Opłata Produktowa -Sprawozdania za lata 2017-2023

Data:

Coraz więcej osób dostaje z Urzędów Marszałkowskich wezwania do rozliczenia Opłaty Produktowej za lata 2017-2023.

Jak wypełnić sprawozdania?

Za lata 2016 – 2018

Żeby wypełnić sprawozdania, należy ustalić masy sprowadzonych produktów, obliczyć wymagane i osiągnięte poziomy odzysku oraz recyklingu i obliczyć opłatę produktową. Przygotowane sprawozdania, należy złożyć do Urzędu Marszałkowskiego. Listę wszystkich sprawozdań znajdziecie niżej.

Wszystkie sprawozdania wypełniamy zgodnie z opisami w nich zamieszczonymi oraz według stawek z rozporządzeń Ministra Środowiska.

Obecnie obowiązujące ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 16 grudnia 2014 r. w sprawie szczegółowych stawek opłat produktowych dla poszczególnych produktów znajdziecie – TUTAJ

Lista sprawozdań, które zgodnie z przepisami powinniśmy złożyć:

nr1-sprawozdanie OŚ-OP1 o wysokości należnej opłaty produktowej

nr2-sprawozdanie_o_rodzaju_ilosci_i_masie_wprowadzonych_do_obrotu_baterii_i_akumulatorow

nr3-sprawozdanie_o_wysokosci_srodkow_przeznaczonych_na_publiczne_kampanie_edukacyjne

nr4-wykaz_zakladow_przetwarzania_zuzytych_baterii_i_akumulatorow

nr5-sprawozdanie_o_wysokosci_naleznej_oplaty_produktowej_z_tytulu_nieosiagniecia_wymaganego…

nr6-sprawozdanie_o_osiagnietych_poziomach_zbierania_zuzytych_baterii_przenosnych…

Sprawozdania możecie przygotować sami lub skorzystać z oferty Ekoraport, który przygotuje je dla Was.

Za lata 2019 i lata kolejne

Rok 2019 i lata kolejne możemy rozliczyć tylko za pośrednictwem BDO. Wymienione wyżej sprawozdania musicie wypełnić bezpośrednio w BDO.

Na jakich zasadach możecie zlecić przygotowanie sprawozdań?

Ekoraport-PolskiAutohandel.pl może przygotować dla Was sprawozdania zgodnie z Regulaminem:

1. Usługa polega na sporządzeniu sprawozdań OŚ-OP1 za opony i oleje oraz zestawu sprawozdań za baterie i akumulatory wprowadzone na rynek krajowy. Sprawozdania zostaną przygotowane na podstawie wymaganych danych, przekazanych przez formularz zamieszczony niżej.

2. Wykonawcą usługi jest P.H.U. „FOX” Maciej Szymajda zwany dalej zleceniobiorcą.

2. Cena usługi wynosi 250zł netto, za każdy rok sprawozdawczy. 

3. Cena usługi dodatkowej (wprowadzenia sprawozdań do BDO) wynosi 50zł netto, za każdy rok sprawozdawczy. 

4. Warunkiem wykonania usługi jest opłacenie faktury pro forma. Po opłaceniu faktury pro forma zestaw zamówionych sprawozdań zostanie przesłany drogą mailową wraz z fakturą VAT.

5. Wszelkie poprawki i korekty do sprawozdań wynikające z winy zleceniobiorcy oraz na wniosek urzędów wykonywane są nieodpłatnie i przesłane w uzgodnionym terminie drogą elektroniczną . Wszelkie korekty wynikające z błędnych danych lub z winy zleceniodawcy wykonywane są odpłatnie. Cena korekty na wniosek zleceniodawcy wynosi 50 zł za każdy rok sprawozdawczy. Korekty wynikające w winy zleceniodawcy wraz fakturą VAT zostaną przesłane drogą elektroniczną po opłaceniu proformy.

6. Za usługę zostanie wystawiona faktura VAT, która zostanie przesłana drogą elektroniczną.

7. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Maciej Szymajda, ul. Sielska 7, 10-801 Olsztyn. Dane będą przetwarzane w celu wykonania usługi. Dane będą przekazywane do biura księgowego. Dane będą przechowywane przez okres 5 lat.

Jeżeli przedstawione wyżej warunki Wam odpowiadają i jesteście zainteresowani współpracą, wypełnijcie formularz.

Opłata produktowa za jedno auto średnio wyniesie ok. 80-90 zł

UWAGA !

PROSZĘ O SKRUPULATNE WYPEŁNIENIE FORMULARZA!

    NIP firmy:

    Kliknij przycisk żeby pobrać dane firmy z GUS:

    Nazwa Firmy

    Ulica

    Miasto

    Kod pocztowy

    Województwo

    Imię:

    Nazwisko:

    Telefon:

    E-mail:

    REGON:

    UWAGA !
    Niżej podaj ilość samochodów sprowadzonych w latach za które chcesz się rozliczyć.






    Wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom Ekoraport przygotował usługę dodatkową - wprowadzenie danych ze sprawozdania do BDO. Koszt usługi to 50 zł netto za każdy rok sprawozdawczy.

    Wprowadzenie danych do BDO możliwe będzie tylko po zaproszeniu Pana Maciej Szymajda (ekoraport@polskiautohandel.pl) na użytkownika podrzędnego.
    Instrukcję zaproszenia użytkownika podrzędnego znajdziecie od strony 10 - TUTAJ


    Tutaj możesz wpisać dodatkowe informacje:





    45 KOMENTARZE

    1. Witam Wszystkich.Co słychać w tym temacie z województwa łódzkiego bo masowo poszły zaproszenia z UM do składania sprawozdań za lata 2013-2017?Dzielcie się swoimi informacjami bo jak to mówią w kupie siła a pojedynczy importer sam nic nie zdziała.Musimy się jakoś zjednoczyć i coś zorganizować może żeby pokazać ten problem.

    2. Wgapiałam się w te wzory sprawozdań nieco beznadziejnie, nie wiedząc od czego zacząć, żeby nie popełnić błędu. Skorzystałam więc z pomocy firmy Ekoraport i polecam wszystkim.
      Sprawnie to poszło – od zapłaty do otrzymania sprawozdania minął tylko jeden dzień, a ja zyskałam spokój ducha!
      Dziękuję Panu Maciejowi za taką możliwość i Panu Piotrowi za realizację.
      Pozdrawiam!

          • Wyszło dokładnie 101,50 zł za auto 😉

            Bardziej mi w tym komentarzu chodziło o to, że dobrze wydałam 246 zł za wykonanie sprawozdania, bo nie mogłam się odnaleźć w tych procentach.
            Pieniądze wpłacone do Urzędu Marszałkowskiego uważam za wyrzucone w błoto i liczę, że za jakiś czas do mnie wrócą.

            • Czyli jeśli przez ten okres ktoś sprowadził 350 aut to do zapłaty jest tylko 35.525 faktycznie nie wiele. Niestety przy tym co sie dzieje na rynku wiele firm pójdzie z torbami.

    3. dochodzą mnie słuchy że nie długo będziemy płacić opłatę za szyby,kierownicę klamki i gałkę od biegów

    4. Płaćcie wszyscy a zaraz będziecie jeszcze za spaliny płacić. Ja nie płacę i nie mam zamiaru dawać się okradać.

    5. A co jeżeli zapłaciłem za 2018r. za dane auto firmir Ambit i ona ma prawo do auto jak bedzie złomowane i zapłace do UM też opłatę produktową i się okaże że te dane auto miało wypadek i jest do kasacji – frma ambit powie – to moje auto i zabierze miesięczny akumulator i 2 miesięczne opony, a UM co powie to moje ? Lub odwrotnie – firma Ambit powinien juz wzywać UM po odbiór starych opon i akumulatorów bo to ich, chyba że „POLSKIE PAŃSTWO” Nasze kochane podpisze za chwilę coś że firma taka jak Ambit nie płaci za utylizację opon i akumulatorów i się dogadają a Nas wycykają ? Jeżeli jest za auto 100zł i ktoś sprzedał 150szt to ma 90tys. zł do zapłaty i tak tysiące firm pójdzie grzecznie płacić ? Dlaczego UM nie wzywał w 2014r. że zalegamy za 2013r. z zapłatą ? to juz napewno w 2015r. każdy by płacuł systematycznie i nigogo bo to nie zabolało jak dzisiaj. Więc o co tu chodzi ? Kolejny wałek ? Ale czyj ? Czy ktoś się za to weźmie ? Czy tylko portal polskiautohandel się tym interesuje a reszta ma to gdzieś ? Ja uważam ze jak pójdzie to masowo do płacenia to trzeba iść w ślady rolników i zablokować A2 nawet na miesiąc aż do wyjaśnienie i sprostowania ustawy !

    6. czy opłata nie zależy od rodzaju samochodu? Mam na myśli busy ile wyniesie opłata za np: Reno Master czy Trafic?

    7. A co, jeśli w latach ubiegłych sprowadzałem auta bez kół, płynów i akumulatorów ? Miałem prawo tak sprowadzić i tak własnie robiłem, gdyż wiedziałem o opłacie, a nie chciałem jej płacić.

      • Oczywiście możesz tak twierdzić. Pozostaje tylko kwestia ewentualnego sądu do dania wiary rakiem tłumaczeniu .

    8. Ile lat można sie cofnąć i wezwać do zapłaty? Dlaczego od 2013 a nie 2014. Przecież dokumenty trzeba trzymać 5 lat. Wiec nie mam pojecia ile samochodów sprowadziłem w 2013 roku? Czy ktos jest w stanie to wyjaśnić? Za chwile rzaď przypomni sobie o ustawie z 2005 i bedzie ścigał ludzi co wiadomo obracają gotówka a nie tych co maja nabrane kredytów i dotacji.

      • Jeżeli chodzi Ci o sprawozdania za 2019 rok to nikt ich nie zrobił bo musimy je zrobić przez BDO a moduł sprawozdawczości w BDO jeszcze nie działa…

        • Proszę o informację czy dobrze rozumiem : teraz złożenie sprawozdania do UM w związku z BDO jest zespolone z tym że automatycznie sprawozdanie z BDO trafi do GiOŚ? Jeżeli tak to ktoś kto nir płacił produktowej ewidentnie się „podsuwa” i GiOŚ z automatu „podliczy” takiego gościa za ostatnie 5 lat. Czy dobrze rozumiem?

          • To nie do końca tak. Od tego roku wszystkie sprawozdania musimy składać przez BDO. GIOŚ już się tym nie zajmuje. Dlatego żeby rozliczyć się z sieci recyklingu (do tego roku składaliśmy sprawozdanie do GIOŚ) wszyscy musimy mieć nr BDO. Oczywiści rejestracja w BDO ułatwi UM „namierzenie” niepłacących opłaty produktowej…

    9. Czy ja dobrze rozumiem, że kwota 900 zł netto jest minimalna i jeśli sprowadzę nawet 1 pojazd to taką kwotę muszę im zapłacić , tak ?

      • Tak. Dlatego przy jednym aucie taniej będzie rozliczyć się samemu. Trzeba złożyć sprawozdania, których lista jest na stronie i wpłacić opłaty na konto UM.

    10. Jak mam podpisaną umowę z ambit i organizacją odzysku to muszę jeszcze coś wypełniać na platformie BDO ?

      • Umowy z ww firmami to jedno. Musisz je mieć bo tego wymaga ustawa. Natomiast wszystkie dane o ilości sprowadzonych poazdów musisz wpisać w BDO.

        • Już się pogubiłem. Czy Ambit jest organizacją odzysku? Bo dlaczego piszesz że masz umowę z ambit i z organizacją odzysku? To nie jest to samo? Prowadząc autohandel jakie umowy trzeba mieć zawarte? Wpis do rejestru BDO i płacić opłaty roczne, sieć stacji demontażu czyli właśnie organizacja odzysku(?) czy to jeszcze coś innego? W tym roku oni nie wypełniają sprawozdań bo piszę że trzeba samemu przez stronę BDO. Rozumie, że aby ktoś zrobił to za mnie muszę znowu podpisać umowę z inną organizacja odzysku?

          • Ambit nie jest organizacją odzysku.
            Ambit zapewnia sieć recyklingu.
            Prowadząc auto handel masz obowiązki wynikające z ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji czyli Sieć Recyklingu – np. AMBIT
            oraz
            Obowiązki związane z opłatą produktową, bateriami i akumulatorami. Te obowiązki możemy rozliczać sami lub przez Organizację Odzysku. Jeżeli sprowadzamy więcej niż 7 aut to taniej będzie nam podpisać umowę z Organizacją Odzysku niż rozliczać się samym. Ofertę OO znajdziesz tutaj: https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-warunki-wspolpracy-z-organizacja-odzysku/

    11. Sprowadziłem 11 aut w 2019. Od stycznia 2019 mam dopisany kod PKD -handel autami. Wcześniej się tym nie zajmowałem. Przysłali mi pismo żebym się rozliczył od 2013r. Nie złożyłem żadnego sprawozdania tylko im odpisałem że nie prowadziłem takiej działalności i nie mam z czego się rozliczać. To chyba wystarczy? Teraz chciałbym się rozliczyć poprzez tą firmę Ekoraport za 2019. Za lata 2014 itd mam wpisać 0 czy nic nie wpisywać? Bo jak wpiszę 0 to mi przygotują sprawozdania za te lata że 0 sprowadziłem i za takie rozliczenie zapłace 200zł za każdy rok?

    12. a czy w ogóle jest jakiś kontakt z tą firmą Ekoraport? Jakiś nr tel lub email? Bo w sieci jakoś nie ma

    13. Witam, jak mam działalność od 2017,w 2018 wprowadziłem 4 auta, w 2019 15 aut, w tej chwili Jeszce nie mam BDO,
      JAK będzie wyglądało rozliczenie?
      Muszę zapłacić po 100z za samochod, czy jak zacznę składać wniosek o nadaniu BDO jeszcze mnie dadzą kary po 15000 za rok? Jak dobrze z tym poradzić? Księgowa nigdy o tym nie słyszała

    14. Witam, ja podobnie. Mam działalność od 2018r. Sprzedałem kilka aut, w 2019 kilkanaście, w tym kilka. Mam umowę z Ambit od 2018 i czekam na nr BDO. Co teraz ? Rozliczać się za te poprzednie auta ? Wysłałem maila do Was. Nie mogę z tym ruszyć.

    15. Opłata produktowa jest nie prawnie naliczana. Tą opłatę płaci producent i diler samochodowy od nowego auta, a nie sprowadzonego. Pytałem radcę prawnego, stwierdził, że ktoś się zagalopował w tym wszystkim i pobierają oplatę.

      • Czy masz tą opinię radcy na piśmie? Jeśli tak, to możesz spróbować w ramach odpowiedzi na wezwanie z UM coś takiego im wysłać. Sam jestem ciekawy jak na to zareagują

      • Też chciałbym poznać wykładnię prawną, która pozwoli mnie zwolnić z tego obowiązku, ale wydaje się że jednak trzeba się rozliczyć i opłacić opłatę produktową

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Udostępnij post:

    Newsletter

    Popularne

    Warto także przeczytać
    Podobne

    Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

    Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

    Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

    Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

    Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

    Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

    Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

    Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...