0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

O około 240% podrożeję akcyza na auta z 2015 roku!

Data:

Po ostatnim wpisie pojawiły się opinie, że celowo przedstawiliśmy w naszych wyliczeniach tylko starsze samochody żeby pokazać jak mocno dotkną nasze Społeczeństwo planowane zmiany w akcyzie. Odnosząc się do tych zarzutów, chcieli byśmy oświadczyć,  że zestawienie to zostało przygotowane na podstawie listy najpopularniejszych aut używanych zaprezentowanej przez wiodący portal ogłoszeniowy w Polsce. Tego typu samochody, stanowią ponad połowę całości rynku aut używanych w Polsce. Samochody w cenie do 20.000 zł są najczęściej poszukiwanymi samochodami, dlatego tymi samochodami zajęliśmy się w poprzednim poście.

W związku z powyższymi komentarzami, dziś pokażemy wpływ projektowanych zmian na nowsze auta używane – samochody dla „Ludu”.  Skupimy się na samochodach zdecydowanie najmłodszych z rocznika 2015, czyli jeszcze nie dawno rocznych. Wszystkie samochody z tabeli wyposażone są z najmniejsze silniki benzynowe, czyli teoretycznie najbardziej ekologiczne, dla których „podobno” nowa akcyza miała być niższa niż obecna.  Oczywiście w Polskiej wersji podstawowej, często próżno doszukiwać się klimatyzacji czy elektrycznie podnoszony szyb, co najczęściej jest w standardzie aut sprowadzonych z Europy zachodniej, ale na pewno są w nich bajery typu pompowane koła i zderzaki;)

Jakie auta jako nowe są najtańsze na naszym rynku? Ile akcyzy zapłacimy za te samochody sprowadzone do polski jako niespełna dwu lenie? Wszystko znajdziecie w tabeli:

Do wyliczeń przyjęliśmy:

  • jako datę pierwszej rejestracji 1 czerwca 2015 roku,
  • założenia Auto-Świat i Rzeczpospolita, że auto straciło na wartości tylko 30% (czyli tyle ile średnio po roku eksploatacji),
  • podstawa opodatkowania zgodnie z art. 104 ustawy o podatku akcyzowym,

 

W piątek 17 lutego pokażemy Wam ile dołożycie do zakupu auta z większym silnikiem…

Kto jeszcze straci, a kto zarobi na zmianach w sposobie naliczania akcyzy? O tym w kolejnych postach…

Źródło:

3 KOMENTARZE

  1. Generalnie za wszystkie auta będzie drożej i za młode i za starsze , tylko za te młodsze trochę mniej zaboli. Problem tylko gdzie je będziemy kupować , bo tych z małymi pojemnościami i w miarę nowych jest jak na lekarstwo , nawet i uszkodzonych.
    Czy macie już jakieś przecieki od kiedy to mogło by wejść?

  2. To wiemy już czy te nowe stawki wejdą w życie od marca? Albo inaczej – kiedy mogą zacząć obowiazywać tak teoretycznie?

    • Zgodnie z projektem, nie ma możliwości żeby zmiany weszły w życie od marca.
      Więcej dowiemy się 22 lutego po pierwszym czytaniu w Sejmie…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

🛠️ Zmiany w Ordynacji Podatkowej – Co to oznacza dla firm handlujących autami?

Zmiany w Ordynacji Podatkowej – Co to oznacza dla firm handlujących autami?

Czy kolor nadwozia ma wpływ na ryzyko, że auto brało wcześniej udział w kolizji?

Te 4 kolory stanowią aż 82% wszystkich pojazdów na drogach!

WSA w Lublinie wydał niekorzystny dla nas wyrok w sprawie kar za sprzedaż aut sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Niestety już słyszymy, że po tym wyroku Wydziały Komunikacji znowu zaczynają nakładać kary. Nie wiem jak rozwinie się sytuacja ale ważne jest żeby żadnego takiego postępowanie nie zakończyć bez odwołania.

Zmiany w akcyzie na samochody używane – Ministerstwo Finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów jasno stwierdza, że nie planuje wprowadzenia nowego podatku, ale jednocześnie zapowiada zmianę sposobu naliczania akcyzy. Nowy model opodatkowania ma uwzględniać: