0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Opinie do projektu rozporządzenia

Data:

 

Tak jak informowaliśmy już wcześniej, trwają prace nad projektem rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wysokości opłaty stałej za brak sieci oraz stawki opłaty za brak sieci. W chwili obecnej zainteresowane strony w ramach Konsultacji Społecznym mogą wyrażać swoje opinie na temat projektu.

W dniu 10 sierpnia swoje uwagi zgłosiliśmy również my – Wprowadzający – reprezentowani przez StowarzyszenieKomisów.pl – link do przesłanej opinii

Swoje uwagi zgłosili również Członkowie Stowarzyszenia FORSlink do przesłanej opinii

Postęp w pracach nad rozporządzeniem możecie śledzić na stronie: legislacja.rcl.gov.pl

Napiszcie nam proszę czy zgadzacie się z tymi opiniami i jakie ewentualne uwagi jeszcze byście dodali.

8 KOMENTARZE

  1. Przepraszam, że nie w temacie, ale zapytam? Czy wiadomo coś na temat sprawozdań jakie mamy składać o ilości sprowadzonych aut za 2016 r.?

  2. Totalna paranoja. Dwóm kolegom powiedziałem w styczniu o Was, nawet księgowe, które ich obsługują nie wiedziały że trzeba zapewnić sieć. Teraz jakaś kara 12tyś. Czy w tym kraju działalność gospodarcza musi być zawsze krową dojną. Mam umowę z Ambit i mam nadzieję że nie muszę się martwić. Proszę jeszcze raz o potwierdzenie, jeżeli ja jestem z drugiego końca Polski niż stacja Ambit – to to nie ma znaczenia i umowa jest wiążąca? Pozdrawiam

    • Kolego jeśli podpisałeś umowę na czas to możesz spać spokojnie.
      Jeśli chodzi o lokalizacje firm z którymi podpisałeś umowę to nie ważne jak daleko jesteś od stacji demontażu lub punktu zbierania z którymi podpisałeś umowy. Najważniejsze żeby nie były w jednej miejscowości:
      „Art. 11.2. Wprowadzający pojazd, który wprowadza na terytorium kraju nie więcej niż 1000 pojazdów w ciągu roku
      kalendarzowego, jest obowiązany zapewnić sieć obejmującą co najmniej trzy stacje demontażu lub punkty zbierania
      pojazdów, w tym co najmniej jedną stację demontażu, położone w różnych miejscowościach na terytorium kraju.”

  3. A co z firmami, które rozpoczęły działalność w tej branży niedawno,czyli np w marcu 2016?
    Co mają zrobić z tą umową?

    • Muszą podpisać umowę i zgłosić rozpoczęcie działalności do GIOŚ.
      Mogą nie zapewniać sieci przez 21 dni w roku bez konsekwencji.

Skomentuj admin Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

🛠️ Zmiany w Ordynacji Podatkowej – Co to oznacza dla firm handlujących autami?

Zmiany w Ordynacji Podatkowej – Co to oznacza dla firm handlujących autami?

Czy kolor nadwozia ma wpływ na ryzyko, że auto brało wcześniej udział w kolizji?

Te 4 kolory stanowią aż 82% wszystkich pojazdów na drogach!

WSA w Lublinie wydał niekorzystny dla nas wyrok w sprawie kar za sprzedaż aut sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Niestety już słyszymy, że po tym wyroku Wydziały Komunikacji znowu zaczynają nakładać kary. Nie wiem jak rozwinie się sytuacja ale ważne jest żeby żadnego takiego postępowanie nie zakończyć bez odwołania.

Zmiany w akcyzie na samochody używane – Ministerstwo Finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów jasno stwierdza, że nie planuje wprowadzenia nowego podatku, ale jednocześnie zapowiada zmianę sposobu naliczania akcyzy. Nowy model opodatkowania ma uwzględniać: