Techniczna szkoda całkowita

Data:

Moi drodzy,

7 grudnia br. o godz. 11:30 w formie wideokonferencji odbędzie się posiedzenie Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej, którego tematem będzie: Definicja technicznej szkody całkowitej.

Firmy ubezpieczeniowe, często wykorzystują ekonomiczną szkodę całkowitą do obliczania odszkodowania. Jak wiecie niektóre pojazdy ze względu na niską wartość rynkową lub drogie części zamienne mogą być delikatnie uszkodzone, praktycznie sprawne technicznie i być po szkodzie całkowitej. Klient sprawdzając auto niegroźnie uszkodzone i to całkowicie zdewastowane otrzyma identyczne informacje od firmy sprawdzającej historię napraw: „samochód po szkodzie całkowitej”.

Inna kwestia to możliwość „przywracania do życia” pojazdów kompletnie zniszczonych np. spalonych. Dzisiaj żaden przepis nie dyskwalifikuje z obrotu takich samochodów. Wiele organizacji branżowych od lat wskazuje na konieczność ograniczenia możliwości obrotu i uregulowanie postępowania z autami bardzo mocno uszkodzonymi. Dlatego kolejny raz, tym razem podczas Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej będziemy rozmawiać o definicji technicznej szkody całkowitej.

W związku z zaplanowanym posiedzeniem zespołu, zwracany się do Państwa z prośbą o wypowiedzenie się w tej sprawie. Powiedzcie nam:

  • Czy widzicie potrzebę wprowadzenia do przepisów definicji technicznej szkody całkowitej?
  • Jakie uszkodzenia lub inne kwestie powinny decydować o uznaniu, że auto uległo technicznej szkodzie całkowitej?
  • Co powinno Waszym zdaniem dziać się z autem po takiej szkodzie?
  • Czy handel samochodami spalonymi lub uszkodzonymi w sposób uniemożliwiający ich naprawę powinno być zabronione/ograniczone?
  • Jakie inne uwagi do tej kwestii macie?

Swoje uwagi zgłaszajcie w komentarzach lub na e-mail: info@PolskiAutohandel.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...