czerwonych tablic zeby zrobic pierwszy przeglad. Wymaganie przegladu jest bezsensowne.

    • jasne ze do tych tablic profesjonalnych nie powinien być wymagany przegląd techniczny , przecież te tablice sa stworzone w celu dojechania na przegląd techniczny , przy przemieszczaniu sie autem miedzy serwisami i na jazdy testowe z Klientami ..
      Jeżeli w Niemczech od lat to dobrze funkcjonuje i sie sprawdza to po co wymyślać cos nowego , poprostu powielić Niemieckie rozwiazanie i po sprawie ….
      Tablice musza mieć ubezpieczenie OC a nie każdy samochód oddzielnie ubezpieczać …stosujmy proste rozwiązania a nie komplikujmy sobie życia

  4. Gdzie można się zapoznać z projektem ustawy? Widzę nieścisłości w artykule. Czym innym są „założenia do projektu” a czym innym „ustawa w fazie konsultacji”
    Czyj to jest projekt? ( zgodnie z procedurą legislacyjną?

  5. Uważam,że projekt jest fajny. Bardzo dobre rozwiązanie jest też w Niemczech!
    Ciekawe czy my z Polską firmą możemy kupić takie tablice w Niemczech?!

  6. Powinny być używane bez badania technicznego. Będzie można wykorzystać te tablice na doprowadzenie auta na badanie techniczne, bo jeździmy na niemieckich malowankach albo trzeba lawetę gonić.

  7. Skoro niemieckie tablice rejestracyjne obowiązują w całej Unii Europejskiej to i my stwórzmy tablice na których będziemy mogli wrócić z Niemiec lub innych krajów Unii dlatego też tablice nie powinny być przypisane do samochodu a dowód rejestracyjny powinien być przypisany do firmy. W przypadku kontroli prowadzący działalność gospodarczą typu Auto-handel powinien mieć przy sobie fakturę zakupu pojazdu (żeby tablice nie były wykorzystywane na jazdę pojazdami nie będącymi własnością firmy oraz dowód rejestracyjny pojazdu w celu zweryfikowania numeru VIN). Powinno być dwa rodzaje tablic, na pojazdy do DMC 3,5t i tablice na pojazdy powyżej 3,5t, ułatwi to sprawę dotyczącą ubezpieczenia OC. Tablice powinny być ubezpieczone na rok, żeby było można poruszać się każdym pojazdem będącym własnością firmy. Powinna być możliwość jazdy bez ważnego przeglądu technicznego dlatego, że chcemy je także wykorzystywać na dojazd do stacji diagnostycznej, na jazdy testowe z klientem a także na sprowadzanie aut z innych krajów Unii dzięki czemu zaoszczędzimy pieniądze które musimy zapłacić za tablice zjazdowe np. w Niemczech lub Holandii.

  8. Temat od wielu lat poruszany i oby sie udalo tyle milionow zl traci panstwo z tego tytulu wiekszosc firm by zakupila takie rejestracje,Moze nadzieja w tej ekipie rzadzacej,chociaz uwazam ze jezeli na 30dni to jednak moglo by sie to odbywac bez badan technicznych bo bedzie to kolidowac.

  9. Myślę że przegląd jest potrzebny. I OC też musi być wymagane! Jeśli używacie takich tablic tylko po to żeby pojechać na sprawdzenie auta z klientem to ok. Ale co będzie jak Klient zechce kupić auto? Wyślecie go bez przeglądu w drogę (bo właśnie jest niedziela) ? OC można zrobić przez Internet na nazwisko Klienta, ale jakie tablice będą na aucie? Wasze komisowe? Klient zarejestruje samochód w swoim WK i wam odeśle czy ma je zostawić w Wydziale. Jak zostawić w Wydziale to musicie kupić kilkadziesiąt tablic po 80 pln plus 20 pln za dowód plus OC…na miesiąc! Coś czuję że nadal będzie partyzantka i żaden Komis nie będzie chciał ponosić takich kosztów. Bo i po co skro można Klienta puścić w drogę na wyklejankach (robionych za 10 zeta) bez przeglądu który też kosztuje ponad 100 złotych.
    Prawda jest taka że chcecie porównywać się do Niemców ale tak nie działacie! (przeglądy też zawsze są robione uczciwie? ????

    • Obserwator, OC jak najbardziej musi być.
      Jeśli chodzi o przegląd to niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Właśnie po to żeby pojechać na przegląd potrzebne są takie tablice.
      Niestety tablice profesjonalne nie rozwiązują problemu tego że nie mamy jak wypuścić klienta do domu zakupionym autem. W Niemczech mają w tym celu tablice krótkoterminowe (5 dniowe z żółtym paskiem). Polski projekt takiego rozwiązania nie zawiera…
      Mamy zamiar jako StowarzyszenieKomisów.pl zaangażować się w proces tworzenia ustawy i podpowiedzieć jak temat wygląda w codziennym życiu firm zajmujących się handlem samochodami. Mam nadzieję że dzięki temu będziemy mogli uniknąć „partyzantki”.
      Pod każdym przeglądem podpisuje się uprawniony do tego diagnosta. Jeśli masz zastrzeżenia do ich uczciwości możesz to zgłosić odpowiednim służbom.

      • po co wymyslac cos nowego jak w Niemczech funkcjonuje to od dawna z powodzeniem.Nalezy to najzwyczajnie od nich skopiowac.Powinny byc ubezpieczone tablice a nie samochod.Auto wpisane w ksiazke automatycznie staje sie ubezpieczone.Ubezpieczenie powinno byc relatywnie drogie zeby zniechecic potencjalnych mataczy do kombinowania ze stluczkami. Z przegladem to jakas pomylka.do tego maja miedzy innymi sluzyc tablice zeby jechac do mechanikow i na przeglad. Przed wydaniem kolejnych blankietow urzednik powinien sprawdzac czy handlarz odpowiednia prowadzi ewidencje pojazdow.Blankiety wazne 30 dni? Kolejny absurd. Masz tablice ubezpieczone na rok to dostajesz blankiety wazne na rok ale na okreslana ilosc pojazdow.np 20.Wykorzystales caly blankiet idziesz po nowy do wydzialu komunikacji i placisz za niego. tyle.Oprocz blankietow powinna byc symetrycznie prowadzona ksiazka ewidencji przejazdow (skad – dokad jechales jakim autem i kiedy, kto byl kierowca)tak rowniez jest w Niemczech.

        • Wszystko ok, tylko ewidencja jest niepotrzebna. Warunek tak jak w Niemczech nie można poruszać sie autem na tablicach profesjonalnych w celach prywatnych. Np. jeżdżąc do kościoła czy po zakupy.

  10. Skoro auto będzie miało OC i przegląd to znaczy ze ma swoje wazne tabice wiec po jaką cholere tablice profesjonalne do takiego saochodu

  11. Podzielam spostrzeżenia innych .
    Te tablice maja służyć do tego aby dojechać na przegląd techniczny , przemieszczać sie miedzy serwisami oraz wykonać jazdę testowa z Klientem a wiec robienie każdorazowo przeglądu technicznego na każde auto jest bezsensu.
    Jeżeli w Niemczech funkcjonuje to od wielu lat bez problemu to po co cos nowego wymyślać , poprostu powielić ich pomysł i temat bedzie zamknięty.
    Co do ubezpieczenia OC to jeżeli sa tablice ubezpieczone i w Niemczech firmy Ubezpieczeniowe to tolerują to dlaczego w Polsce ma być inaczej .
    My mamy sobie upraszczać życie a nie je bardziej komplikować …
    A wiec sadze ze rozwiazanie niemieckie powinnismy powielić i wprowadzić je w Polsce

  12. Skoro w Niemczech tablice są po to by przewozić samochodu które nie posiadają przeglądu oraz u bezpiecznie czemu u nas nie może tak być przecież mieszkamy w Unii Europejskiej każda firma powinna mieć jedne tablice plus książeczkę np na wpisanie 30 samochodów które się przywiezie czy kupi w Polsce. Jednym słowem powinno być to zrobione tak samo jak u naszych sąsiadów ułatwiło by to prace

    • Różnic jest więcej. Czemu Niemiec na ograniczeniu prędkości do 50 jedzie 50, a my (ja i Ty) w Polsce 80? Czemu Niemiec auto z przebiegiem 400k sprzedaje z 400k a my ( ja i Ty) nie mamy żadnego samochodu z takim przebiegiem w komisie?

  13. Tablice komisowe???
    Kwestia pierwszego przeglądu – obecnie można pobrać za 60zł na miesiąc tablice próbne i legalnie pojechać na przegląd i w tym czasie odbyć jaz próbnych do bólu.
    Moim zdaniem tablice komisowe w Polsce się nie sprawdzą – dlaczego???
    Wszyscy wiemy, że w Niemczech auta są wymeldowane – i dlatego niemiecki handlarz posiada tablice komisowe aby przewieźć nowo zakupione auto do siebie na plac.
    W Polsce problem dotyczy aut sprowadzonych.
    Czy tablice komisowe go rozwiążą – chyba nie.
    Na takich tablicach klient nie będzie mógł pojechać do domu nowo zakupionym autem.
    Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie u nas na wzór niemiecki tablic krótkoterminowych – klient kupuje auto sprowadzone, opłacone, kupuje tablice krótkoterminowe (jak w Niemczech z ubezpieczeniem) i wraca bezpiecznie do domu a na następny dzień rejestruje auto w swoim WK.

  14. Jest w tym trochę racji co kolega pisze wyżej . Są tablice Polskie próbne może pobierać do każdego auta i na takich tablicach legalnie jeździć można , klient kupuje auto jedzie do swojego wydziału oddaje tablice i po temacie. Mankament taki że do każdego auta trzeba specjalnie jechać do wydziału po tablice na każde auto sprowadzone . Jakies tam koszty tablic bedą ale za te dorobione też trzeba zapłacić więc jakoś się wyrówna . Może to dobry pomysł jak myślicie ?

  15. projekt ustawy jest skomplikowany sam w sobie zamiast sobie ułatwić życie dla sprzedających auta profesjonalnie wprowadzić tablice warsztatowe na każdy pojazd ubezpieczone tak jak mają niemcy.
    A dla potencjalnych klijentów zabierającycj auto , tablice tymczasowe pisane ręcznie ale poświadczone przez sprzedającego wraz z odpisem od tablic warsztatowych ale na oddzielnym ubezpieczeniu kilkudniowym max 7dni.

    Czy tak trudno wymyślić coś normalnego a urzędowi wyprodukować tablice ze znakami homologacyjnymi dla ludzi sprzedających auta ???
    Jest tak wiele w Polsce działalnosci handlarzy komisów że napewno Państwo by dobrze zqrobiło na tym troichę pomysłu tylko

  16. Temat trochę przysechł, bo wiadomo akcyza na topie. Ale czy coś wiadomo w tym temacie, na jakim etapie jest projekt ustawy.

    • Tablice w tym roku raczej nie wejdą.
      2018 rok to bardziej realny termin…
      Link do strony legislacji masz na stronie.

  17. Może porostu skopiować dobrze funkcjonujący system z Niemiec. Kupujemy tablice rejestracyjne na rok i ubezpieczamy je na rok. Dowód w postaci książeczki np.30 możliwych wpisów. Z możliwością wykupienia nowej książeczki tj. dowodu, poprostu wg potrzeb.przegląd nie jest wymagany. I nie dla wszystkich…. np. prowadzenie firmy min 2 lata i zaświadczenie o niezaleganiu….

  18. Jedna Opłata za tablice i ubezpieczenie przykrecam i jadę czym chcem książka ewidencji i tyle, ilośc aut bez ograniczeń niech to kosztuje ale prosto bez kombinacji ewentualnie opłata do pojemności silnika jak w belgi prosto

  19. Ludzie, co nie którzy piszą tu bezsensowne rozwiązania, te tablice mają głównie służyć salonom serwisom i handlarzom, to po jakiego wtroncaja się tu ludzie nie związani z tą branżą. Czasami trzeba to auto naprawić, chociażby nawet postawić na pranie, a nie wspomnę o jeździe próbnej, co w tym momencie jest tylko legalna na lawecie.Dlatego te tablice są wyłącznie potrzebne tylko grupie tych ludzi o których wspomniałem, a jeśli klient kupi auto to można mu je zaprowadzić lub zawieść na lawecie. Oczywiście fajnie by było gdyby również wprowadzono krótko terminowe tablice również dla kupujących, ale tu mowa o tablicach warsztatowych, więc proszę nie mylić ich zastosowania bo to nie tablice dla przeciętnego Kowalskiego, tylko dla kogoś kto prowadzi firmę aby ułatwić mu sposób przemieszczania się autami z zagranicy. W Niemczech nie takie głowy nad tym myślał, zanim wpuściły to rynek wtórny, więc bez dwóch zdań skopiować to od nich identycznie i po problemie, a potem warto zastanowić się nad tablicami rządowymi, ale najpierw skupić się nad pierwszym tematem aby ułatwić coś w ten sposób, auto bez badania i ubezpieczenie przypisane do tablic, wtedy będzie jaki kolwiek w ogóle tworzenia takich tablic, bo po to przecież one są potrzebne. Zastanówcie się czasami zanim coś napiszecie bo nie jedne komentarze nie mają sensu jak i ich propozycje. Pozdrawiam

  20. Dla mnie jako komisu takie tablice nic nie zmieniają bo nie można ich zastosować w przypadku aut używanych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Import samochodów używanych w listopadzie 2024 – najwyższy wynik od 5 lat

Listopad 2024 roku przyniósł imponujący wzrost rejestracji używanych samochodów...

🎉 CYBER WEEK czas start! 🎉

Zmieniamy BLACK FRIDAY w CYBER WEEK ! W związku...

Rząd wypowiada wojnę szarej strefie: czy nowe przepisy pomogą, czy zaszkodzą przedsiębiorcom?

Szara strefa to jedno z największych wyzwań polskiej gospodarki....

SZKOLENIE – Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację?

SZKOLENIE - Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację?