0,00 zł

No products in the cart.

Pomysł Posła LIROYA na walkę z oszustami.

Data:

Poseł Piotr Liroy-Marzec w Interpelacja nr 25064 do Ministra Cyfryzacji w sprawie systemu „Historia pojazdu” i bazy danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego poruszył temat możliwości rozszerzenia funkcjonalności strony www.historiapojazdu.gov.pl o dostęp do danych zbieranych w bazie UFG dotyczących wypadkowej przeszłości pojazdów.

Jak zapewne wiecie, internetowa strona www.historiapojazdu.gov.pl działa od 2014 roku i od tego czasu możliwe jest bezpłatne sprawdzenie zanotowanego podczas badania technicznego stanu licznika, aktualności polisy OC, przeglądu pojazdu, zmian właścicieli oraz ewentualnie kradzieże samochodu.

Poseł zauważa, że kolejną nieuczciwą praktyką jest ukrywanie wypadkowej historii pojazdu. Historia wszystkich zgłoszonych szkód komunikacyjnych w ramach obowiązkowej polisy OC oraz Auto Casco, znajduje się w bazie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Zdaniem Posła Liroya, połączenie obu wymienionych baz danych i udostępnienie ich społeczeństwu przyniosłoby pozytywne skutki społeczne. Obywatele wiedzieli by co kupują, a rynek wyeliminowałby z dróg pojazdy z „bogatą” przeszłością wypadkową, które mogą stwarzać niebezpieczeństwo.

Na koniec Pan poseł zadał Ministrowi Cyfryzacji pytania:

1. Czy ministerstwo przewiduje rozszerzenie funkcjonalności serwisu „Historia pojazdu” o dane pochodzące z UFG?

2. Czy są prowadzone są prace nad rozszerzeniem funkcjonalności serwisu „Historia pojazdu”? Jeśli tak, w jakim zakresie?

3. Czy są prowadzone prace nad podobnymi zmianami obejmującymi cały rynek UE?

Powiedzcie co Wy myślicie o tym pomyśle? Faktycznie może poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach? Jesteście za czy przeciw udostępnianiu takich danych potencjalnym kupującym?

Dajcie znać w komentarzach i na naszym Facebooku.

Odpowiedź Ministerstwa Cyfryzacji jak się tylko pojawi dostępna będzie – TUTAJ 

Źródło:

Interpelacja nr 25064 – TUTAJ 

3 KOMENTARZE

  1. Niech sobie parking jeszcze zrobi ciekawe co z tymi pojazdami bo co trzeci jest po:szkodzie calkowitej:na olx jest 300 stron uszkodzonych i szybciej sie sprzedaja jak cale pozdrawiam

  2. Tak. Potem potencjalny kupujący wyczyta że było uszkodzone i nie przyjedzie. Bo pan klient ma 5 tys zl na auto juz razem z kosztami drogi i szuka oryginalu na miejscu hehehe

    • Inny przypadek jest taki, że pan klient ma pieniądze na oryginał, i w cenie oryginału dostaje od handlarzyny-oszusta coś, co nawet 5 tys zł (razem już z kosztami drogi) nie jest warte. Gdzie podobne „wałki są raczej normą, uczciwy i rzetelny handlarz to oksymoron.

Skomentuj Piotr Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Kolejny krok w stronę zmian korzystnych dla handlarzy samochodami

To bardzo ważny moment dla całej branży handlu samochodami używanymi – zmiany te będą miały realny wpływ na codzienną działalność importerów i komisów.

„UE zaprasza branżę motoryzacyjną do dialogu – weź udział w konsultacjach o ekologicznych flotach korporacyjnych!”

Europejska Komisja przedstawiła projekt mający przyspieszyć wprowadzanie zeroemisyjnych pojazdów do flot firmowych w całej Unii Europejskiej. Teraz Twoja opinia, jako eksperta w branży aut używanych, jest niezbędna. Włącz się w publiczne konsultacje i pomóż kształtować przyszłość rynku samochodów używanych w Polsce!

spotkanie

Spotkanie online dla osób zainteresowanych zakupem samochodów z aukcji BCA w Skandynawii

Aukcja BCA Nordic Mix: auta ze Skandynawii, które warto poznać bliżej.

Import samochodów używanych to wciąż jeden z filarów działalności...
PolskiAutoHandel
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.