0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Import samochodów używanych spadł o połowę!

Data:

2016 rok był rekordowy jeśli chodzi o import aut używanych. Sprowadziliśmy ponad milion takich samochodów. Niewątpliwie na taki wynik miał wpływ wzrost importu pod koniec ubiegłego roku. Tylko w grudniu sprowadziliśmy do Polski ponad 133 tysięcy sztuk takich aut. Powodem takiego wzrostu było „zamieszanie” wokół zmian w podatku akcyzowym.

Na początku 2017 roku import aut mocno spadł. W styczniu zarejestrowano w Polsce po raz pierwszy tylko 65 tysięcy, a w lutym około 68 tysięcy samochodów używanych. To prawie dwa razy mniej niż pod koniec ubiegłego roku i o ponad 9% mniej niż w styczniu i lutym 2016 roku.

Luty to kolejny miesiąc w którym sprowadzamy zdecydowanie więcej samochodów napędzanych silnikami benzynowymi niż diesli. Import diesli po raz pierwszy w historii spadł poniżej 40%.

Jak myślicie czym spowodowane są tak duże spadki importu samochodów używanych od początku tego roku?

Zauważyliście u siebie spadek sprzedaży?

Czyżby era „TDI” była już za nami?

Napiszcie co myślicie o tak dużym spadku ilości sprowadzanych samochodów.

Na Wasze komentarze czekamy na stronie oraz naszym Facebooku.

 

Źródło:

www.samar.pl

www.pzpm.pl

9 KOMENTARZE

  1. Styczeń był fatalny pod względem sprzedaży – niepewność co do akcyzy oraz słaba pogoda.
    Z nadejściem wiosny, sytuacja o wiele lepsza.

    Co do TDI.
    Stare – solidne to niestety głównie samochody „zmęczone” z przebiegami >= 300 tys. km.
    Nowe TDI – o wiele mniej solidne.

    Dlatego klienci częściej decydują się na silniki benzynowe. Ponadto samochód z silnikiem benzynowym można kupić w DE z przebiegami 100-150 tys. km przy roku produkcji 2005 – 2010 i są to realne wartości. Wystarczy dobrze poszukać.

  2. Styczeń był ok luty też ale marzec to jakaś klęska tak słabego miesiąca jeszcze chyba nie miałem . A co do diesla to tak jak kolega wyżej napisał dobre się już skończyły a benzyne przerabiają na gaz i jeżdzą za pół ceny a koszty utrzymania tańsze od diesla

  3. Był spadek sprzedaży,bo wielu co planowało na wiosnę zmienić samochód, zrobili to już w grudniu, z obawy na wzrost ceny z uwagi na zmianę akcyzy….

  4. Styczeń i luty jak w prawie każdej branży słabawe. Marzec coś się zaczęło ruszać.
    Co do ery TDI. Moim zdaniem w Polsce jest już tyle diesli, że nie opłaca się ich ściągać z zagranicy. Tak jak napisał użytkownik „dreamcars” często wybierane są benzyniaki z możliwością instalacji LPG. Niestety, o takie coraz trudniej w erze FSI,TSI i innych wynalazków.

  5. U mnie od początku roku jest dobrze. Zauważyłem wzrost sprzedaży. Na pytania klientów typu „co z akcyzą” 🙂 Odpowiadam : Duża akcyza już weszła, ale jakoś dajemy radę 🙂 W większości sprzedaję auta z silnikami benzynowymi. Co prawda diesel też, ale tani, do 30 tysięcy.

  6. Witam. Import maleje sprzedaż spada a OTOMOTO od MAJA podnosi ceny na ogłoszenia. Tłumaczą to tym że zamiast 14 dni będzie ich 15 i zamiast 28 będzie 30.
    Teraz płacąc za 20 ogłoszeń było 430,50,- to teraz 516,60,-.

    • Witam dokładnie handel autami powoli się kończy,a media dziei programi takimy na Tv turbo i Polsat Play robi z nas handlarzy OSZUTÓW,i wbija ludziom ciemnote.Co do otomoto to złodziej do kwadratu cena podniesione od starych ponad 300% i zamierza podniesc z nowu.Niech wprowdzà nową akcyze na osobówki i busy to sporo mechaniķów i lakierników odczuje dobrą zmiane w rządach Pis.Pozdrawiam Marek

  7. Jak tam u Was handel?
    Na 20 wystawionych aut w czerwcu sprzedałem tylko 2, a w lipcu jeszcze nic….tragednia,takiej katastrofy jeszcze nie było…

  8. Aut i handlarzy jest za dużo , do kogo to jeszcze nie dotarło to może się obudzić z ręką w nocniku…
    Jak ktoś ma 15-20 aut ba placu to może sprzedać 1-2 auta na miesiąc . Czasami trzeba się zastanowić czy to się jeszcze Panowie wogóle opłaca….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Rząd rozważa wprowadzenie zmian wysokości opłat za rejestrację pojazdów.

Rząd rozważa wprowadzenia zmian wysokości opłat za rejestrację pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz wydawania licencji.

Jak zmiany w KPO i dofinansowania wpłyną na naszą branżę.

Nie będzie podatków. Będą dofinansowania.

Dobre i Złe wiadomości w sprawie kar.

Dobra wiadomość jest jedna, złych niestety więcej...

To już pewne – transakcje gotówkowe zostaną ograniczone!

To już pewne - transakcje gotówkowe zostaną ograniczone! Znamy datę.