0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Pomysł Posła LIROYA na walkę z oszustami.

Data:

Poseł Piotr Liroy-Marzec w Interpelacja nr 25064 do Ministra Cyfryzacji w sprawie systemu „Historia pojazdu” i bazy danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego poruszył temat możliwości rozszerzenia funkcjonalności strony www.historiapojazdu.gov.pl o dostęp do danych zbieranych w bazie UFG dotyczących wypadkowej przeszłości pojazdów.

Jak zapewne wiecie, internetowa strona www.historiapojazdu.gov.pl działa od 2014 roku i od tego czasu możliwe jest bezpłatne sprawdzenie zanotowanego podczas badania technicznego stanu licznika, aktualności polisy OC, przeglądu pojazdu, zmian właścicieli oraz ewentualnie kradzieże samochodu.

Poseł zauważa, że kolejną nieuczciwą praktyką jest ukrywanie wypadkowej historii pojazdu. Historia wszystkich zgłoszonych szkód komunikacyjnych w ramach obowiązkowej polisy OC oraz Auto Casco, znajduje się w bazie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Zdaniem Posła Liroya, połączenie obu wymienionych baz danych i udostępnienie ich społeczeństwu przyniosłoby pozytywne skutki społeczne. Obywatele wiedzieli by co kupują, a rynek wyeliminowałby z dróg pojazdy z „bogatą” przeszłością wypadkową, które mogą stwarzać niebezpieczeństwo.

Na koniec Pan poseł zadał Ministrowi Cyfryzacji pytania:

1. Czy ministerstwo przewiduje rozszerzenie funkcjonalności serwisu „Historia pojazdu” o dane pochodzące z UFG?

2. Czy są prowadzone są prace nad rozszerzeniem funkcjonalności serwisu „Historia pojazdu”? Jeśli tak, w jakim zakresie?

3. Czy są prowadzone prace nad podobnymi zmianami obejmującymi cały rynek UE?

Powiedzcie co Wy myślicie o tym pomyśle? Faktycznie może poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach? Jesteście za czy przeciw udostępnianiu takich danych potencjalnym kupującym?

Dajcie znać w komentarzach i na naszym Facebooku.

Odpowiedź Ministerstwa Cyfryzacji jak się tylko pojawi dostępna będzie – TUTAJ 

Źródło:

Interpelacja nr 25064 – TUTAJ 

3 KOMENTARZE

  1. Niech sobie parking jeszcze zrobi ciekawe co z tymi pojazdami bo co trzeci jest po:szkodzie calkowitej:na olx jest 300 stron uszkodzonych i szybciej sie sprzedaja jak cale pozdrawiam

  2. Tak. Potem potencjalny kupujący wyczyta że było uszkodzone i nie przyjedzie. Bo pan klient ma 5 tys zl na auto juz razem z kosztami drogi i szuka oryginalu na miejscu hehehe

    • Inny przypadek jest taki, że pan klient ma pieniądze na oryginał, i w cenie oryginału dostaje od handlarzyny-oszusta coś, co nawet 5 tys zł (razem już z kosztami drogi) nie jest warte. Gdzie podobne „wałki są raczej normą, uczciwy i rzetelny handlarz to oksymoron.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.

Problem z Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym u Rzecznika MŚiP

Podczas wczorajszego posiedzenia zespołu Roboczego ds. Transportu, Motoryzacji i...