Zefir czy Huragan? Kolejny Bubel!

Data:

Zefir czy Huragan?

Zintegrowany System Poboru Należności i Rozrachunków z UE i Budżetem, czyli ZEFIR2. To program z którego od kilku tygodni korzystają celnicy i wszyscy sprowadzający samochody w całym kraju.

Dlaczego o tym piszemy? Bo ZEFIR2 to BUBEL!

Miał ułatwić i usprawnić pracę wszystkim tym, którzy handlują samochodami sprowadzanymi z zagranicy. Założenia były świetne a jak wyszło?

System został uruchomiony 01.10.2015 roku. Do dnia dzisiejszego ciężko znaleźć 3 dni z rzędu bez komunikatu o błędach lub nie funkcjonowaniu systemu…

Problemy z działaniem Zefira 2 oznaczają DUŻE PROBLEMY dla Nas przedsiębiorców, ponieważ bardzo często nie można otrzymać UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru) lub potwierdzenia zapłaty akcyzy.

Czy to jest problem Urzędu Celnego lub Ministerstwa? Oczywiście nie, bo konsekwencje wadliwego działania systemu ponoszą przedsiębiorcy.

Są to koszty, które można policzyć i przełożyć na konkretne kwoty. Składają się na nie:

  • koszt straty czasu na wielokrotne wprowadzanie i wysyłanie danych,
  • wyczekiwanie na połączenie z Help Deskiem tylko po to żeby dowiedzieć się że i tak nam nie pomogą
  • kary finansowe czekające Nas przedsiębiorców, za nieterminowe zgłoszenie AKCU – bo to My nie mamy potwierdzeń złożenia dokumentów (UPO)

Co za tym idzie cierpią na tym Nasi Klienci, którzy nie mogą zarejestrować samochodu lub odebrać dowodu rejestracyjnego, przez co znowu można narzekać na „handlarza”…

A co na temat systemu sądzą Ci, którzy na co dzień borykają się z jego wadliwym działaniem, czyli sami celnicy?

Uważają to samo. Zefir2 to system wadliwy i nie dopracowany! Oto kilka cytatów celników:

  • „Jeżeli wdraża się na siłę systemy kompletnie nieprzydatne, wprowadzające jedynie zamieszanie, to rodzi się pytanie w jakim celu jest to forsowane. Przecież dla przedszkolaka nawet jest widoczne, że coś jest nie tak. Jeżeli nie wiadomo, o co chodzi wiadomo, że chodzi o kasę”
  • „Ludzie są już umęczeni, chcą w spokoju robić swoje, a nie wiecznie uzyskiwać dostępy, loginy, uprawnienia do jakiejś elektronicznego szajsu”.
  • „To jest granda w biały dzień ! Nie byłam na jakimkolwiek szkoleniu, podręczników jest kilka wersji, każdy do d…py, kontaktu z wykonawcą tyle co nic, ktoś do cholery powinien już w pierdlu siedzieć !!!!”
  • „W help-desku zgłoszonych jest ok. 15 000 błędów, ludzie bawią się w papierki, chyba żaden dokument nie przeszedł przez system bez błędów.”
  • „Zefir 2 leży i kwiczy. Dziś musiałem się tłumaczyć podatnikowi dlaczego nie może wydrukować zaświadczenia potwierdzającego zapłatę akcyzy od samochodu osobowego od 02.10.2015 r. O dziwo był tylko lekko zirytowany. Nienormalność powoli uznaje się za normalność. Ciekawe czy ktoś za to beknie.”

Mógł bym tak cytować celników jeszcze długo (dla zainteresowanych link do forum).

Jak długo jeszcze potrwa cały ten bałagan? Kiedy zgłoszą się do Nas pierwsze kontrole? Ile za to wszystko zapłacimy? Pożyjemy zobaczymy …

 

Pablo. Chcesz coś dodać, skomentować ten artykuł? Napisz:kontakt@polskiautohandel.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...