PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

Zgłoszenie Nabycia przez GOV.PL – jak to zrobić

Zgłoszenie Nabycia przez GOV.PL – jak to zrobić
17 stycznia
11:13 2020

Zawiadomienie o nabyciu i zbyciu pojazdu możemy już składać przez GOV.PL

Wystarczy wejść na stronę: TUTAJ

ZALOGOWAĆ SIĘ:



WPISAĆ DANE POJAZDU:



DODAĆ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI – czyli dokumenty potwierdzające własność pojazdu – na przykład umowę kupna–sprzedaży, umowę darowizny lub fakturę VAT:



SPRAWDZIĆ POPRAWNOŚĆ SWOICH DANYCH i uzupełnić dane adresowe:



PODAĆ DANE ZBYWCY LUB NABYWCY:



WYBRAĆ URZĄD który odbierze zawiadomienie:



I Kliknąć DALEJ:


Teraz zobaczycie jak będzie wyglądać Wasze zawiadomienie. Jeżeli wszystko jest w nim poprawnie wypełnione, klikacie PRZEJDŹ DO PODPISU. Jeżeli coś musicie poprawić klikacie WRÓĆ DO EDYCJI.

PODPISUJECIE ZAWIADOMIENIE Podpisem Zaufanym:

I GOTOWE 🙂



WRÓĆCIE DO MÓJ GOV.PL gdzie w zakładce Moja skrzynka znajdziecie wysłane zawiadomienie oraz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.


Sprawę macie załatwioną 🙂

Teraz możecie zapytać w swoich Wydziałach Komunikacji, które jeszcze wczoraj twierdziły, że zgłoszenie nabycia pojazdu = przerejestrowanie czy nie jest im zwyczajnie głupio, że nie znają przepisów które ich dotyczą…

Podobne artykuły

178 komentarzy

  1. carauuto
    carauuto 17 stycznia, 11:39

    auta z niemiec musze zgłaszac np jak sprzedam na litwe przed upływem 30 dni…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • slusarski01
      slusarski01 04 marca, 00:05

      Mam pytanie w tym wniosku na początku podajemy swoje dane a później osoby widniejącej na umowie bo są tak jakby dwie części tego? w tym wniosku mają się znajdować dane tylko i wyłącznie moje? bo są tam dwie rubryki…?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 06 marca, 06:00

        Podajemy dane nabywcy i kupującego lub sprzedającego w zależności czy zgłaszamy nabycie czy zbycie.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • czarny193
          czarny193 08 lipca, 16:42

          Sprzedalem auto swoje auto komisowi przy sprzedaży poinformowali mnie że komis dokona czynności że sprzedażą mojego auta,wchodząc jakiś miesiąc temu na profil gość,nowe auto nadal figuruje na mnie,proszę o pomoc co zrobic

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor 10 lipca, 09:16

            Najprościej zgłosić zbycie przez http://www.gov.pl
            TUTAJ masz opisane jak to zrobić

          • Kochana
            Kochana 06 października, 15:36

            A co z tablicami rejestracyjnymi

        • Urbus02
          Urbus02 26 marca, 15:07

          witam czy jak zgłosiłem zbycie pojazdu to trzeba później jeszcze potwierdzać zgodność i dobrze rozwiązana sprawę czy jak to działa?

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor 26 marca, 19:29

            Przepraszam, ale nie rozumiem pytania…

    • Tommy
      Tommy 25 października, 15:17

      brak informacji o podmiocie w usludze pz.

      Niestety nie mogę przejść dalej, pomożecie? Jestem zalogowany poprzez bank.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Tomasz
      Tomasz 04 listopada, 20:54

      A co z nowym dowodem i tablicami? Cociaż u mnie potrzebny będzie tylko dowód bo tablice zostana. Jeszcze trzeba będzie zaplacic. Z konta chyba, tak?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • luk123456
        luk123456 29 grudnia, 23:11

        hej też mam ten sam problem, udao wam sie go rozwiazac – „brak informacji o podmiocie w usłudze pz”

        Odpowiedz na ten komentarz
        • paweu
          paweu 03 stycznia, 12:14

          moje rozwiązanie:”BRAK INFORMACJI O PODMIOCIE”. zgłaszałem zbycie pojazdu i na kroku czy jestes w dowodzie rejestracyjnym – zaznaczyłem, że nie jestem i takim sposobem puściło mnie dalej w formularzu.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • Julita
            Julita 02 lutego, 15:21

            Dzięki za tę wskazówkę – zdecydowanie pomogło, a wcześniej próbowałam ze 30 razy, klnąc na czym świat stoi 😉

      • Zbywca
        Zbywca 16 sierpnia, 22:18

        Zgłosiłam zbycie pojazdu ale nadal istnieję w cepik jako właściciel. Nowy nabywca nie zgłosił nabycia i przychodzą do mnie mandaty (każdy mandat muszę osobno wysyłać umowę sprzedaży, bo w Cepik nie nanoszą zmian). Czy WK musi wprowadzić w system zbycie pojazdu? I ile ma na to czasu?

        Odpowiedz na ten komentarz
  2. Inttasad
    Inttasad 17 stycznia, 11:54

    Bardzo dobra wiadomość 🙂 drobna uwaga, na twoim miejscu zakrylbym nawój numer PESEL na screenie

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. Fokus
    Fokus 17 stycznia, 12:18

    Coś powoli zmienia się na +. Ja się tylko zastanawiam wciąż jaką datę nabycia podawać, tą a faktury, czy datę dotarcia na mój plac

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 17 stycznia, 13:07

      Dotarcia na plac jeżeli jest to pierwsze miejsce przeznaczenia w Polsce. Jeżeli wcześniej auto jedzie na warsztat lub myjnie to datę dotarcia do tego miejsca.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Gregor
        Gregor 25 stycznia, 00:10

        A co gdy auto najpierw z np. Niemiec jedzie do centrum logistycznego w Polsce i później czyli np. po tygodniu wysyłam tam po odbiór mojego przewozniaka to jaką datę muszę wpisać? Datę do centrum w PL czy datę jak dotrze do mnie na płac?

        Odpowiedz na ten komentarz
      • sawik
        sawik 03 lutego, 16:03

        Witam,
        proszę o informację czy w momencie sprowadzenia ciągnika rolniczego z Francji do kraju na firmę jako towar handlowy mogę złożyć wniosek o nabycie pojazdu czy muszę pojazd zarejestrować w ciągu 30 dni. Mam rozbieżne informacje z różnych Urzędów Komunikacji a logując się przez system gov.pl istnieje możliwość złożenia wniosku o nabycie i mam potwierdzenie złożonego dokumentu, czy jeżeli błędnie zostało złożone mogę zostać ukarany?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 03 lutego, 16:15

          MUSISZ go zarejestrować w ciągu 30 dni.
          Zgłoszenie dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych w Polsce.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • sawik
            sawik 04 lutego, 13:19

            dziękuję za info. nie ukrywam że urząd robi mi to na zgłoszenie…

          • admin
            admin Autor 04 lutego, 14:39

            Jeżeli tak robi to nie robi zgodnie z przepisami. Art. 71 punkt 7 ustawy o ruchu drogowym mówi wyraźnie o konieczność zarejestrowania.

    • Endi
      Endi 17 stycznia, 18:37

      Data nabycia to nie data zaparkowania

      Odpowiedz na ten komentarz
  4. Maciek
    Maciek 17 stycznia, 12:34

    Działa extra!

    Odpowiedz na ten komentarz
  5. Tomek
    Tomek 17 stycznia, 14:52

    A czy auto zakupione pod koniec grudnia 2019 też się łapie na nowe przepisy? 30 dniowy termin przerejestrowania upływa już w styczniu 2020.

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. Nabywca
    Nabywca 17 stycznia, 15:42

    Czy do zgłoszenia nabycia jeśli jest ciąg umów muszę przedstawiać wszystkie umowy czy wystarczy ostatnia „moja”.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • siwek58
      siwek58 22 stycznia, 12:38

      również jestem ciekaw, czy po zgłoszeniu nabycia, kupującemu trzeba dawać umowę kupna sprzedaży na której widnieje cena za jaką kupiliśmy? Czy wystarczy tylko nasz vat marża?

      Odpowiedz na ten komentarz
  7. jak się nazywam
    jak się nazywam 17 stycznia, 16:41

    Ale w jakim celu się to zgłasza? Jeżeli kupuje osoba prywatnie to i tak musi iść z blachami do urzędu, czy tak?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • tomek
      tomek 20 stycznia, 09:38

      przykład: 17.01.2020 roku nasza firma kupiła zarejestrowane już w Polsce auto a następnie tego samego dnia odsprzedaliśmy to samo auto dalej, czy musimy dokonać zawiadomienia nabycia i zbycia tego auta?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • TomekO
        TomekO 22 stycznia, 17:36

        Tak.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Ania
          Ania 24 stycznia, 11:56

          Czy firma też może dokonać zgłoszenia przez mojgov.pl? Bo widze tylko taka zakładkę dla osoby fizycznej..

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor 24 stycznia, 12:54

            Tak. Zgłoszenia dokonuje właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej lub osoba przez niego upoważniona.
            W przypadku spółki z o.o. lub innej firmy posiadającej osobowość prawną – reprezentant firmy. W takim wypadku robi to ze swojego profilu zaufanego (musi dołączyć stosowne pełnomocnictwo).

  8. car-mania
    car-mania 17 stycznia, 18:03

    Witam. Dwa pytania do admina. Pierwsze czy jak kupię auto z Niemiec, nie rejestrując go i sprzedam do 30 dni to muszę zgłaszać jego nabycie, czy to dotyczy tylko zarejestrowanych? Pytanie drugie kto zapłaci karę jak sprzedam auto w powiedzmy 40 dniu nie rejestrując go ja czy klient który kupił? No i w sumie jeszcze jedno czy zgłoszenie nabycia można stosować do aut sprowadzonych czy trzeba je zarejestrować.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 17 stycznia, 19:40

      Ad.1 – nie zgłaszamy nabycia i zbycia samochodów sprowadzonych z UE niezarejestrowanych,
      Ad.2 – Ty
      Ad.3 – zgłoszenie nabycia mamy obowiązek dla aut zarejestrowanych w Polsce. Pojazdy sprowadzone mamy obowiązek zarejestrować.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Fokus
        Fokus 18 stycznia, 00:19

        @admin
        nie zgłaszamy auto z UE jeśli się sprzeda w 30dni? To po co są na stronie GOV rubryki nabycia od firmy i osoby prywatnej z zagranicy?

        Odpowiedz na ten komentarz
      • Daniel
        Daniel 27 lutego, 23:46

        Ad.2 Według moich informacji karę płaci sprzedający i kupujący ponieważ oboje nie dotrzymali terminu rejestracji. Przynajmniej tak jest jeżeli ja sprzedam przed upływem 30 dni a klient nie zarejestruje przed upływem 30 dni od daty sprowadzenia.

        Odpowiedz na ten komentarz
  9. car-mania
    car-mania 17 stycznia, 21:13

    Dziękuję bardzo admin. To w sumie czasem lepiej zapłacić karę jak blokować sobie towar na 3-5 tygodni rejestracja +ubezpieczenie min 2 miechy + czas.

    Odpowiedz na ten komentarz
  10. tom
    tom 18 stycznia, 00:30

    1. Kupuję auto z UE i mogę je tylko zgłosić przez GOV, a potem przed upływem 30dni zarejestrować i po sprzedaży zgłosić zbycie??
    2. Czy muszę je po prostu zarejestrować przed upływem 30dni bez zgłoszenia od momentu dotarcia na plac i potem tylko zgłosić sprzedaż? 3. Czy jeżeli sprzedam w ciągu 30dni, to zgłaszam tylko zbycie pojazdu, czy zwyczajnie nic nie zgłaszam?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 18 stycznia, 16:05

      Auta z UE musimy zarejestrować w ciągu 30 dni.
      Jeżeli sprzedasz przed upływem 30 dni od sprowadzania, obowiązek rejestracji przechodzi na nowego właściciela, który musi zmieścić w 30 dniach od sprowadzenia. Datę sprowadzenia musimy podawać na fakturze lub w oddzielnym oświadczeniu.

      Jeżeli zarejestrujesz auto z UE to po jego sprzedaniu musisz zgłosić sprzedaż.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Mick
        Mick 04 czerwca, 00:20

        Co jeśli nie posiadam numeru PESEL zbywcy auta? Kupiłem auto od Ukraińca, który nie posiada PESEL. Nie mam możliwości przejścia na stronie do następnego kroku jak nie wpisze PESEL. Co robić?

        Odpowiedz na ten komentarz
  11. EXPOlicjant
    EXPOlicjant 18 stycznia, 06:50

    Fascynujące. Do tej pory kupowałeś pojazd i bez przerejestrowania jeździłeś na starych blachach. W momencie kontroli mogłeś powiedzieć, że auto jest pożyczone lub (jeśli nie posiadasz nieobowiązkowego meldunku) że mieszkasz w miejscowości zbycia i dlatego tablic nie zmienisz. Za nieprzerejestrowanie pojazdu w ciągu 30 dni od dnia nabycia kontrolujący mógł i może nadal nałożyć karę w postępowaniu mandatowym (lub skierować do sądu – bo postępowanie mandatowe jest postępowaniem skróconym i tzw. dobrą wolą kontrolującego) w związku z naruszeniem tzw. porządku w ruchu drogowym. Do momentu kontroli, o ile sprzedający nie zgłosił faktu w urzędzie, urzędy nie miały pojęcia o zaistniałej czynności prawnej. Teraz zgłaszasz sam i o ile nie dopełnisz formalności opłaty skarbowej i przerejestrowania, to urząd skarbowy oraz urząd komunikacji dostają informację za co i na jaką kwotę cię ścigać, czyli właśnie złożyłeś na siebie donos w w/w instytucjach. Brawo 🙂

    Odpowiedz na ten komentarz
    • ChaPut
      ChaPut 24 stycznia, 17:49

      Idealnie podsumowane – nie mogą kontrolować rzeczywistego momentu powstania obowiązków podatkowych to wymyślili, że podatnik sam sobie „włączy” licznik odliczający czas do podatkowego deadline’a. Głupi lud kupi.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • BSA
      BSA 25 stycznia, 23:24

      Urząd Skarbowy ma te dane co miesiąc w JPK😉 od każdej firmy.Jak ktoś sobie handluje na umowy a nie jest firmą to on ma problem, mam nadzieję że przez tą ustawę choć trochę tych szaro strefowiczów zniknie z rynku albo otworzy działalności, najgorsze są te sku…. co na słupów handlują z tymi hu.. nic się nie da chyba zrobić a człowiek hu.. strzela płaci co miesiąc solidarnie kilka tysięcy złotych opłat żeby uczciwie działać a te hu.. nic nie płacą brak odpowiedzialności jeszcze wogule do ogłoszeń w tematyce motoryzacyjnej powinna być weryfikacja PKD a nie naj..ane tych ofert na skup aut na usługi motoryzacyjne a tu ku.. żadnej firmy, przepraszam za uniesienia ale krew mnie zalewa przez tą szara strefę

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Adamo
        Adamo 30 stycznia, 15:57

        Popieram

        Odpowiedz na ten komentarz
      • IWONA
        IWONA 07 stycznia, 20:52

        Brawo-nic innego tylko uświadamiać potencjalnych kupców o ryzyku kupna NA SŁUPA i NA NIEMCA może sie to skończy wreszcie! Tak jak piszesz krew człowieka zalewa na tą szarą strefę. Ale coraz wiecej osób dzwoni właśnie jak jest w ogłoszeniu f-ra, a nie do opłat!

        Odpowiedz na ten komentarz
  12. Krzysiek
    Krzysiek 18 stycznia, 14:51

    Czyli nabycie i zbycie pojazdu przez gov.pl można zastosować tylko w przypadku zbycia i nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju? A co z autem sprowadzonym z UE?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 18 stycznia, 16:01

      Pojazdy z UE musimy rejestrować.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Zirael
        Zirael 03 marca, 18:14

        Kupiłem auto w Polsce blachy TKI. I chce zgłosić nabycie pojazdu jeżeli zgłoszę to muszę iść do wydziału komunikacji z tymi blacha i alby Mienic na te z miasta SZY? czy jak to działa bo nie rozumiem??? Skoro j tak trzeba wszystko zmienić i zarejestrować pojazd na inne blachy

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 03 marca, 23:44

          Jeżeli chcesz sprzedać dalej to auto to możesz tylko zgłosić nabycie nie zmieniając tablic Rej.

          Odpowiedz na ten komentarz
  13. car
    car 18 stycznia, 17:59

    a na export np przywioze z niemiec i w ciagu 30 dni sprzedaje na export na litwe np i co?

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. Asdk
    Asdk 18 stycznia, 18:59

    Mam samochód uszkodzony, który czeka na naprawę. Jak mam go zarejestrować skoro nie przejdzie pozytywnie badania technicznego?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • EXPOlicjant
      EXPOlicjant 19 stycznia, 18:26

      Opcja pierwsza – kupiłeś w tym stanie – zgłaszasz zakup, z rejestracją czekasz aż będzie gotów. Opcja druga – przerejestrowujesz bez badania technicznego. Dostajesz tzw. miękki dowód rejestracyjny i masz 30 dni na dostarczenie kartki/zaświadczenia ze stacji kontroli o dokonaniu badania i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Być może jest opcja 3 ale nie znam

      Odpowiedz na ten komentarz
  15. car
    car 21 stycznia, 10:24

    ok a jesli auto z niemiec trafia do polski a z polski na export przed upływem 30 dni to zgłaszam nabycie/sprzedaz?

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. Krzysztof
    Krzysztof 21 stycznia, 10:24

    Pytanie do Administratora
    jak zgłosić zbycie nabycia jako FIRMA epuap nie pozwala tego zrobić?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • bicykl
      bicykl 03 marca, 12:51

      Można wypełnić zgłoszenie zbycia i wysłać przez epuap jako załącznik do pisma ogólnego do urzędu

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Mpower007
        Mpower007 04 lutego, 10:09

        Witam Panie Administratorze, mam pytanie jak wyglada sprawa kiedy mam zarejestrowany auto handel na Litwie a kupuje auto na handel w Polsce zarejestrowane i nie wiem czy auto sprzedam w Polsce, Litwie czy Ukrainie to też muszę jako podmiot Litewski zgłaszać nabycie i zbycie pojazdu?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 04 lutego, 14:43

          Jeżeli podmiot Litewski kupuje samochód zarejestrowany w Polsce to nie musi zgłaszać nabycia. Jeżeli ten sam podmiot sprzeda auto na terenie polski to moim zdaniem nie zgłasza również zbycia pojazdu.
          Natomiast całkiem inną kwestią są sprawy podatkowe. Tutaj nie podpowiem gdzie i jak ma się rozliczać ta Litewska firma.

          Odpowiedz na ten komentarz
  17. Peter
    Peter 21 stycznia, 12:01

    Przypadek nabycia auta zarejestrowanego w PL na moją firmę (NIP) ma podstawie FVAT od innej firmy.
    1. Czy jeśli mam Jednoosobową działalność gospodarczą to w formularzu podaję PESEL? Nie ma miejsca na NIP nabywcy?
    2. Co w przypadku innej formy prowadzenia działalności – np. SP. z o.o.?

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. Krakowiak
    Krakowiak 21 stycznia, 20:05

    czy jako firma np. AUOKOMIS s.c.
    mogę zrobić zgłoszenie nabycia zbycia przez gov.pl zaznaczam że jest to firma s.c.
    druga rzecz dzwoniąc dzisiaj do U.K. w Krakowie powieziano mi że z UE mimo że sprzedałem do 30 dni muszę zgłaszać zbycie

    Odpowiedz na ten komentarz
  19. Tomi
    Tomi 22 stycznia, 11:17

    Czy ktoś orientuje się jak może zgłosić nabycie / zbycie pojazdu firma? Jak wiemy profil zaufany może mieć tylko osoba fizyczna.

    Odpowiedz na ten komentarz
  20. mli
    mli 22 stycznia, 19:49

    No nie jest tak do końca w rzeczywistości. Dziś byłem w Urzędzie w Wejherowie zgłosić sprzedaż auta i przy okazji pytałem jak wygląda sprawa ze zgłaszaniem zakupu. Powiedziano mi, że:
    – czas 30 dni na zgłoszenie mam ja lub gdy sprzedaje auto niezarejestrowane klientowi ten właśnie klient od momentu pojawienia się auta w Polsce. Tak jest również napisane we wniosku o rejestracje, że rejestruję i JEDNOCZEŚNIE zgłaszam zakup auta
    – po 30 dniach od wjazdu auta do Polski musi być zarejestrowane, robię to ja lub klient jeśli ode mnie kupi auto w przeciągu 30 dni od wjazdu auta (nie od daty zakupu ode mnie)

    Taką samą informację otrzymałęm dziś w Pruszczu Gd. i takie same informacje są na wniosku o rejestracje czyli data wjazdu do Polski i data zakupu pojazdu.

    Także i tak gdy zgłosi się zakup po wjeżdzie do Polski i tak w ciągu 30 dni auto MUSI być zarejestrowane. Czyli sprowadzamy, zgłaszamy i modlimy się, żeby ktoś kupił w ciągu 30 dni bo inaczej musimy rejestrować na siebie.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 23 stycznia, 13:13

      Pojazdy prowadzone z EU mamy obowiązek zarejestrować. Nie musimy zgłaszać nabycia.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Wojtek
        Wojtek 26 stycznia, 13:05

        Dlaczego jest unikana odpowiedź na pytanie,czy w przypadku gdzie uda nam się sprzedać na export pojazd sprowadzony z UE w ciągu 30dni musimy to zgłaszać czy nie? I obowiązek rejestracji w tym przypadku nie zostanie dopelniony.

        Odpowiedz na ten komentarz
  21. Robert
    Robert 23 stycznia, 08:40

    A jak zgłosić nabycie gdy jest się sp. Z o.o. czyli bez peselu?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Daniel
      Daniel 27 lutego, 23:57

      Jeżeli jesteś w KRS to zgłaszasz normalnie z prywatnego konta. W załączniku mają fakturę nabycia.
      Ja osobiście prowadzę sp. Z o.o. i tak robię. Raz Pani z WK zadzwoniła i chciała skan dowodu rejestracyjnego, powiedziałem jej że w załącznikach nie jest wymagany a ja jak widzi auto już sprzedałem i nie mam. Więcej nie zadzwoniła

      Odpowiedz na ten komentarz
  22. Konrad
    Konrad 23 stycznia, 19:35

    Czy należy zgłaszać przez gov.pl darowiznę części pojazdu? Z majątku odrębnego jednego małżonków do majątku wspólnego? Auto w DR ma wpisanych obydwoje małżonków.

    Odpowiedz na ten komentarz
  23. Marcin
    Marcin 24 stycznia, 09:49

    Witam.Proszę powiedzieć czy jest jakiś cień nadziei na nowelizację przepisów o rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy w ciągu 30 dni,w naszym wydziale komunikacji mówią że docierają do nich jakieś szczątkowe informacje ale na razie żadnych konkretów nie ma,może Pan wie coś na ten temat?

    Odpowiedz na ten komentarz
  24. Kanada
    Kanada 24 stycznia, 17:24

    Witam. Jak wygląda sprawa samochodów uszkodzonych sprowadzonych z poza UE ale odprawa celna była w Niemczech na firmę. Sprzedaję je dalej jako uszkodzone.

    Odpowiedz na ten komentarz
  25. Gregor
    Gregor 25 stycznia, 00:04

    Nie wiem czy to prawda ale naczelnik jednego ze śląskich urzędów powiedział ze po zgłoszeniu nabycia lub zbycia za pomocą internetu wysyłają pismo aby dany delikwent wstawił się do urzędu z okazaniem oryginałów. I znowu lipa …

    Odpowiedz na ten komentarz
  26. Artur
    Artur 25 stycznia, 19:08

    Czy wiadomo juz jakie są kryteria kar za niezarejestrowanie auta sprowadzonego z UE tzn.Czy jest to zalezne od czasu przekroczenia 30 dniowego terminu czy tylko dowolnośc organu każącego (np pan ma długie włosy panu 500 zł kary)???Miesieczny postój pojazdu kosztuje 256 rejestracja+65 ubezpieczenie miesięczne Czyli ponad 300 zł za NIEMOZLIWOŚĆ sprzedaży (jak sprzedać i kto kupi na „miękkim” dowodzie ???) Przypomina mi to komunę gdzie alkohol tylko po 13 …

    Odpowiedz na ten komentarz
  27. wojtek
    wojtek 28 stycznia, 06:22

    taka sytuasja w starostwie w Białymstoku. Auto zakupione 20 stycznia , sprzedane 25, trzeba zgłosić i kupno i sprzedaż. Auto już zarejestrowane w RO. poszedłem osobiście a tu zonk. Auto na poznańskich tablicach trzeba zgłosić w Poznaniu, K….rwa jaja!!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marti_01
      Marti_01 17 lutego, 17:01

      Ja mam odwrotną sytuację. Kupiliśmy auto zarejestrowane w łodzi i tam wysłaliśmy zgłoszenie sprzedaży. Odpisali, że źle wysłaliśmy, bo powinniśmy zgłosić do swojego wydziału komunikacji zgodnie z miejscem zamieszkania. I co teraz? 30 dni od momentu sprzedaży minęło a oni powołują się na Art 78 Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2020.110)
      oraz Art. 21 § 1 pkt 3 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2018.2096). Teraz beda z nas robic idiotow

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Ania
      Ania 18 lutego, 21:06

      Hmmm no a ja przez cały zeszły rok robiłam z prywatnego epuapu po czym w tym roku panie w urzędzie się obudziły i chca aby zbycia i nabycia robił e były przez profil do zoo co według mnie jest niemożliwe bo jak próbuję przez profil firmy pojawia się info że usługa jest niedostępna.zwariowac można w tym kraju…
      Co urząd to inny obyczaj…

      Odpowiedz na ten komentarz
  28. Viva
    Viva 28 stycznia, 09:56

    Witam,mam kilka pytań:1) jak zdobyc ten podpis zaufany,jestem właścicielem autokomisu jako jednoosobową działalność gospodarczą
    2) czy jako jednoosobowa działalność moge zgłosić nabycie/zbycie samochodu ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Ddf
      Ddf 28 stycznia, 14:49

      Wejdz na strone EPUAP i zaloz konto, nastepnie najlepiej powiaz konto w EPUAP z kontem bankowym

      Odpowiedz na ten komentarz
  29. ST
    ST 29 stycznia, 22:08

    Jak zgłosić nabycie i zbycie pojazdu,jako jednoosobowa działalność?Poprzez stronę gov.pl z automatu jest tam wpisany nr PESEL,czy jest możliwość zmiany aby był NIP?Jak to ugryźć?

    Odpowiedz na ten komentarz
  30. AB
    AB 03 lutego, 11:12

    Witam,
    a co w przypadku spółek z o.o.? W jaki sposób dokonać zgłoszenia? mogę swoim profilem zgłaszać jako pracownik transakcje spółki?

    Odpowiedz na ten komentarz
  31. Michał
    Michał 03 lutego, 23:28

    Witam,
    Mam takie pytanie co z autami kupionymi w 2019 roku. Czy jest obowiązek zgłaszania ich sprzedaży?

    Odpowiedz na ten komentarz
  32. AmSo
    AmSo 04 lutego, 16:44

    Ciekawi mnie taka kwestia. Prowadzę handel samochodami, działalność jednoosobowa. Kupuję samochód zarejestrowany w Polsce od osoby fizycznej, zawieram umowę kupna-sprzedaży, w której są dane mojej firmy, adres, NIP. Zgłaszam przez gov.pl nabycie auta ale tam posługuję się sowim PESELem i adresem zamieszkania, załączam skan umowy kupna-sprzedaży i wysyłam zgłoszenie. Za jakiś czas sprzedaję ten samochód, wystawiam fakturę VAT-marżę oczywiście z danymi firmy, ale zgłaszam sprzedaż dalej jako osoba fizyczna (adres amieszkania, PESEL).
    I teraz pytanie, co będzie dalej, jeżeli osoba, która ode mnie kupi samochód, będzie chciała zgłosić zakup przez gov.pl? W formularzu zgłoszenia nabycia zaznacza, że kupiła od firmy, podaje dane firmy, NIP, adres firmowy (inny niż mój adres zamieszkania).
    Ciekawe, czy „system” połączy te transakcje w ciągłość, i nie będzie jakichś niejasności i problemów.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek
      Marek 05 lutego, 13:04

      Witam , mam identyczny problem. Na dzień dzisiejszy nie potrafił odpowiedzieć mi ani wydział komunikacji ani infolinia epuap. Jeżeli ktoś ma jakieś informacje proszę o napisanie ich.To dotyczy praktycznie wszystkich którzy zajmują sie sprzedażą i kupnem samochodów.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Marek
      Marek 05 lutego, 13:12

      Pewnie nie połączy bo zbywca czy urzędnik państowy wpisuje dane firmy z pieczątki na której nie ma numeru pesel ani adresu zamieszkania. To poważny problem, który dotyczy wszystkich , którzy sprzedają samochody. Na dzień dzisiejszy ani infolinia epuap ani wydział komunikacji nie potrafił odpowiedzieć. Proszę o informacje jeżeli ktoś jakieś posiada.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Daniel
      Daniel 28 lutego, 00:03

      Panienka w urzędzie Tobie podległym to zgłoszenie z gov.pl obrabia ręcznie. Prowadzę sp. Z o.o. i tak zgłaszam nabycie i zbycie pojazdu. Raz panienka z WK dzwoniła i chciała skan dowodu rejestracyjnego, odpowiedziałem jej że jak widzi auto sprzedałem i go nie mam i miał nie będę, a po drugie formularz zgłoszeniowy nie przewiduje dodawania skanu dowodu rejestracyjnego tylko fakturę . Więc powiedziała że jak będzie jakiś problem z tym dowodem to zadzwoni ale już nie zadzwoniła. Więc jak widać system nie obrabia zgłoszenia. Ktoś to musi nadal zrobić ręcznie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  33. GERMAN MOTORS
    GERMAN MOTORS 05 lutego, 12:30

    Czy auta zakupione z UE w 2019 i sprzedane w styczniu 2020 niezarejestrowane to trzeba zgłaszać zbycie ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  34. OZI
    OZI 05 lutego, 23:53

    U nas w mieście trzeba zgłaszać zbycie pojazdu nie zarejestrowanego w kraju, który sprzedałem przed upływem trzydziestu dni. Paranoja 🙂

    Odpowiedz na ten komentarz
  35. adam
    adam 16 lutego, 13:10

    czy jak wysłałem zgłoszenie nabycia auto zarejestrowane w polsce nie przerejesruje go na siebie w ciągu 30 dni lub sprzedam np po 3 miesiącach wcale nie rejestrując na siebie to nie otrzymam kary ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • rem
      rem 17 lutego, 15:10

      Podpisuję się pod pytaniem

      Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 17 lutego, 15:23

      Nie. Obowiązek zgłoszenia nabycia jest wypełniony. Trzeba tylko pamiętać żeby zgłosić również zbycie w ciągu 30 dni od sprzedaży.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Łukasz
        Łukasz 19 lutego, 12:09

        Jakie dokumenty w takim przypadku powinien otrzymać nabywca? Wystarczy moja faktura sprzedaży czy musi dostać wszystkie od początku zarejestrowania?

        Zakładając że jestem 2 gim pośrednikiem. Nabywca dostanie 3 faktury jeżeli auto jest tylko zgłoszone przez 2 pośredników?

        Odpowiedz na ten komentarz
      • lukasz0101
        lukasz0101 04 marca, 00:16

        Czy w tym wniosku mam podać tylko swoje dane czy mają być moje i drugiej osoby z umowy?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 06 marca, 06:00

          Podajemy dane nabywcy i kupującego lub sprzedającego w zależności czy zgłaszamy nabycie czy zbycie.

          Odpowiedz na ten komentarz
      • kasia
        kasia 08 lipca, 17:59

        Zgłosiłam NABYCIE pojazdu przez GOV. CO z tablicami? mam czekać na info z UM ?

        Odpowiedz na ten komentarz
  36. Kamelia
    Kamelia 19 lutego, 11:18

    Witam,
    Zbycie pojazdu zgłaszam w urzędzie, w ktorym pojazd jest zarejestrowany.

    a NABYCIE pojazdu w Swoim urzędzie czy również w urzędzie gdzie jest zarejestrowany

    Odpowiedz na ten komentarz
  37. Kasia
    Kasia 22 lutego, 01:19

    Co w sytuacji jak skończą się miejsca na badanue tech. w DR, wydawany jest nowy dowód, dalej za starym właścicielem?
    2. Czy dane nowego właściciela są aktualizowane w CEPIKu przez WK po zgłoszeniu nabycia? Bo jeśli nie to skąd Policja przy kontroli ma wiedzieć czy pojazd nie jest kradziony? Trzeba jeździć z umową?
    3. W ustawie jest mowa o „właścicielu”. Sprzedając pojazd nie jestem już jego właścicielem. Więc na podsrawie jakiego przepisu można mnie za to karać?

    Odpowiedz na ten komentarz
  38. Katarzyna
    Katarzyna 22 lutego, 08:12

    w sytuacji jak skończą się miejsca na badanue tech. w DR, wydawany jest nowy dowód, dalej za starym właścicielem?
    2. Czy dane nowego właściciela są aktualizowane w CEPIKu przez WK po zgłoszeniu nabycia? Bo jeśli nie to skąd Policja przy kontroli ma wiedzieć czy pojazd nie jest kradziony? Trzeba jeździć z umową?
    3. W ustawie jest mowa o „właścicielu”. Sprzedając pojazd nie jestem już jego właścicielem. Więc na podsrawie jakiego przepisu można mnie za to karać?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • car-mania
      car-mania 02 marca, 17:31

      Witam. Do Admin. Niestety nie miałeś racji jeżeli sprzedaż auto po upływie 30dni od sprowadzenia a klient który kupi auto zarejestruje je w ciągu 30dni od zakupu od Ciebie to karę płaci klient nie Ty. Właśnie miałem taki przypadek z premedytacją nie zaerejestowalem auta żeby sprawdzić jaką karę dostanę a tu zonk klient dzwoni z pretensjami że kara przyjdzie na niego. Polska to dziwna kraj

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Marcin
        Marcin 05 marca, 01:06

        Najgorsze to jest to ze liczą od daty sprowadzenia np 1 marca przyjechał mieścimy się w 30 dni na zadeklarowanie auta sprzedajemy 5 kwietnia i data nasza na fakturze która dajemy się nie liczy tylko data 1 marca wiec i tak Kowalski zapłaci karę .Zrobili dla handlarzy deklaracje ale uderzyli w Kowalskiego wiec ludzie będą odbijali od aut nie zarejestrowanych bo i tak dostaną karę .chyba ze wszyscy zmieszczą się w30 dniach od daty przekroczenia granicy.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 06 marca, 05:58

          Interpretacją jaką opisałeś jest błędna.
          Wiem, że niektóre WK też tak interpretują przepisy ale to błąd.
          Karę zapłaci jedynie pierwsza osoba lub firma, która w momencie w którymi mija 30 dniowy termin na rejestrację będzie właścicielem pojazdu. Czyli w opisanym przez Ciebie przypadku ten kto przywiózł auto do Polski.
          Kolejni nabywcy mimo tego, że auto nie jest zarejestrowane w ciągu 30 dni, nie mogą zostać ukarani.
          Jeżeli WK postąpi inaczej należy odwołać się od takiej decyzji do SKO.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • Anonim
            Anonim 11 maja, 09:50

            Co z autami kupionymi w 2019? Trzeba zgłosić sprzedaż, jeżeli kupno nie było nigdzie zgłoszone?

  39. Adam
    Adam 02 marca, 20:03

    Witam. Pozornie banalna sytuacja, zakup samochodu 9 lutego, zgłoszenie 25 lutego. Starostwo sprzedającego i nabywcy są różne. Pytanie brzmi czy po zgłoszeniu to ja muszę dalej kombinować z rejestracją (zmiana tablic na mój powiat) czy mogę jeździć na starych tablicach?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 03 marca, 23:46

      Jeżeli zgłosisz nabycie samochodu zarejestrowanego w Polsce (nie ważne w którym WK) nie musisz go przerejestrować i zmieniać tablic.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Ajwen
        Ajwen 17 marca, 22:53

        Podpisuje sie pod pytaniem , to dowod bedzie nA bylego wlasciciela auta i nikt sie nie przyczepi? Nie musze isc do urzedu jak na gov, zarejestruje ? Czy musze blachy i dowod wymienic?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • g12
          g12 24 kwietnia, 17:14

          Podłączam się pod pytanie. Zgłosiłem nabycie pojazdu. Czy teraz musze iść do wydziąłu komunikacji aby wydano mi dowód rejestracyjny z moimi danymi czy moze on być na starego własicicela?

          Odpowiedz na ten komentarz
    • mix
      mix 04 czerwca, 23:23

      Ro samo pytanie, Starostwa kupującego i Sprzedającego są różne, czy po rejestracji nabycia na GOV trzeba przerejestrowywać auto (wymiana tablic) czy tylko aktualizacja dowodu rejestracyjnego?

      Odpowiedz na ten komentarz
    • lukasz_kukson_kuki
      lukasz_kukson_kuki 26 kwietnia, 13:34

      Również czekam na odpowiedź na to pytanie 🙂 Nigdzie o tym nie można znaleźć informacji. Co z tablicą i dowodem? Wystarczy sama rejestracja „nabycie pojazdu” przez gov?

      Odpowiedz na ten komentarz
  40. Anka
    Anka 13 marca, 14:17

    Hej! Dziadek darował mi auto w 2018 r. Jeździłam bez zgłaszania niczego, nawet w US (auto za 9000 = brak konieczności). W końcu wczoraj zgłosiłam nabycie (darowiznę z 2018 roku) przez epuap. Dziadek w międzyczasie zmarł. Czy muszę je teraz przerejestrować? Czy czeka mnie jakaś przeprawa, kary? Adresy zameldowania mamy takie same.

    Odpowiedz na ten komentarz
  41. Legalista
    Legalista 20 marca, 17:24

    Ciekawe co zrobić jak kupujesz auto w komisie (sprowadzone z zagranicy) 15.03.2020, a 16.03.2020 zamykają wydziały komunikacji w starostwach do odwołania? Piszą przy tym że zawieszają kary a nie że darują….

    Odpowiedz na ten komentarz
  42. www
    www 03 kwietnia, 22:20

    czy aby uniknac kary wystarczy zglosic nabycie przez epuap czy tez musze przerejestrowac auto na siebie?

    Odpowiedz na ten komentarz
  43. greriere
    greriere 01 maja, 16:10

    Kupiłem samochod 22.04, ale nie przypadło mi i sprzedalem 25.04 razem z moją umową nabycia żeby ten ktoś sobie zarejestrował samochód i miał ciągłość umów bo ja nie rejestrowałem, ubezpieczycielowi też zgłosiłem, najpierw, że kupiłem, a potem, że sprzedałem. Teraz nie mam jak zgłosić, że nabyłem pojazd do wydziału komunikacji, nikt nie chce mi dać kopii tej umowy, nie zrobiłem sobie ksero. Kupiłem ten samochód za 990 zł, a sprzedałem za 650. Czy coś mi za to grozi prócz kary za niezgłoszenie tego do wydziału skoro mam umowę, że sprzedałem ten samochód ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 02 maja, 13:42

      Zgłoś na początek sprzedaż to unikniesz jednej kary.
      Później postaraj się wyciągnąć kopie potrzebnej umowy.

      Odpowiedz na ten komentarz
  44. spit
    spit 04 maja, 20:28

    Witam. W dniu 16.04 zgłosiłem zbycie samochodu na mój GOV.PL, co zresztą jest udokumentowane w mojej skrzynce. Dzisiaj jest 04.05.2020 i w zakładce moje pojazdy samochód który sprzedałem dalej figuruje na mnie czy to jest możliwe ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 05 maja, 10:14

      Jeżeli go widzisz to możliwe 🙂
      Być może Urzędnik jeszcze nie zajął się tą sprawą.
      Dla pewności proponuję zadzwonić do WK i zapytać o ten samochód.

      Odpowiedz na ten komentarz
  45. przemo296
    przemo296 31 maja, 19:36

    Witam, okres rejestracji przez pandemię wydłużył sie do 6m-c taką info dostałem w swoim wydziale komunikacji czy to prawda? Gdzie zgłosić sprzedaż pojazu (do swojego urzedu czy do wydziału skąd pochodzi dowód i czy wtedy muszę załączyć wszystki umowy czy tylko ostatnią?) jeśli sprzedam go szybciej niż zdążyłem go zarejestrować?

    Odpowiedz na ten komentarz
  46. Justyna
    Justyna 29 lipca, 15:19

    Witam, mam trochę inne pytanie. Próbuję zgłosić zbycie pojazdu przez internet. Na stronie właściwego Wydziału Komunikacji jest informacja o takiej możliwości. Posiadam profil zaufany, ok. miesiąc wcześniej nie było problemu z załatwieniem innych formalności. Teraz przy rozpoczęciu wypełniania wniosku wyświetla się komunikat: „Brak informacji o podmiocie w usłudze PZ”. Co to oznacza?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Joanna
      Joanna 14 sierpnia, 07:01

      Podłączam się pod pytanie, bo dokładnie mam ten sam problem, ten sam komunikat. Jak udało mi się minąć komunikat „Brak informacji o podmiocie w usłudze PZ” i doszłam do usługi ” Mój Pojazd” widzę swoje auto i wszystkie dane,zatem musiałam zostać poprawnie zweryfikowana przez system, ale nie ma nigdzie przy pojedzie opcji „Zgłoś zbycie pojazdu”. Mąż wchodził na swój Profil Zaufany i też ten sam Komunikat ” Brak podmiotu w usłudze PZ”. Co to oznacza?

      Odpowiedz na ten komentarz
  47. Joanna
    Joanna 14 sierpnia, 07:03

    Podłączam się pod pytanie Pani Justyny dotyczące Zgłoszenia zbycia pojazdu. Mam dokładnie mam ten sam problem, ten sam komunikat. Jak udało mi się minąć komunikat „Brak informacji o podmiocie w usłudze PZ” i doszłam do usługi ” Mój Pojazd” widzę swoje auto i wszystkie dane,zatem musiałam zostać poprawnie zweryfikowana przez system, ale nie ma nigdzie przy pojedzie opcji „Zgłoś zbycie pojazdu”. Mąż wchodził na swój Profil Zaufany i też ten sam Komunikat ” Brak podmiotu w usłudze PZ”. Co to oznacza?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • endrju
      endrju 31 sierpnia, 14:14

      Czy udało się Państwu rozwiązać ten problem? Chodzi mi o komunikat „Brak informacji o podmiocie w usłudze PZ”. Mam dokładnie taką samą sytuację.

      Odpowiedz na ten komentarz
  48. Kuba
    Kuba 23 września, 21:26

    Sprzedałem auto. Chciałem zgłosić online jego zbycie. Na gov.pl w zakładce Moj pojazd znajduje się tylko obecne auto a nie ma już poprzedniego. Czy to oznacza, że nowy nabywca go zarejestrował i ja nie muszę już zgłaszać jego zbycia?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Lukas1508
      Lukas1508 25 września, 00:12

      Miałem taką samą sytuację, zadzwoniłem do Urzędu i dowiedziałem się że nowy właściciel zarejestrował auto i dlatego zniknęło z mojego profilu i że w takim przypadku muszę zgłosić sprzedaż osobiście

      Odpowiedz na ten komentarz
    • endrju
      endrju 25 września, 01:45

      Zbycie trzeba zgłosić w urzędzie do 30 dni (w czasach pandemii chyba jest ten czas znacznie wydłużony). Zgłoszenie zbycia nie zależy od tego, czy ktoś już pojazd zarejestrował, czy nie. Jeśli nie zarejestrował, to łatwiej jest zgłosić zbycie online, bo wystarczy wybrać pojazd, a jeśli zarejestrował, to trzeba na początku zgłaszania online w odpowiedzi na pytanie „Czy twoje dane są w dowodzie rejestracyjnym?” wybrać „Nie” i potem mozolnie wprowadzić potrzebne informacje.

      Odpowiedz na ten komentarz
  49. PJ
    PJ 16 października, 10:02

    Witam,
    Prowadze auto handel.
    Kupuje auto z UE nie rejestruje w PL poniewaz czas na rejestracje jest wydluzony do 180 dni i w tym czasie sprzedaje auto z informacja dla klienta o dacie przekroczenia granicy. Czy musze zglosic nabycie w ciagu 30 dni czy wystarczy ze auto zostanie zarejestrowane w ciau 180 dni

    Odpowiedz na ten komentarz
  50. klarkia
    klarkia 20 listopada, 22:37

    Witam. Zamierzam zgłosić nabycie samochodu przez gov.pl. Tablice rejestracyjne się nie zmienią, bo to samo miasto i ten sam WK. Moje pytanie: co z dowodem rejestracyjnym, który nadal będzie na poprzedniego właściciela? Dostanę wezwanie z WK aby dopełnić formalności w tym temacie?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 20 listopada, 23:18

      Zgłoszenie nabycie jest wypełnieniem obowiązku ustawowego.
      Nie mamy obowiązku przerejestrowania pojazdu. W związku z tym będziesz dalej jeździć z dowodem rejestracyjnym w którym będzie poprzedni właściciel.

      Odpowiedz na ten komentarz
  51. Marta
    Marta 08 grudnia, 13:04

    A ja mam takie inne pytanie, może głupie, ale to moje pierwsze auto i nie znam się na tych wszystkich procedurach. Czy po zgłoszeniu przez Internet nabycia pojazdu, będę musiała odebrać jakieś dokumenty z Wydziału Komunikacji?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 08 grudnia, 13:36

      Jeżeli zrobisz to przez Internet to na swoją skrzynkę w GOV.pl dostaniesz potwierdzenie i to koniec. Do WK nie musisz iść. Żadnego więcej dokumentu nie potrzebujesz.

      Odpowiedz na ten komentarz
  52. Anna
    Anna 09 grudnia, 02:01

    Witam. Kupiłam auto z numerami rejestracyjnymi z innego województwa. Zgłosiłam nabycie przez gov.pl. Tablice, a więc również dowód rejestracyjny muszę zmienić – czy w tym celu mam wykonać cały proces rejestracji niezależnie od faktu, że zgłosiłam nabycie i ponieść standardowe opłaty?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 09 grudnia, 08:40

      Jeżeli chce Pani zmienić dowód, to musi się Pani udać do Wydziału Komunikacji i przerejestrować pojazd na siebie.
      Zgłoszenie nabycia i przerejestrowanie to dwie oddzielne kwestie.
      W nowym wzorze wniosku o zarejestrowanie pojazdu jest już możliwość zaznaczenia opcji zgłoszenia nabycia pojazdu.

      Odpowiedz na ten komentarz
  53. Arko
    Arko 30 grudnia, 20:44

    Witam, zakupiłem samochód, zgłaszam nabycie pojazdu, nie przerejestrowuje go, nie wymieniam dowodu, nie zmieniam tablic, nie ponoszę opłat, a co jeżeli chodzi o sprzedaż? Z tego co się orientuje, aby sprzedać samochód jako osoba prywatna, przykładowo po roku, powinienem mieć auto przerejestrowane na siebie?! .. czy można sprzedać go na nabyciu bez pozostałych formalności?? prosiłbym o komentarz w tej sprawie, pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 31 grudnia, 13:13

      Można bez problemu sprzedać taki samochód tylko kupujący musi dostać komplet pośrednich dowodów własności – od osoby z dowodu rejestracyjnego do niego.
      Źle się orientujesz 🙂 Nie ma obowiązku przerejestrowania pojazdu. Jest tylko obowiązek zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdu zarejestrowanego w Polsce.

      Odpowiedz na ten komentarz
  54. bebun
    bebun 11 stycznia, 01:41

    wyskakuje mi za kazdym razem „Błąd Nieprawidłowe żądanie HTTP.” po podpisie za pomoca profilu zaufanego – ostatnim kroku do zgloszenia nabycia auta.
    auto nabylem 17/11/2020 ale dopiero teraz probowalem to zrobic – czy to mozliwe, ze przegapilem termin i juz nie moge tego zrobic online? probowalem wczesniej ale z tego co pamietam mialem ten sam klopot.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 11 stycznia, 04:56

      Termin nic do tego nie ma. Poza tym mieścisz się w terminie.
      Sprobuj skorzystać z innej przeglądarki i sprawdź czy załączniki są w odpowiednim formacie i wielkości.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Jobi
        Jobi 12 stycznia, 11:18

        kupiłem auto 02.07.2020r. do dnia dzisiejszego nie zgłosiłem nabycia pojazdu, auto na wiosnę planuję sprzedać, czy mogę przez gov.pl zgłosić nabycie i czy w ten sposób uniknę kary?
        Pani w moim WK twierdzi, że miałem 180 dni na przerejestrowanie pojazdu nie dopełniłem obowiązku i listem przyślą karę, natomiast zero informacji o możliwości dostarczenia wniosku o nabyciu.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 12 stycznia, 11:43

          Możesz zgłosić nabycie przez http://www.gov.pl
          Niestety termin 180 dniowy już minął i w związku z tym prawdopodobnie zostaniesz ukarany.
          Polski prawo nie nakazuje przerejestrowywania pojazdów. Jest tylko obowiązek zgłoszenia faktu nabycia i zbycia pojazdów zarejestrowanych oraz zarejestrowania pojazdów sprowadzonych z UE.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • Jobi
            Jobi 12 stycznia, 14:43

            Dziękuję za odpowiedź.

  55. maniu
    maniu 22 stycznia, 08:48

    Czy mogę zgłosić nabycie pojazdu kupionego na żonę przez mój profil zaufany?

    Odpowiedz na ten komentarz
  56. Arki
    Arki 27 stycznia, 20:43

    Mam pytanie, czy rządzący poprzez uchwalanie przepisów mogą blokować przedsiębiorcą swobodny obrót towarami. Jak zarejestruję samochód sprowadzony z UE to automatycznie blokuję sobie możliwość sprzedaży na 3-4 tygodnie do czasu uzyskania twardego dowodu. Bardzo mnie zastanawia czy jest to zgodne z prawem. W przeciwieństwie do akcyzy którą można zapłacić w dniu zakupu pojazdu, rejestracja powoduje blokadę obrotu towarem na kilka tygodni.

    Odpowiedz na ten komentarz
  57. Sylwia
    Sylwia 25 kwietnia, 12:58

    Witam serdecznie, mam pytanie jeśli chce zgłosić zbycie pojazdu przez gov a jestem współwłaścicielem to wystarczy jeśli uczyni to tylko jeden właściciel auta?

    Odpowiedz na ten komentarz
  58. Amk
    Amk 06 maja, 16:26

    Czy jeżeli samochód został zakupiony na dwie osoby, to zgłasza tylko właściciel, czy to samo ze swojego profilu zaufanego (i z tym samym skanem umowy) zgłasza współwłaściciel?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 06 maja, 18:27

      Zgłasza każdy z nich osobno.
      Jeżeli będzie np. 10 współwłaścicieli lub wspólników spółki cywilnej to każdy z nich zgłasza nabycie i zbycie obosno.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Aasia
        Aasia 11 czerwca, 16:10

        A czy jeśli właściciel zgłosił sprzedaż przez internet, a współwłaściciel nie ma takiej możliwości, to na dokumencie o zbyciu samochodu, który współwłaściciel zaniesie do urzędu muszą podpisać się się w dwójkę? Czy nic nie stanie się w sytuacji jeżeli właściciel zgłosił sprzedaż internetowo i zgłosi ją dodatkowo stacjonarnie?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 13 czerwca, 07:23

          Każdy z właścicieli zgłasza nabycie lub zbycie pojazdu sam, w wybrany przez siebie sposób. Może to zrobić osobiście, przez Internet lub wysłać zgłoszenie pocztą. To w jaki sposób zgłosili nabycie lub zbycie pojazdu współwłaściciele nie ma znaczenia.

          Odpowiedz na ten komentarz
    • ****
      **** 11 maja, 16:55

      można na pierwszej stronie zaznacza się czy jesteś jedynym właścicielem i zaznacza, że działa się za ich zgodą. JA w przypadku SC załączam Umowę Spółki Cywilnej

      Odpowiedz na ten komentarz
  59. Zosia86
    Zosia86 24 maja, 11:47

    Witam, sprzedałam auto 2 tyg temu, ale wchodząc na profil zaufany aby zgłosić zbycie to auto się już nie wyświetla. Jak w takim razie dokonać zgłoszenia??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 25 maja, 07:05

      Jeżeli pojazdu już nie ma na Twoim koncie to zgłaszając jego zbycie musisz zaznaczyć NIE przy pytaniu Czy pojazd jest zarejestrowany na ciebie.
      I dalej zgłaszasz krok po kroku.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Sztynx
        Sztynx 07 lipca, 09:59

        Witam, Kupiłem Auto zarejstrowane w Polsce zgłosiłem to następnego dnia na co dostałem potwierdzenie. ale nie mam zamiaru go prze rejestrowywać, Czyli mam stare tablice, stary dowód rejestracyjny i w kartcie pojazdu nie ma zmiany właściciela…

        Czy taki pojazd będzie widoczny wśród aut zarejestrowanych na mnie w aplikacji Mobywatel w zakładce Mpojazdy???

        Odpowiedz na ten komentarz
  60. ir
    ir 12 lipca, 20:45

    Mam pytanie, mój problem polega na tym, że nie mogę zgłosić nabycia pojazdu przy momencie wyboru daty (zaznaczam, że moje dane są na dowodzie rejestracyjnym), – wyskakuje komunikat „uzupełnij wymagane pola – nie wskazując które, ale zaznaczam, że na tym etapie wybiera się tylko datę zbycia…. czy problem może tkwić tym, że przy numerze rejestracyjnym mam informację „null”? Wszystkich formalności dopełniłam kupując auto 2 lata temu, żadnego problemu nigdy nie miałam.

    Przy zaznaczeniu, że moje dane nie widnieją na dowodzie wniosek normalnie przechodzi – uprzedzam, że osoba która kupiła ode mnie auto jeszcze tego nie zgłosiła w urzędzie.

    Odpowiedz na ten komentarz
  61. Grzegorz
    Grzegorz 25 lipca, 12:41

    Zgłosiłem zbycie pojazdu w jednym przypadku nawet 2 razy bo nadal był na liście moich pojazdów i jest nadal podobnie jak inne moje pojazdy. Pomimo zgłoszenia nadal widnieją w rejestrze. Czy to normalne?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Zbywca
      Zbywca 16 sierpnia, 22:34

      Mam ten sam problem od 2 m-cy. Zgłosiłam zbycie pojazdu ale nadal istnieję w cepik jako właściciel. Nowy nabywca nie zgłosił nabycia i przychodzą do mnie mandaty (każdy mandat muszę osobno wysyłać umowę sprzedaży, bo w Cepik nie nanoszą zmian). Czy WK musi wprowadzić w system zbycie pojazdu? I ile ma na to czasu?

      Odpowiedz na ten komentarz
  62. Zbywca
    Zbywca 16 sierpnia, 22:54

    Mam ten sam problem od 2 m-cy. Zgłosiłam zbycie pojazdu ale nadal istnieję w cepik jako właściciel. Nowy nabywca nie zgłosił nabycia i przychodzą do mnie mandaty (każdy mandat muszę osobno wysyłać umowę sprzedaży, bo w Cepik nie nanoszą zmian). Czy WK musi wprowadzić w system zbycie pojazdu? I ile ma na to czasu?

    Odpowiedz na ten komentarz
  63. wida5
    wida5 22 września, 21:42

    Pytanie, czy prowadząc autohandel jako jednoosobowa działalność zgłaszam do starostwa zgłoszenie nabycia lub sprzedaży pojazdu po każdej transakcji

    Odpowiedz na ten komentarz
  64. Wiesio149
    Wiesio149 21 stycznia, 22:58

    Witam mam problem ze zgłoszeniem nabycia pojazdu na auto są dwie umowy moja z poprzednim wlascicielem i druga umowa z poprzednim właścicielem i włascicielem z dowodu rejestracyjnego po wpisaniu wszystkich danych moich i poprzedniego właściciela i załączeniu skanu umowy przy etapie końcowym wyskakuje komunikat „Błąd danych-wypełnij wniosek jeszcze raz” próbuje juz kilka razy i za kazdym razem to samo

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Slava_Ukraini
      Slava_Ukraini 07 grudnia, 18:20

      Sprawdź, czy jakikolwiek z załączników nie ma w nazwie dziwnych znaków, np. „%”. Jeżeli podpisywałeś dokument podpisem zaufanym, to zapewne zmienił nazwę na taką z różnymi znakami typu !@#$%%^^*( i przez to nie przechodzi w ePUAP

      Odpowiedz na ten komentarz
  65. kasiaiai
    kasiaiai 17 kwietnia, 16:09

    jezeli auto ma współwłaściciel a chce zgłosic zbycie auta toczy mam taka możliwość jezeli tak to jak to zaznaczyc/?

    Odpowiedz na ten komentarz
  66. Kasiaiai
    Kasiaiai 17 kwietnia, 18:49

    A co jeżeli wspolwlasciciel zmienił nazwisko a w dowodzie rejestracyjnym widnieje jeszcze nazwisko panieńskie a np przez gov będzie jiz aktualne nazwisko to w niczym ne przeszkadza ?

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

1500

Firmy

39045

Samochody

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.