0,00 zł

No products in the cart.

Kolejny „atak” na wycinających filtry DPF.

Data:

Pan Poseł Marek Opiała – przewodniczący Komisji do Spraw Służb Specjalnych, kolejny raz wskazuje na poważnym problemem jakim jest zanieczyszczenie powietrza w Polsce, wiążąc to z wycinaniem filtrów DPF.

W związku z tym, Pan Poseł zapytał Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji: „w jaki sposób wykonywana jest kontrola pojazdów w zakresie emisji spalin przez Policję”.

W odpowiedzi z dnia 19 kwietnia 2017 roku wskazano, że ze sposobem kontroli pojazdów przez Policję są związane ograniczenia, gdyż w warunkach drogowych niemożliwe jest wykonanie prawidłowej kontroli szczelności układu wydechowego. Minister spraw wewnętrznych i administracji podniósł, że tylko 37 pojazdów Policji wyposażonych jest w analizatory spalin i dymomierze. Jednostki nieposiadające tego typu sprzętu oceniają sprawność układu wydechowego pojazdu, polegając jedynie na swoim wzroku, ponieważ dostęp do układu wydechowego pojazdu bez kanału lub podnośnika jest uniemożliwiony.

Częstą praktyką wśród posiadaczy pojazdów jest usuwanie wkładu filtra cząstek stałych z pozostawieniem obudowy tego filtra, który pozbawiony najważniejszego elementu-wkładu nie oczyszcza generowanych przez pojazd spalin. Zatem czynności kontrolne co do kontroli emisji spalin przez pojazdy powinny być wykonywane na stacji kontroli pojazdów, a nie przez Policję, która nie ma możliwości technicznych do weryfikowania poprawności działania filtrów cząstek stałych.

W związku z powyższym Poseł Marek Opiałka poprosił o odpowiedź na następujące pytania:

  1. Czy stacje kontroli pojazdów wykonują badania emisji spalin przez pojazdy w ramach okresowych badań technicznych?

  2. W jaki sposób weryfikowany jest sposób wykonania kontroli przez daną stację w odniesieniu do kontroli emisji spalin przez pojazd?

  3. Jaka jest skala zjawiska wycinania wkładów z filtrów cząstek stałych? Proszę o dane z województwa mazowieckiego za lata 2014-2016.

  4. Czy wycinanie wkładów lub filtrów cząstek stałych jest działaniem niezgodnym z prawem?

  5. Czym skutkuje usunięcie filtrów cząstek stałych lub ich wkładów z pojazdu w zakresie emisji spalin do atmosfery?

Interpelacja ta, to kolejny ruch w celu zwrócenia uwagi Rządzących i opinii publicznej na używane samochody oraz wycinanie filtrów DPF.

Szczególną uwagę należy zwrócić na pytanie czwarte. Jeśli odpowiedź będzie twierdząca, moim zdaniem kolejnym ruchem będzie opracowanie przez rządzących sposobów walki z firmami usuwającymi filtry cząstek stałych i ich klientami. Oczywiste jest to, że tego typu działania uderzą również w nas, zajmujących się handlem samochodami używanymi.

Myślicie, że te wszystkie doniesienia medialne są spowodowane troską o środowisko?

A może jest to po prostu próba zniechęcenia obywateli do kupowania używanych samochodów?

Dajcie znać co o tym myślicie w komentarzach pod postem oraz na naszym Facebooku.

Źródło:

interpelacja nr 12366 – TUTAJ! 

3 KOMENTARZE

  1. pan posel jest bardzo glupi i niech sie kominami zajmie a nie autami… bo auta polski nie zanieczyszczaja w takim stopniu jak palenie gumiaka pzez pana henia w piecu

    • Popieram PiS w kwestii polityki historycznej, ale akurat Opioła to moim zdaniem PiS-porażka.
      Na Twitterze opisuje się jako cyklista i wegetarianin. Aż dziwne, że go lewactwo z PO i N nie chciało przygarnąć.

  2. Wycinanie filtrów to spory problem, w końcu wszyscy oddychamy później zanieczyszczonym powietrzem. Powinno być to surowo karane, ale musi być też uczciwie sprawdzone.

Skomentuj robson Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Długo wyczekiwana zmiana: koniec z blokadą towaru!

Koniec z blokadą towaru – jedna z najbardziej wyczekiwanych zmian dotyczy eliminacji

Skończmy z PCC za samochody używane! – poprzyjmy korzystną zmianę dla naszej branży!

15 października 2025 r. grupa posłów Konfederacji złożyła projekt...

„Wyrok NSA – przełom dla importerów „MIĘKKICH HYBRYD”

W związku z wyrokiem NAS możesz zwrócić się o zwrot Akcyzy. Żeby to zrobić, musisz...

Czy to koniec importu aut z USA i innych państw z poza UE?

🚗💰 Nowe przepisy dla sprowadzających auta używane! 📜 Projekt ustawy homologacyjnej wprowadza dodatkowe procedury i opłaty. 🔹 Z UE – nawet +800 zł za nowe świadectwo dopuszczenia. 🔹 Spoza UE – koszt procedur i badań może sięgnąć nawet 18 000 zł ❗ 👉 Sprawdź, co się zmieni i ile naprawdę zapłacisz przy rejestracji auta:
PolskiAutoHandel
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.